Jump to content

Hjälp med mobilköp

KalleR
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Antar att dom flesta kommer klaga nu,

men satsa på en S700 (går att få för runt 3000) eller en K750 (runt 4000)

S700 är: snyggare, billigare och har en hyfsad kamera (1.3Mpix, fast dom är egentligen likvärdiga eftersom 2700 har mycket bättre optik och sånt), Lite för stor och en viktelefon (Enda positiva med sånna är att man slipper knapplås och repa skärmen, men eftersom man snurrar s700 ä ja skärmen endå alltid framma så det blir bara ett halvt poäng, Har även det klassiska gränssnitet från K700, K500 (Enligt mig det bästa och snyggaste) och den generationen fast mycket mer hög-upplöst.

Betyg 4/5

K750 är: Fulare, dyrare men har mycket bättre kamera (2.0Mpix, Fast sämre optik), Ska ha ett dåligt gränssnitt och trög joystick.

Har tyvär inte testat, men enligt dom jag känner som har en:

Betyg 3.5/5

Slutsats, Eftersom det var mp3 funktionen du letade efter så borde du egentligen köpa W800, men eftersom din budget inte räckte rekomenderar jag s700, lite sämre kamera (Men fullt tillräcklig) och lite större, men billigare och snyggare...

Båda går att käpa memorystick duo upp till 2 Gb till och har faktiskt hyfsad Mp3 spelare... Tyvärr sakans Eq och spelningslistor, men gör man en ny mapp så kan man välja o spela upp hela den så i prinicp funkar det ok...

Bild från S700:

post-22-1125339719_thumb.jpg

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min polare har en S700i.

Bra telefon tekniskt, men den är skitful, för stor för att hålla i, har många funktioner man aldrig använder, jobbigt kamera-lock, osv.

Är du riktigt prylbög och inte bryr dig om utseendet på den, köp, annars, skit i den (inte bokstavligt då, hehe).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min polare har en S700i.

Bra telefon tekniskt, men den är skitful, för stor för att hålla i, har många funktioner man aldrig använder, jobbigt kamera-lock, osv.

Är du riktigt prylbög och inte bryr dig om utseendet på den, köp, annars, skit i den (inte bokstavligt då, hehe).

Vilka funktioner är det den har som man inte använder? Jag kan räkna upp många, men dom finns på dom flesta mobiler, dessutom är det alltid bra UTIFALL man skulle behöva nån utav dom :shifty:

För övrigt är det denna mobil vi pratar om: db_se_s700i_544020_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka funktioner är det den har som man inte använder? Jag kan räkna upp många, men dom finns på dom flesta mobiler, dessutom är det alltid bra UTIFALL man skulle behöva nån utav dom :P

För övrigt är det denna mobil vi pratar om: db_se_s700i_544020_0.jpg

Vet inte om det är några som du inte använder, och inte många jag kan ge namnet på, men många som är för chefer på företag med stora kalendrar och sånt (så vidare du inte är chef för ett storföretag KalleR).

Sen är radion helt värdelös också (iaf där vi har provat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är några som du inte använder, och inte många jag kan ge namnet på, men många som är för chefer på företag med stora kalendrar och sånt (så vidare du inte är chef för ett storföretag KalleR).

Sen är radion helt värdelös också (iaf där vi har provat).

För att vara radio i en mobiltelefon är den alldeles utmärkt, beror så klart på var man är, om man e i en betong bunker ute i nowhere är det såklart dåligt, men i skolan och liknande funkar det alldeles utmärkt

Kalenderna är en av dom funktioner jag har mest nytta av, knappar alltid in föreläsningar o sånt i mobilen varje morgon så man kommer ihåg,

knapplås funktionen med en trög knapp på sidan är alldeles utmärkt, man slipper alla jobiga kombinationer som man måste trycka skit snabtt o hålla på o mixtra med (Okej, visst det är inte jobbigt men S700s lösning är så mkt bättre) utan det är bara en liten räfflad knapp på sidan man drar nån cm i så låses mobilen, och upplåsning är bara att veckla ut den... kameran är oxå mkt bra med ljus förhållande inställnignar och en massa sånt som knappt finns på dom billigaste digital kamerorna, dessutom har den ingen joystick, som alltid går sönder efter ett tag, utan en lösning liknande den på nokiasmobiler, (Sen kan man använde knappen i mitten som joystick om man absolut vill, men det är bara otympligt jämfört mad knapparna...

Det enda jag kan klaga på är att Högtalaren är ganska dålig, lågt och dåligt ljud om man lyssnar på radio eller mp3 med högtalare, men stoppa i headsetet så blir det alldeles utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En Z800i är någalunda bra när det kommer till att spela upp musik, men vilken mobil utom W800 är speciellt bra på sånt? (Menar då likt en riktig mp3spelare)

Du kan också köpa till mera minne, har funderat på att göra det till min när jag har råd.

Om du nu vill ha radio i din mobil, så ska du också skaffa en 3G mobil med 3. Kostar bara 49kr extra i månaden, 10 musikvideos gratis, massor med musikstationer och radios, samt små snuttar av diverse andra klipp(tex nyheter) gratis.

3 är det bästa för 3G.

Har 3Fri300, använder ej allt, men ibland på gränsen.

Vet ej varför endel har sagt att 3G suger och att det är kasst. Det funkar prima för mig, och jag bor längre ut på landet och åker bussen, men jag har alltid mottagning och tom när jag har nästan 0 i det, så kan jag ha videosamtal.

Om videosamtalen ej skulle funka just då, kopplas ju det om till GSM nätet(eller vad det nu heter) och du har en vanlig mobil, fast med bättre funktioner :(

Rekommenderar starkt Z800i( :P ) pga att jag har den och den har ej felat, utom just på mms, men det är nog jag som ej orkar läsa instruktions skiten, och har använts mest som mp3spelare. Utmärkt under lektioner om någon skulle ringa och du har headset så slipper du att alla hör att det ringer.

Som jag sa tidigare, vill du ha en mer mp3spelar liknande mobil, W800 är valet. Annars, Z800i. Köp ej icke 3G, förlorar på det, du kommer att vilja ha en 3G, fast i början är det tråkigt då ingen har;_;

Edit: Hade också en T610 innan, samma prob som du hade. Fast den la aldrig av innan jag bytte :P

Redigerad av Moongoose
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger mig i diskussionen lite.

Min kompis köpte en eriksson 2mpix (förmodligen den dom du tittar på, KalleR) som ger en upplösning på 1600x1200.

Han var urnöjd med bilder och sa att den var lätt värd priset.

Mp3funktionen är precis som en mp3spelare när man kopplar i hörsnäckor. Högtalarfunktionen var för övrigt väldigt bra också. Det rekomenderar han.

Jag kan lägga upp en bild från kamerna så fort jag får en. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha kalle är teknisk!

I 2 dagar har jag regelbundet slagit på mobilen, och "råkat" tappa den i golvet i hopp om att den ska gå igång.

I dag får jag för mig att slå till telefonen i bordet... efter det testar jag att starta den, och telefonjäveln startar :P

nu fungerar den precis som vanligt (förutom joysticken som är halvtrasig, fast det var den innan telen dog också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha kalle är teknisk!

I 2 dagar har jag regelbundet slagit på mobilen, och "råkat" tappa den i golvet i hopp om att den ska gå igång.

I dag får jag för mig att slå till telefonen i bordet... efter det testar jag att starta den, och telefonjäveln startar :P

nu fungerar den precis som vanligt (förutom joysticken som är halvtrasig, fast det var den innan telen dog också)

Yay!

Joystickarna på t610, var på väg att äta upp min..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor