Jump to content

Vårt bottenskickt

P-C
 Share

Recommended Posts

Om man bara ger pengar till nån random uteliggare så lär dom sej ju inte att man måste jobba för att få pengar...Om man ska ge nått till en uteliggare så ska det iaf inte va pengar. fråga om han vill ha en smärgås istället.vad tror du han svarar? :blink: avskyr verkligen uteliggare.dom har gett upp helt altså förtjänar dom inte att får mer än att dom överleverdagen.dom kan få jobb så enkelt bara om dom försöker lite. men nu lever vi ju i sverige där men inte behöver göra ett piss för att få pengar. socialbidrag borde istället va lite mat per dag och inte en massa pengar som dom sen knarkar/super upp. borde kännas kul att betala en massa skattepengar till alkohol åt uteliggare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 120
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om man ogillar en person för dess åsikt kan man lika gärna skita den/dom frågorna. :blink:

Jag tycker fortfarande Crice och alla andra som inte delar mina åsikter är bra personer. ;P

Jag hoppas att du inte syftar på det jag skrev, för så menade jag inte : ) Det jag skrev var endast angående dina politiska åsikter, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bara ger pengar till nån random uteliggare så lär dom sej ju inte att man måste jobba för att få pengar...Om man ska ge nått till en uteliggare så ska det iaf inte va pengar. fråga om han vill ha en smärgås istället.vad tror du han svarar? :blink: avskyr verkligen uteliggare.dom har gett upp helt altså förtjänar dom inte att får mer än att dom överleverdagen.dom kan få jobb så enkelt bara om dom försöker lite. men nu lever vi ju i sverige där men inte behöver göra ett piss för att få pengar. socialbidrag borde istället va lite mat per dag och inte en massa pengar som dom sen knarkar/super upp. borde kännas kul att betala en massa skattepengar till alkohol åt uteliggare..

Men vilket bra tankesätt, klart att han inte vill ha en macka om han är djupt inne i ett knarkberoende, och hur lätt är det för en uteliggare att få jobb.

P-C sa nåt med att det är svårt för någon med ordentlig utbildning också, men den har kläderna, hjärnan och en dusch. Han skulle ändå använda pengarna till knark, ge pengarna till nåt företag som arbetar för att hjälpa uteliggarna proffesionellt med rehablitering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

For nagra manader sedan stotte ja pa en uteliggare, med en skylt dar det stod I hav no homme and im hongri...

Jag funderade pa attt ge honom en tjuga, tills jag la marke till att han stank sprit!

Och jag ar overtygad om att man INTE sak ge tigggare grejjer. I sverige finns bidrag, och om man inte far bodrag sa far manskylla sig sjalv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

For nagra manader sedan stotte ja pa en uteliggare, med en skylt dar det stod I hav no homme and im hongri...

Jag funderade pa attt ge honom en tjuga, tills jag la marke till att han stank sprit!

Och jag ar overtygad om att man INTE sak ge tigggare grejjer. I sverige finns bidrag, och om man inte far bodrag sa far manskylla sig sjalv!!!

Om man inte får bidrag får man skylla sig själv? Ah, det låter smart.

Jag ska göra en jämförelse:

Om man inte får nåt erbjudande om en lägenhet efter stått i kö i över 5 år får man skylla sig själv.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Ge en hungrig man en fisk och han har mat för dagen. Lär en hungrig man att fiska och han har mat fär livet."

"Släng en läskburk på en hungrig man och skratta åt hans olycka..."

Tsk, tsk.

I sverige finns bidrag, och om man inte far bodrag sa far manskylla sig sjalv!!!

What the fuck? Var du berusad när du skrev det där eller? Förklara dig, gosse. :blink:

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Släng en läskburk på en hungrig man och skratta åt hans olycka..."

Tsk. Jag fann inget roligt med hans tillstånd.

Har redan sagt några gånger att han inte blir mätt på sina pantburkar.

Han ska inte säga till mig att jag ska "dricka upp den fort så att han får den".

Han kunde ha sagt: Skulle jag kunna få din burk när du har druckit klart?

Kasta inte sten på det glas hus du sitter på. - punkten.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tsk. Jag fann inget roligt med hans tillstånd.

Har redan sagt några gånger att han inte blir mätt på sina pantburkar.

Han ska inte säga till mig att jag ska "dricka upp den fort så att han får den".

Han kunde ha sagt: Skulle jag kunna få din burk när du har druckit klart?

Kasta inte sten på det glas hus du sitter på. - punkten.com

Snälla, säg att du skämtar?

Du kunde lätt gått och sagt 'Nej, tyvärr' utan att kasta en burk på honom.

Oförskämd, det är vad du är. Du har ingen respekt alls, vad är det för fel?

Jacker nämnde jämställdhet. Varför ha mer respekt för människor med lägenheter och dyra kläder än för en man på gatan?

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelar nog inte så stor roll vem han hade kastat burken på. Klart man blir irriterad om någon är så pass oförskämd. Ska inte det här landet vara "jämställt"?

Om man säger såhär; du ser en man med avhuggna ben. Mannen kravlar upp för gatan, något han inte ser ut att klara särskilt bra. Du blir lite förskräckt, och helt plötsligt stirrar mannen upp på dig och frågar om du kan lyfta upp honom och bära honom ner till hans port några meter bort. Den här mannen ser ganska äcklig ut, och frågar på ett relativt oförskämt vis. Men, du vet trots allt att den här mannen har det väldigt svårt, så nog skulle du kunna hjälpa honom en bit på vägen, visst? Han kanske var otrevlig mot dig, och sabbade dina planer för de kommande tre minuterna, men du kan lindra hans smärta en aning. Om man ser det med dina ögon så skulle man direkt avskaffa mannen som en sluskig och otrevlig typ som nog fan kan klara sig på egen hand. En människa med mer öppna vyer skulle hjälpa till...

Är det inte värt det?

@P-C: Detta har inte med din situation att göra, men jag gör subtila jämförelser ändå. Jag vet att Hans inte var en uteliggare. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, säg att du skämtar?

Du kunde lätt gått och sagt 'Nej, förlåt' utan att kasta en burk på honom.

Oförskämd, det är vad du är. Du har ingen respekt alls, vad är det för fel?

Jacker nämnde jämställdhet. Varför ha mer respekt för människor med lägenheter och dyra kläder än för en man på gatan?

Ja, allt detta är ett stort skämt. haha. Jag har luRa7 er. muh4h4.

Jag VET att det var en överreaktion. Liksom hela tråden.

Jag stötte på TRE "knark-lodisar" på en dag. Jag blev sur.

Tillägg: Jag försökte inte knocka honom med burken utan mer visa att jag blev putt.

Jag anser ändå fortfarande att folk som ska ha pengar till sprit och tobak inte ska respekteras.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och den där hemlösa snubben som gick fram till P-C och sa "Drick upp den snabbt, så jag kan få den!" var alltså inte oförskämd? Jag tror aldrig P-C hade gjort nåt sånt om gubben varit lite mer trevlig.

Oförskämd var han säkert, men P-C var minst lika oförskämd. Slänga en burk på en individ, aningen oförskämt?

P-C, kan jag få be dig skriva normalt och inte på ditt aktiva '1337-språk'. Ovanlig irriterande att läsa sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, jag har ofta gett pengar till hemlösa. Men jag hoppas (och nästan ber) om att dom ska köpa mat för pengarna. Eftersom jag inte röker, snusar, dricker eller knarkar själv känns det ganska dumt att låta nån annan göra det för mina pengar.

Ingen tvingar dig att ge han/henne pengarna, dock är det (enligt mig) fel att inte respektera människor som människor, utan efter deras egendommar och situation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor