Bubba Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Hej! Jag undrar vilket program som man gör musik i ni tycker är bäst?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vilken sorts musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubba Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Det spelar ingen roll vad du vill Techno,trance,hardcore,dance mm.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Finns alltid ejay serien som är ganska skitlätt att använda. t.ex Hiphop ejay, Dance ejay, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Hmm, vart kan man ladda ner det då? Om vi snackar lagligt. ocg gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Hmm, vart kan man ladda ner det då? Om vi snackar lagligt. ocg gratis. Jag tror inte eJay finns att ladda ner gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Fruityloops är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Ejay = 7.99£ Duger bra Redigerad 28 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Qunic är grymt bra funkar till alla musikstilar man kan även tanka ner samples och dylikt. Dock svårt att få tag på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 (redigerad) Jag har sett ett par olika ejay på Göfabtian. Vet inte var dock. Redigerad 29 augusti, 2005 av Zack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 (redigerad) Ejay (stavning) = skit... Technomaker = Skit = Ejey kopia Anledning: Det finns typ "100 - 1000"? olika ljud (vilket är väldigt lite, och blir väldigt enformigt), som man kan placera på skärmen på 8 kanaler så att man får en lite låt... Frågan är då: vill man ha en låt som alla direkt hör är från Ejay/Technomaker? Svar: Nej! Då skaffar man istället ett RIKTIGT musik program kallat: Reason 3 Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort! SÅ OM NI SKA HA ETT MUSIK PROGRA, SKAFFA: REASON 3 Redigerad 29 augusti, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Kör Adobe Audition (tidigare CoolEdit). Gör alla ljuden själv.. Det som är det roliga. Kul att säga 'denna låten har jag gjort' fast det bara är samples som man laddat ned. BORING! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Kör Adobe Audition (tidigare CoolEdit). Gör alla ljuden själv.. Det som är det roliga. Kul att säga 'denna låten har jag gjort' fast det bara är samples som man laddat ned. BORING! Glömde det ja... CoolEdit är bra också!, men reason är bättre... Som sagt är det roliga att göra ljuden själv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Ejay (stavning) = skit... Technomaker = Skit = Ejey kopia Anledning: Det finns typ "100 - 1000"? olika ljud (vilket är väldigt lite, och blir väldigt enformigt), som man kan placera på skärmen på 8 kanaler så att man får en lite låt... Frågan är då: vill man ha en låt som alla direkt hör är från Ejay/Technomaker? Svar: Nej! Då skaffar man istället ett RIKTIGT musik program kallat: Reason 3 Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort! SÅ OM NI SKA HA ETT MUSIK PROGRA, SKAFFA: REASON 3 Du har övertygat mig, jag skall ut i svampskogen och leta med detsamma . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Glömde det ja... CoolEdit är bra också!, men reason är bättre... Som sagt är det roliga att göra ljuden själv! Men.. CoolEdit är numera Adobe Audition och kostar pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 När vi ändå är inne på egen musik... vet någon vilket program man kan använda för att göra orkestermusik, som filmmusik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 När vi ändå är inne på egen musik... vet någon vilket program man kan använda för att göra orkestermusik, som filmmusik? Hmm-- är också sugen på att veta just det. heh. Men Foo tipsade ju om något som hette "Reason 3" eller nåt sånt, man får väl leta försöka hitta det och se om det är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 30 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2005 (redigerad) Jag måste bara varna alla som ska plocka svamp att Reson 3 är VÄLDIGT VÄLDIGT avancerat och ser så ut... MEN!, låter er inte bli förskräckta, utan fråga mig om ni har problem med något (jag är expert ) @ Arman JA, i Reason 3 kan man göra alla sorts musik, Jag har gjort både orkester, hårdrock, arabisk, och techno Redigerad 30 augusti, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2005 Cubase är typ som en liten studio när det gäller ljud, men man har ett hundratal olika midiinstrument Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2005 Ejay (stavning) = skit... Technomaker = Skit = Ejey kopia Anledning: Det finns typ "100 - 1000"? olika ljud (vilket är väldigt lite, och blir väldigt enformigt), som man kan placera på skärmen på 8 kanaler så att man får en lite låt... Frågan är då: vill man ha en låt som alla direkt hör är från Ejay/Technomaker? Svar: Nej! Då skaffar man istället ett RIKTIGT musik program kallat: Reason 3 Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort! SÅ OM NI SKA HA ETT MUSIK PROGRA, SKAFFA: REASON 3 Vart finns Reason 3 att få tag på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts