Jump to content

Göra egen musik

Bubba
 Share

Recommended Posts

Ejay (stavning) = skit...

Technomaker = Skit = Ejey kopia

Anledning: Det finns typ "100 - 1000"? olika ljud (vilket är väldigt lite, och blir väldigt enformigt), som man kan placera på skärmen på 8 kanaler så att man får en lite låt...

Frågan är då: vill man ha en låt som alla direkt hör är från Ejay/Technomaker?

Svar: Nej!

Då skaffar man istället ett RIKTIGT musik program kallat: Reason 3

Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort! :shifty:

SÅ OM NI SKA HA ETT MUSIK PROGRA, SKAFFA:

REASON 3

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör Adobe Audition (tidigare CoolEdit).

Gör alla ljuden själv.. Det som är det roliga.

Kul att säga 'denna låten har jag gjort' fast det bara är samples som man laddat ned. BORING!

Glömde det ja... CoolEdit är bra också!, men reason är bättre...

Som sagt är det roliga att göra ljuden själv! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledning: Det finns typ "100 - 1000"? olika ljud (vilket är väldigt lite, och blir väldigt enformigt), som man kan placera på skärmen på 8 kanaler så att man får en lite låt...

Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort! :shifty:

REASON 3

Du har övertygat mig, jag skall ut i svampskogen och leta med detsamma ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på egen musik... vet någon vilket program man kan använda för att göra orkestermusik, som filmmusik?

Hmm-- är också sugen på att veta just det. heh.

Men Foo tipsade ju om något som hette "Reason 3" eller nåt sånt, man får väl leta försöka hitta det och se om det är bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste bara varna alla som ska plocka svamp att Reson 3 är VÄLDIGT VÄLDIGT avancerat och ser så ut... MEN!, låter er inte bli förskräckta, utan fråga mig om ni har problem med något (jag är expert :P:( )

@ Arman

JA, i Reason 3 kan man göra alla sorts musik,

Jag har gjort både orkester, hårdrock, arabisk, och techno :P

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där finns 10000000000 och åter 1000000000000 färdiga ljud som man kan ändra på och redigera hur man vill på oändligt många sätt, Dock är programet en aning avancerat för nybörjare (som jag var), men jag lärde mig snabbt, och nu göra jag låtar som vilken Artist/Producent helst kunde ha gjort!  :P

REASON 3

Vart finns Reason 3 att få tag på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor