Explosiv Anka Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: medel. När man är i ett rum där det pratas hörs det inte. Men när jag ska sova hörs det väldigt mycket och starkt men har varit så så länge jag kan minnas så jag har vant mig sover som en stock. Men ibland när det är extra starkt ljud brukar jag lyssna på musik när jag ska sova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) När jag och min polare gjorde nån slags bomb, sprängde den sen sa det piiiiiiip (om det e tinitus) i flera dagar, nu hör jag lite sällan. Redigerad 28 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Nej (och det är jag jävligt glad för) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Lite/Medel. Hörs lite i ett ganska tyst rum. I ett mycket tyst känns det som en mistlur i huvudet. Har haft det i runt 8 år nu tror jag. Det är lugnt så länge man inte har kraftig tinnitus, det jobbiga är när man skall sova men det löser man med en radio. Cyprez: Sluta GENAST använda lurarna!!! Utsätt dig helst inte för några lurar över huvud taget tills dess att ljudet är borta (om det försvinner det vill säga). Sen så är ju koss the plug en in-ear-lur och du skall absolut inte lyssna på något med dem på samma volym som med ett par vanliga. De sitter för nära trumhinnan för det. Börja med att lyssna på den lägsta volymen och höj försiktigt. Använd också båda pluggarna när du lyssnar, annars känns volymen inte lika hög som den faktiskt är. Jag kommer aldrig att andvända dom mer. Och jag tänker heller inte lyssna på min Mp3 på ett tag. Men försvinner inte ljudet, betyder det att jag aldrig kan lyssna på Mp3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Vote: Lite Jag vet inte om det är tinnitus men om jag håller för öronen eller befinner mig i ett tyst rum (t.e.x när jag ska sova) kan jag höra ett högfrekvent pip i båda öronen. Hur länge har du haft det? Förresten, hur låter det för alla? För mig är det ett ljust pip som håller samma ljudnivå hella tiden. EDIT: Dubbelpost. Redigerad 28 augusti, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Men försvinner inte ljudet, betyder det att jag aldrig kan lyssna på Mp3? Jag lyssnar iaf i hörlurar när jag lyssnar på musik både på mp3 och dator. Har redan tinitus och det har inte blivit nå sämre för att jag använder hörluar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Jag kommer aldrig att andvända dom mer. Och jag tänker heller inte lyssna på min Mp3 på ett tag. Men försvinner inte ljudet, betyder det att jag aldrig kan lyssna på Mp3? Jag använder själv ett par sådana hörlurar då och då med min ipod. Så visst kan du göra det, försök bara vänja dig vid en lägre volym än den du lyssnar på idag eftersom att den är alldeles för hög. Edit: Det låter olika för alla. För vissa "susar" det dessutom ibland (<-me, dock mycket sällan nu för tiden) och för andra så gott som hela tiden. Redigerad 28 augusti, 2005 av LoneWolF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Jag använder själv ett par sådana hörlurar då och då med min ipod. Så visst kan du göra det, försök bara vänja dig vid en lägre volym än den du lyssnar på idag eftersom att den är alldeles för hög. Edit: Det låter olika för alla. För vissa "susar" det dessutom ibland (<-me, dock mycket sällan nu för tiden) och för andra så gott som hela tiden. Jag SKA vänja mig med en lägre volym. Om jag har i båda lurarna så funkar det som hörsel skydd, så det behövs inte så högt. Tackar för dina tips. =) Själv så hör jag bara pipet I mycket tysta rum. Brukar lyssna på Polska sympforni orkestern (stavning?) då jag sover. Förresten, när märkte du pipet i ditt öra? Redigerad 28 augusti, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Jag SKA vänja mig med en lägre volym. Om jag har i båda lurarna så funkar det som hörsel skydd, så det behövs inte så högt. Tackar för dina tips. =) Själv så hör jag bara pipet I mycket tysta rum. Brukar lyssna på Polska sympforni orkestern (stavning?) då jag sover. Förresten, när märkte du pipet i ditt öra? Jag märkte det direkt efter att jag fick tillbaka hörseln, fatta vad äcklig känsla att vara döv... Alltså, jag fick tinnitus något fyrverkeri som någon fan smällde av brevid mitt högra öra. Tappade hörseln på örat direkt. Det var nog det värsta jag varit med om även om det bara var 5, 10 sekunder innan jag fick den tillbaka (med tinnitus på köpet alltså), vilken skräck! Hellre tinnitus än döv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Medle, Jag har i vänstra örat. Hörs om jag tänker på det och när man ska sova Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vem är det som har röstat på Extremt Mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Nej Fast brukar få "pipningar" i örona ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Nej, som tur är. Vote:Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vem är det som har röstat på Extremt Mycket? Undrar desamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Vote: Misstänker att jag har det (valde fel Skulle valt Lite) När det är knäpptyst i rummet T.EX när jag ska sova så hörs det lite, men nästan ingenting... Ibland (ca 12 gånger om året?) så får jag EXTREM-PIPNINGAR men de varar ungefär 3 sekunder... Och det händer när jag har hört höga ljud den dagen... Redigerad 28 augusti, 2005 av -NightHawk- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Fick det efter jag hållt i 10 smällare irad (små dock) ganska nära högra örat..inget farligt, man vänjer sig med tiden. edit: kan ju säga att det inte bara gjorde ont i örat den veckan >.< Redigerad 28 augusti, 2005 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Trodde inte tinitus var så vanligt, får en känsla av att folk här "vill" ha tinitus av nån anledning, bara för att få säga att dom har det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 (redigerad) Vote Mycket Det är lite jobbigt, men man överlever. Redigerad 29 augusti, 2005 av Zack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 29 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 Märkte igår när det var helt tyst i badrummet att det pep rätt mycket . Annars hör jag inget pip alls! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 29 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2005 (redigerad) Vote Mycket Det är lite jobbigt, men man överlever. Hur länge har du haft det? Edit: Har inte förtroende för dig om jag ska vara ärlig. Förresten, har du nån film på din spök-bror? eller är han borta? Redigerad 29 augusti, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts