T-Ryder Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Jag har det iofs lite efter jag lyssnat på min mp3spelare fast den har jag slarvat bort... Det är inte tinitus du du hör, har glömt av varför det brusar i örat efter man har lyssnat på hög musik. Någon som kan hjälpa mig komma ihåg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Folke_fisk Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Okej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Jag har det iofs lite efter jag lyssnat på min mp3spelare fast den har jag slarvat bort... När du har lyssnat på den kanske det piper ett tag, ibland kanske t.o.m till nästa dag, eller en hel vecka eller nån timma eller minut. Har du otur försviner aldrig pipet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Är inte BRUS jobbigare än pipandet? Nää... eller så har jag vant mig!, som sagt kommer bara det pipande ljudet ibland och det är förstås jobbigare då eftersom jag alltid hör ett brus (som jag knappt märker längre, eftersom jag har haft det i 2 år) Jag känner många som har tinitus (samma som jag) och som inte kan höra höga frekvenser som Syrsor, men jag har inget problem med det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Folke_fisk Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Har du otur försviner aldrig pipet. Och det vill man ju inte ska hända Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Nää... eller så har jag vant mig!, som sagt kommer bara det pipande ljudet ibland och det är förstås jobbigare då eftersom jag alltid hör ett brus (som jag knappt märker längre, eftersom jag har haft det i 2 år) Jag känner många som har tinitus (samma som jag) och som inte kan höra höga frekvenser som Syrsor, men jag har inget problem med det... Jag som har haft det i några dar, visst blir man van med det efter 2 år? Alltså, att man har lättare och sova och man tänker inte på det lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Nej, jag har inte tinitus, och det är jag väldigt glad över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Nepp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) har haft det en dag när jag utsattes för ett högt ljud,efter det pep det i örat hela dagen, det var väldigt jobbigt, särskilt när jag skulle sova , men värst av allt var tanken på att jag skulle behöva stå ut med det här resten av mitt liv! den tanken gjorde mig GALEN :'( men nästa dag när jag vaknade var det helt borta! inte många gånger i mitt liv jag varit så lycklig som den morgonen det var verkligen ett högt pipande jag hade, och jag förstår hur jobbigt det är för dom som har det :'( , men man lär sej väl att leva med det efter en tid antar jag Redigerad 28 augusti, 2005 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: misstänker... Hör lite av ett pip, men inte nåt som man tänker på. Hör det dessutom bara då jag direkt tänker på det, så det kan vara min fantasi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Om det är helt tyst i ett rum så låter det lite, så Vote:Lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Jag som har haft det i några dar, visst blir man van med det efter 2 år? Alltså, att man har lättare och sova och man tänker inte på det lika mycket. JA!, jag det kan ta ganska lång tid innan man kan sova riktigt... kanske 6 månader innan man kan sova riktigt lungt igen... Men jag tänker inte på det minsta längre. I början kunde jag sitta uppe och se på TV hela natten (även på skoldagar) eftersom det brusade så mycket, och TV-ljudet gjorde så jag inte märkte det... Men nu efter 2 år kan jag lägga mig kl. 5 och somna även om jag inte är trött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) DUBBELPOST - SORRY, men: Och det är på det höra örat det piper, och jag hade inte ''för hög vomlym'' jag hade samma volym som jag alltid haft, fast med andra lurar. Jag tror inte att man får permanent tinitus av för hög ljudvolym, doch kan man få tillfällig! Jag fick tinitus när jag var med på idrotten i skolan när jag var extremet förkyl (dumt, jag vet), men så var det i alla fall..., låter väldigt konstigt men jag var sjuk 2 veckor efter den dagen och sen hade jag tinitus., jag lyssnade aldrig på hög ljudvolym då heller... Dock gör jag det nu (väldigt hög bas altså), men jag har inte skadat öronen nåt mer Redigerad 28 augusti, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Japp, Jag fick det när jag och mitt band hadde repat, och skälvklart hadde jag glömt öronproppar, å för nån vecka sen såg jag mustash där stog jag 2 meter från Bas förstärkaren utan öronskydd såg timbuktu igår, stog ca 10 meter från hans förrstärkare, utan öronproppar, så jag får skylla mig skälv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Lite Jag vet inte om det är tinnitus men om jag håller för öronen eller befinner mig i ett tyst rum (t.e.x när jag ska sova) kan jag höra ett högfrekvent pip i båda öronen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: medel Rätt jobbigt, har gått 1½ år nu tror jag Ungefär samma här :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Mycket. Var jobbigt det första halvåret, kunde knappt sova och ibland låg jag vaken och bara tittade upp i taket. Fast jag har vant mig vid det nu efter 5 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Nope.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Vote: Lite/Medel. Hörs lite i ett ganska tyst rum. I ett mycket tyst känns det som en mistlur i huvudet. Har haft det i runt 8 år nu tror jag. Det är lugnt så länge man inte har kraftig tinnitus, det jobbiga är när man skall sova men det löser man med en radio. Cyprez: Sluta GENAST använda lurarna!!! Utsätt dig helst inte för några lurar över huvud taget tills dess att ljudet är borta (om det försvinner det vill säga). Sen så är ju koss the plug en in-ear-lur och du skall absolut inte lyssna på något med dem på samma volym som med ett par vanliga. De sitter för nära trumhinnan för det. Börja med att lyssna på den lägsta volymen och höj försiktigt. Använd också båda pluggarna när du lyssnar, annars känns volymen inte lika hög som den faktiskt är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts