Jump to content

Mods-tråden

Cortez
 Share

Recommended Posts

Alla har vi mött den dagen då vi tröttnar även på de spelen som vi älskat eller åtminstone tyckt varit grymt bra, eller åtminstone spelbara. Då ger sig nog de flesta ut på nätet för att leta upp just mods som kan liva upp spelkänslan igen.

Så därför tyckte jag att vi i den här tråden kunde diskutera mods, till alla spel. Diskutera, säga vilka mods ni tycker ni suger, men framför allt tipsa om mods till spel(och gärna lägga till en länk).

Så, hoppas ni gillar idén och då tänkte jag att jag kunde börja tipsa om ett par mods.

GTA: Vice City

GTA: LC

New Vice City 2004

Max Payne 2

The Big Reveal

Vice City Mini Mod(gör mp2 lite mer vc-aktigt)

Kommer uppdatera sen, är lite trött nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller själv på med ett litet tillägg för HL2, iofs single player, och den största ändringen är väl då att det är nya banor, sen justeras (Ehm-- stavning? :U ) även vapnens skador och fiendens liv etc etc. :F

Är dock bara jag och några röst skådespelare som arbetar på den, och den är inte speciellt stor, kommer dock släppas i tre episoder med sisådär kanske 3 - 4 banor i varje episod. :lol: Ep. 1 ska snart börja betatestas.

Modden har självklart en story, dock tänker jag inte avslöja mer än att det inte hänger ihop med HL2's story alltför mycket, combines har stabiliserat världen och när metrocops inte längre behövdes lika mycket som poliser och ordningsmän användes de för lönnmord etc, dock när regeringen inser att de börjar bli ett för stort hot och att de missbrukar sina privilligier så förråder man dem. (Man spelar då i modden som just en metrocop, och man blir i episod 1 inskickad tillsammans med en drös combine soldater till ett forskningscenter / medicinstation och elstation på en ö för att ta reda på vad som hände med med alla de metrocops och combines som man plötsligt tappade kontakten med. ^_^

Mer får ni som sagt inte veta. :lol:

*edit*

(Anledning till att ni inte får veta mer är att ifall ett antal personer skulle tycka det verkar superhäftigt så frågar de massa saker och dylikt som kan göra att jag känner mig stressad eller dylikt och sedan i panik slänger bort skiten. ^_^ heh.)

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 10 months later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...