Cortez Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 Alla har vi mött den dagen då vi tröttnar även på de spelen som vi älskat eller åtminstone tyckt varit grymt bra, eller åtminstone spelbara. Då ger sig nog de flesta ut på nätet för att leta upp just mods som kan liva upp spelkänslan igen. Så därför tyckte jag att vi i den här tråden kunde diskutera mods, till alla spel. Diskutera, säga vilka mods ni tycker ni suger, men framför allt tipsa om mods till spel(och gärna lägga till en länk). Så, hoppas ni gillar idén och då tänkte jag att jag kunde börja tipsa om ett par mods. GTA: Vice City GTA: LC New Vice City 2004 Max Payne 2 The Big Reveal Vice City Mini Mod(gör mp2 lite mer vc-aktigt) Kommer uppdatera sen, är lite trött nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 Riktigt bra initiativ. Kommer gå in här framöver istället för att googla efter moddar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 28 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2005 (redigerad) Håller själv på med ett litet tillägg för HL2, iofs single player, och den största ändringen är väl då att det är nya banor, sen justeras (Ehm-- stavning? :U ) även vapnens skador och fiendens liv etc etc. :F Är dock bara jag och några röst skådespelare som arbetar på den, och den är inte speciellt stor, kommer dock släppas i tre episoder med sisådär kanske 3 - 4 banor i varje episod. Ep. 1 ska snart börja betatestas. Modden har självklart en story, dock tänker jag inte avslöja mer än att det inte hänger ihop med HL2's story alltför mycket, combines har stabiliserat världen och när metrocops inte längre behövdes lika mycket som poliser och ordningsmän användes de för lönnmord etc, dock när regeringen inser att de börjar bli ett för stort hot och att de missbrukar sina privilligier så förråder man dem. (Man spelar då i modden som just en metrocop, och man blir i episod 1 inskickad tillsammans med en drös combine soldater till ett forskningscenter / medicinstation och elstation på en ö för att ta reda på vad som hände med med alla de metrocops och combines som man plötsligt tappade kontakten med. Mer får ni som sagt inte veta. *edit* (Anledning till att ni inte får veta mer är att ifall ett antal personer skulle tycka det verkar superhäftigt så frågar de massa saker och dylikt som kan göra att jag känner mig stressad eller dylikt och sedan i panik slänger bort skiten. heh.) Redigerad 28 augusti, 2005 av AE_Dave Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Länktar tills sven co-op 2 kommer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 31 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Tänkte skriva lite GTA:SA mods då det spelet är väldigt populärt på forumet. New York kedja Minns ni programmet som hjälpte en med hidden packages i VC? Nåt liknande finns nu. Horsehoe hjälp Nu är du Gud i San Andreas Nu kan dina bilar aldrig ramla upp och ner igen Firstperson view från bil Trött på tiden det tar för rotorbladen på helikoptern att börja snurra? Hastighetsmätare Nu kan du klättra på väggarna som spindelmannen Nu kan du tjäna pengar på att sno bilar Ny kameravinkel Nu ramlar du aldrig av en motorcykel igen(Bra för stuntare) Bullettime Efter en viss avstängning funkar nu biltvättarna nu igen i San Andreas Grove Street är inget ghetto längre Ny landningsbana för din gamla flygplats Om nån vill ha mods för ett visst spel, så får ni gärna skriva det här så ska jag se om jag hittar nåt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Garry's Mod till HL2 (För er som inte fattat det) är den enda Mod som jag brytt mig om Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 31 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2005 Counter strike 1.6 för halflife. Nej lol. Men iaf: True combat En gratis mod till ett gratis spel (enemy territory). Allt detta finns i fragzone.se filarkiv. Iväg och tanka, så möts vi i servrarna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 1 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Vet inte om det räknas som en mod, men en expansion till SWAT 4. http://www.gamingeye.com/pc/nyheter/nyhet.eye?id=56080 (Kommer nästa år) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Vet inte om det räknas som en mod, men en expansion till SWAT 4. http://www.gamingeye.com/pc/nyheter/nyhet.eye?id=56080 (Kommer nästa år) Hoppas det blir bra då, massa nya föremål och dessutom ett tiospelarskooperativläge Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Wow! tiospelarskooperativläge Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 6 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 ... http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=200226&st=0 Grymt rolig mod till San Andreas! Info finns på länken, även en länk där ni kan ladda hem den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 (redigerad) ... http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=200226&st=0 Grymt rolig mod till San Andreas! Info finns på länken, även en länk där ni kan ladda hem den. VARNING Ladda ej ner denna modd ifall du inte är 18 år Sorry de var inte meningen att bumpa tråden! Redigerad 10 juli, 2006 av thegtafreak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Var inte du typ Hypernated eller vad det heter?? Sen så kommer du tillbaks och håller ändå på Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thegtafreak Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Var inte du typ Hypernated eller vad det heter?? Sen så kommer du tillbaks och håller ändå på Men för fan jag visste ju inte vad jag var hypernatad för och då lär jag ju mig inte ett skit så nu får fan en mod eller någon annan säga vad jag gjorde för fel . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2006 Okej, du spammar och är allmänt körd kan man säga, du har redan 5 varningar, men ändå fortsätter du att spamma och dra upp gamla topicar. Bered dig på din sjätte varning och en lång solig semester från forumet. *passar på att låsa också* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts