Jump to content

Service pack

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

De flesta som har laddat ner Service pack 2 till Windows XP säger att det är skit och att det bara skapar problem. Mitt dilemma är att moderkortets USB 2.0 endst fungerar om SP2 är installerat... jag undrar bara lite snabbt om det är värt att skaffa sig? :wub:

Sedan undrar jag varför jag inte hört talas om service pack 3. Har någon annan gjort det?

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du formaterar om och installerar SP2 rakt på original-XP så kanske det blir bra. Men av mina erfarenheter så blir allting FUBAR när man slänger in SP2. Hela explorer.exe kraschade konstant och var allmänt oanvändbar. Dessutom bråkar SP2 med Messenger. Man kan inte skicka MP3:or och EXE:ar till varandra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom din USB bara fungerar med SP2 (säker på det?) så blir du ju tvungen att åtminstone testa att installera SP2. Det du ska göra är att skapa en återställningspunkt, sedan installera SP2. Funkar inte det, windows xp krashar eller du får andra problem, så kan du alltid återställa windows xp precis som det var innan du installerade.

Själv kör jag SP1 på mina två datorer... båda fungerar utmärkt, och har USB2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom din USB bara fungerar med SP2 (säker på det?) så blir du ju tvungen att åtminstone testa att installera SP2. Det du ska göra är att skapa en återställningspunkt, sedan installera SP2. Funkar inte det, windows xp krashar eller du får andra problem, så kan du alltid återställa windows xp precis som det var innan du installerade.

Själv kör jag SP1 på mina två datorer... båda fungerar utmärkt, och har USB2.0.

Haha, jag har då aldrig hört talats om att återställningspunkter återställar någonting alls, de bidrar bara till ännu fler problem :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor