Cyper Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 @Cyprez Logga om till nätet.. prova så.. brukar funka för mig på vissa sidor.. Då måste man vänta cirka 20 minuter? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Nej..5sekunder räcker väl.. prova!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2006 Till att börja med, leta upp den lilla ikonen/bilden till vänster om adressen, (ettan på bilden) sedan klickar du på den, drar ner den till fältet som är markerat med en tvåa på bilden, och vipps! Tack så mycket! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 22 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2006 Mitt explorer.exe brukar ha en processoranvändning på 97%. Detta segar upp datorn å det grövsta. Vad kan detta bero på, tro, denna abnorma användningen av explorer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Nu har min dator vart inne på verkstan sedans måndagen. Nu har jag fått tillbaks den!! Dom sa att dom hade bytt grafikkort. oCh nätagg Grafikkorter bytte dom till ett x800 series stog det. Jag hade ett 9800 PRO förut fick jag ett bättre?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Mitt explorer.exe brukar ha en processoranvändning på 97%. Detta segar upp datorn å det grövsta. Vad kan detta bero på, tro, denna abnorma användningen av explorer? Har du många/stora filer på skrivbordet? Redigerad 23 mars, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Nu har min dator vart inne på verkstan sedans måndagen. Nu har jag fått tillbaks den!! Dom sa att dom hade bytt grafikkort. oCh nätagg Grafikkorter bytte dom till ett x800 series stog det. Jag hade ett 9800 PRO förut fick jag ett bättre?? Det beror lite på, men jag tror det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan? När ingen annan använder erat bredband eler ADSL så går alla Mbits till dig och inte till datorerna som är avstängda. Duh Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kan man emd något program strypa MBIT/s till andra datorer? Vi delar på 8 mbit här och är 4 stycken, Men alla dom är ju borta så jag kan ju ta deras bits, Nån som vet om man kan? Ja. Installera netlimiter på dom. Jag har haft problem med 1.3, men det verkar funka för alla andra. Om dom är datorkunniga så märker dom ju det. Isf får du dölja det lite och hoppas att dom inte märker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kan jag inte göra något från min egen dator med NetLimiter? Typ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Kan jag inte göra något från min egen dator med NetLimiter? Typ Nej. Eller..det beror på. Skaffar du 3 extra nätverkskort till din dator kan du koppla dom till dom andra datorerna så att dom får internet därifrån. Då kan du strypa med netlimiter. Men annars så ska det delas lika ändå, och när dom inte använder internet får du allt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Har du många/stora filer på skrivbordet? Det har jag icke. Inga alls, faktiskt. Nu är det dock inte explorer.exe som spökar längre, det är bara datorn som är allmänt seg trots att jag varken har många eller krävande processer igång? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Det har jag icke. Inga alls, faktiskt. Nu är det dock inte explorer.exe som spökar längre, det är bara datorn som är allmänt seg trots att jag varken har många eller krävande processer igång? Om datorn är allmänt seg kan det bero på många olika saker. Lättaste sättet att fixxa en seg dator tycker jag är att formatera iaf Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 GiZmo, jag har en mapp med många, stora filer. Drar det ändå? Jag har upptäckt att ibland när jag bläddrar, exempelvis ska spara en fil, så tar det skitlång tid att ladda skrivbordet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Någon som kan säga vart jag hittar drivisar till ett X800 series kort?? Har letat på ATIs hemsida men vet inte vilken jag ska ladda ner! HelP ME Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Någon som kan säga vart jag hittar drivisar till ett X800 series kort?? Har letat på ATIs hemsida men vet inte vilken jag ska ladda ner! HelP ME Gå in här, sedan klickar du på "Windows XP Drivers and Software" och fortsätter in på "RADEON", där finns "Catalyst 6.3 Windows XP - Driver Download". Gick tyvärr ej att direktlänka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Om datorn är allmänt seg kan det bero på många olika saker. Lättaste sättet att fixxa en seg dator tycker jag är att formatera iaf Att formatera datorn tycker jag är det sista alternativet. Det är ju så tråkigt! Men det får väl bli så. Då är det bara C:-enheten jag behöver formatera. Min andra E:-hårddisk kan jag låta bli än så länge? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Att formatera datorn tycker jag är det sista alternativet. Det är ju så tråkigt! Men det får väl bli så. Då är det bara C:-enheten jag behöver formatera. Min andra E:-hårddisk kan jag låta bli än så länge? Enligt en datortiding jag läste för ett tag sedan så ska man formatera datorn 1 gång var 3:dje månad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Enligt en datortiding jag läste för ett tag sedan så ska man formatera datorn 1 gång var 3:dje månad BAH! Formaterar minst 4 gånger i månaden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts