Bozzard Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Skannat med ad-aware nu och den hittade 5 critical objects.. tracking cookie.. dom 5 ska ja ta bort va? vad är tracking cookie?? men dom där 24 andra sakerna då? MRU List, ska jag ta bort dom sakerna också eller ska det vara kvar? :S vad är mru list? Critical objects och tracking cookie ska du ta bort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Så länge moderkortet stödjer processorn så är de nog inga problem Man kan inte sätta olika processorer på andra sockets. Alltså, en socket Socket 775 processor passar inte på ett Socket 939 osv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Man kan inte sätta olika processorer på andra sockets. Alltså, en socket Socket 775 processor passar inte på ett Socket 939 osv. Läs i tråden, det har redan påpekats.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Läs i tråden, det har redan påpekats.. Okidoki, läste inte igenom allt. Blev lite förvånad över texten och jag trodde att kanske Darkjak skulle gå och köpa en ny processor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 (redigerad) Läs i tråden, det har redan påpekats.. Precis =) Precis, kom på de senare när jag PM'ade med han^^ Redigerad 16 mars, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 (redigerad) När jag får igång internet på min nya dator så måste jag införskaffa ett virusskydd. Något som är grymt som ni kan rekomendera? Som klarar av alla virus och trojaner? Nod 32 använder jag. Men Avast! är också bra. AVG's virusprogram är gratis. Skaffa inte Norton, det äter ram. Edit: Glöm inte att skaffa Ad-Aware, Ewido eller Spyware Doctor. Redigerad 16 mars, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Critical objects och tracking cookie ska du ta bort. Det är ju tracking cookiesarna som är dom där critical objects.. så om ad-aware hittar sånna ska ja ALLTID ta bort dom? men dom andra sakerna som ligger i MRU List då? står att dom inte utgör nåt hot eller nåt.. vad är det för nåt, ska ja låta dom vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 (redigerad) När jag får igång internet på min nya dator så måste jag införskaffa ett virusskydd. Något som är grymt som ni kan rekomendera? Som klarar av alla virus och trojaner? NOD32 är grymmt bra. Det märker av nästan allt skit. (Och använder inte alltförmycket minne) Avast kan också vara rätt fint som tidigare påpekat. Men däremot slukar det ganska så mycket mer minne/RAM än NOD32. Så min absoluta reckomendation är NOD32.. www.eset.com Edit: Jag läste i andra tråden om dina problem. Jag antar alltså att du inte har några drivrutiner till Ljudet och Nätverkskortet. Det brukar vara vanliga problem. Redigerad 16 mars, 2006 av Visa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Sitter nu och hoppar mellan WMP, VLC och MPC. Anledningen till att jag använder WMP och VLC är bara för att det finns en playlist till dom vilket jag inte har kunnat hitta till MPC. Så nu ber jag er, hitta någon addon eller vad som helst bara jag får en playlist till mitt älskade MPC! Jalla Jalla! Puss Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Sitter nu och hoppar mellan WMP, VLC och MPC. Anledningen till att jag använder WMP och VLC är bara för att det finns en playlist till dom vilket jag inte har kunnat hitta till MPC. Så nu ber jag er, hitta någon addon eller vad som helst bara jag får en playlist till mitt älskade MPC! Jalla Jalla! Puss Vilket användningsområde syftar du på?? Musik? Film? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 (redigerad) Vilket användningsområde syftar du på?? Musik? Film? Kvittar, jag vill ha en playlist till MPC. Lite jobbigt när man måste resa sig ur soffan för att gå till datorn och starta en ny film varje gång den förra slutar. Tihi känner mig dum, hitta det. Redigerad 16 mars, 2006 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 @Brodd Allt AD-aware hittar ska du ta bort!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Kvittar, jag vill ha en playlist till MPC. Lite jobbigt när man måste resa sig ur soffan för att gå till datorn och starta en ny film varje gång den förra slutar. Tihi känner mig dum, hitta det. Vad är det som gör MPC så bra? VLC är enligt mig det bästa programmet för film. Det har de flesta codecsen inbyggda osv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Kvittar, jag vill ha en playlist till MPC. Lite jobbigt när man måste resa sig ur soffan för att gå till datorn och starta en ny film varje gång den förra slutar. Tihi känner mig dum, hitta det. Vad jag vet så har den en playlist. Jag hittade en en gång jag kollade där iaf. Men annars så är VLC bättre, byt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Vad jag vet så har den en playlist. Jag hittade en en gång jag kollade där iaf. Men annars så är VLC bättre, byt. Jo jag hittade den, kollade inte så noga dom 7 första gångerna jag kollade. =) @R2D2 och Visa. Tänker inte byta till VLC, tycker om mitt MPC. Även om VLC kunde klä ut sig till ett marsvin och dansa skulle jag inte bytt =) Smaksak. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 @Brodd Allt AD-aware hittar ska du ta bort!! Även sakerna som ligger i MRU List? står ju att dom inte utgör något hot :S kanske är nåt jag behöver för datorn ska funka eller nåt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Har frågat förr, börjar bli lite akut nu, det är så att ett fönster i photoshop åker längre och längre upp för varje gång man öppnar det.... och det går inte att dra ner det... måste ha hjälp.. http://img95.imageshack.us/img95/5427/hjlp9pe.png Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Har frågat förr, börjar bli lite akut nu, det är så att ett fönster i photoshop åker längre och längre upp för varje gång man öppnar det.... och det går inte att dra ner det... måste ha hjälp.. Testa byt upplösning, dra ner fönstret och byt tillbaka. Redigerad 17 mars, 2006 av Yukiz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Det här är ju inte direkt datorhjälp, men det är ju ingen idé att göra en ny topic: Kan man undvika att PSPn autostartar UMD-skivan på nåt annat sätt än att aktivera strängaste parental control + lösenord? Just nu måste varje skiva anges lösenord till för att köras, annars autostartar ju skivan. Det är ju inte bra att fiffla hur mycket som helst med UMD-luckan, även om den ska tåla en del slitage. Och så är det ju skitjobbigt att öppna och stänga luckan varenda gång man startar systemet. Ännu mer offtopic - skit i att svara om ni tror det blir lång diskussion: Finns Leatherface i LCS? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Testa byt upplösning, dra ner fönstret och byt tillbaka. Har provat, men då stannade fönstret ändå där uppe Edit:Fixa det nu... Redigerad 17 mars, 2006 av Chilli_13 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts