Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag undrar om det är möjligt att byta prossesor från Intel till AMD? eller måste jag då även ändra moderkort? När jag frågade för någon vecka sedan så var det någon som sa att det inte var någon större skillnad på AMD's 3500+ och Intel Pentium 4 3,20 ghz kan det värkligen stämma? :D

Vill hälst ha svar på första frågan :P

Så länge moderkortet stödjer processorn så är de nog inga problem :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge moderkortet stödjer processorn så är de nog inga problem :rolleyes:

Jag har aldrig hört talas om ett moderkort som stödjer båda.

Och eftersom det är helt olika socketar på processorerna så är det tekninskt omöjligt att både en Intel och AMD processor skulle passa på samma moderkort rakt av.

:o

Däremot så kan det ju finnas enstaka fall där det finns två processorportar, med olika socketar. Men det är inte så troligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill gärna ha svar på mina frågor, då det är 3:e/4:e gången jag frågar :rolleyes:

1.

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i

"Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte

dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man ställa in någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

2.

Jag har just nu en bakgrund som är ganska vit, och då syns inte ikonernas text så bra...

kan man ändra färgen på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skannat med ad-aware nu och den hittade 5 critical objects.. tracking cookie.. dom 5 ska ja ta bort va?

vad är tracking cookie??

men dom där 24 andra sakerna då? MRU List, ska jag ta bort dom sakerna också eller ska det vara kvar? :S

vad är mru list?

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig hört talas om ett moderkort som stödjer båda.

Och eftersom det är helt olika socketar på processorerna så är det tekninskt omöjligt att både en Intel och AMD processor skulle passa på samma moderkort rakt av.

:P

Däremot så kan det ju finnas enstaka fall där det finns två processorportar, med olika socketar. Men det är inte så troligt ^_^

Precis, kom på de senare är jag PM'ade med han^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...