Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Det finns i de flesta fall inget mer alternativ än att plocka bort en CD-spelare och koppla den tredje hårddisken i "Secondary" porten, som är söligare än"Primary"

Secondary är inte söligare än primary.

@samool

Vad är det för diskar? SATA, PATA?

Om du nu ska ha 3 PATA diskar och har 1 CD/DVD så sätter du det så här.

IDE1

Master: Systemdisk

Slave: Disk

IDE2

Master: Disk

Slave: CD/DVD

Sladd. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DEL-121

Har du fler än en cd/dvd får du köpa ett kontrollerkort som man sätter i valfri PCI slot.

http://www.datorbutiken.com/se/page.php?ca...=82355&name=IDE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är detta värt 6000 kr om man ska spela BF2 och liknande?

Abit NF-7 Rev.2

AMD Athlon XP 2600+ @ 2100mhz

80gb HDD

CD-brännare och diskettstation

512mb Twinmos BH-5 minne

ATI Radeon 9800XT 256mb

Vattenkylningen - Zalman Reserator 1 for CPU & GPU

Nej, den datorn var bra för ca 2.5 år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nahe det menar du inte ? ^^,

Ok det kan jag ju alltid testa >.< (glömde det)

Jag skaffade Cod 2 igår.

Då ska vi bara ta den vanliga fråga, vart kollar jag vilket grafikkort jag har ?

Jag tog kör > dxdiag, men vart står det sen ?

I fliken Bildskärm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte direkt med datorer att göra det här, men det känns lite onödigt att skapa en ny tråd enbart för ett kort svar.

Skall sälja mitt PSP med tillhörande spel. 4 st tror jag. Orkar inte ta foton för att sen framkalla dem och lägga upp på internet.

Fråga: Är det tillåtet att gå till en sida som har en bild på en PSP och använda den bilden?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Secondary är inte söligare än primary.

@samool

Vad är det för diskar? SATA, PATA?

Om du nu ska ha 3 PATA diskar och har 1 CD/DVD så sätter du det så här.

IDE1

Master: Systemdisk

Slave: Disk

IDE2

Master: Disk

Slave: CD/DVD

Sladd. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DEL-121

Har du fler än en cd/dvd får du köpa ett kontrollerkort som man sätter i valfri PCI slot.

http://www.datorbutiken.com/se/page.php?ca...=82355&name=IDE

Det är SATA diskar :P Är det skillnad mot hur du bekskrev om man har SATA eller? Jag har en DVD-läsare och en DVD-brännare och jag skulle ju kunna ta bort läsaren om det inte vore för att man vill ju gärna kunna kopiera en annan cd. :blink:

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är SATA diskar :P Är det skillnad mot hur du bekskrev om man har SATA eller?

Då är det bara att se till att du har tillräckligt med SATA portar på moderkortet(1 disk per port).

Får du slut på dom så köper du ett SATA kontrollerkort.

http://www.datorbutiken.com/se/page.php?ca...7529&name=S-ATA

Är DVD brännarn och läsarn PATA eller SATA?

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte direkt med datorer att göra det här, men det känns lite onödigt att skapa en ny tråd enbart för ett kort svar.

Skall sälja mitt PSP med tillhörande spel. 4 st tror jag. Orkar inte ta foton för att sen framkalla dem och lägga upp på internet.

Fråga: Är det tillåtet att gå till en sida som har en bild på en PSP och använda den bilden?

Självklart. Men du bör skriva att det inte är din PSP på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aww lol, lite små rädd och stressad nu.

Det började med med att jag beställde ett spel från webhallen.

Jag fullföljde allt till jag kom till det sista alternativet. Orderbekräftelsen.

Jag hade valt min gamla outlook express mail som orderbekräftelsen skulle skickas till, som jag har på min andra dator...

När jag går till den andra datorn för att kolla om jag har fått något mail står det att det är ngt fel med servern. Då kom jag på att det är ganska omöjligt för mig att ta emot mail eftersom jag hade kopplat om nät kablarna så de inte går egenom routern utan direkt till min andra dator.

Jag kopplar om sladdarna till normal läge, nu är det internet på båda, men inget mail kommer?

Så nu undra jag, när "kommer" mitt mail? Det står att orderbekräftelsen skickades till mig men min dator har visst inte emot det? Vad jag ska göra? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i "Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man ställa in någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en väldigt viktig fråga, som jag hoppas inte kommer försvinna i mängden ;)

Okej, here's the deal.

Min dator har blivit jäääääätteseg i uppstarten. Ärligt talat så skrämmer det mig. Jag har suttit och funderat på vad det kan bero på, men jag är ju ingen dator-doktor direkt. :(

När man sätter på datorn så blinkar ju alltid det lilla "understrecket" en stund uppe i det högra hörnet, innan windows startar. Men nu så blinkar det väldigt, väldigt länge, säkert en och en halv minut innan windows startar upp..

Det är inga problem när datorn väl är igång, då är allt lika snabbt som det brukar vara.

Det har varit så här i några dagar nu, och det enda jag kan komma på som vi egentligen har gjort med datorn är att min syrra har installerat iTunes, Quicktime+drivrutiner och sånt som följde med till hennes iPod Nano. kan det vara något av dessa program som segar ner allting?

Ja, jag har verkligen ingen aning och jag befinner mig därför i ett väldigt desperat tillstånd. :(

Hjälp?

edit: om ingen svara tänker jag bumpa upp det här om och om igen :D ( ^_^ )

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...