Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

@BroDD

Kolla upp bättre vilket grafikort du har och processor... för att se detta skriv "dxdiag" i "kör"fältet eller RUN som det står på min dator (för jag har en engelsk version).. Och tryck enter.. efter 10sek kommer det upp en sida där det står allt om grafikkortet mm mm...

post-22-1141862197_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska nog köpa en till hårddisk nu. Min gamla 120 giggare är fulltankad och börjar sega sig.

Nåt runt 250-300 gb är nog lagom så länge. Kollat, och det är runt tusingen.

Vanlig IDE 3.5'' då.

Vilken blir bäst? Gärna någon från datorbutiken eftersom jag har handlat från dom tidigare och allt har gått bra. Dom andra stora som komplett och jmedata funkar också. Spelar ingen större roll egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar igen:

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i "Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man göra någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett knepigt problem när jag vill ta gamla hederliga screenshots. Jag har en bärbar dator där Print Screen delar knapp med Home, Home står överst med vita bokstäver och Prt Sc står precis under men i blå text och i en liten rektangel. Flera andra knappar sitter på samma sätt, t.ex End och Sys Rq, Pg Up och Pause etc.

Så hur ska jag göra för att ta en Prt Sc på denna dator?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett knepigt problem när jag vill ta gamla hederliga screenshots. Jag har en bärbar dator där Print Screen delar knapp med Home, Home står överst med vita bokstäver och Prt Sc står precis under men i blå text och i en liten rektangel. Flera andra knappar sitter på samma sätt, t.ex End och Sys Rq, Pg Up och Pause etc.

Testa alla möjliga kombinationer.

SHIFT + Print Scrn, CTRL + Print Scrn, osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ingen blå knapp på tangentbordet? brevid alt och där kanske, tryck tryck tryck

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör jag om jag vill ha tre hårddiskar i min dator? Jag kan inte hitta kablage när jag tittar runt på nätet. Någon som vet hur jag ska göra?

Det finns i de flesta fall inget mer alternativ än att plocka bort en CD-spelare och koppla den tredje hårddisken i "Secondary" porten, som är söligare än"Primary"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska starta CoD 2 så kommer de här två rutorna upp.

Först kommer den översta rutan och när man klickat på 'ok' så kommer den undre rutan upp.

Finns det något jag kan göra ?

Jag tror att ditt grafikkort inte stödjer alpha blending! :P

Testa att uppdatera drivrutinerna..

Har de funkat innan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att ditt grafikkort inte stödjer alpha blending!  :P

Testa att uppdatera drivrutinerna..

Har de funkat innan?

Nahe det menar du inte ? ^^,

Ok det kan jag ju alltid testa >.< (glömde det)

Jag skaffade Cod 2 igår.

Då ska vi bara ta den vanliga fråga, vart kollar jag vilket grafikkort jag har ?

Jag tog kör > dxdiag, men vart står det sen ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...