Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Högerklicka på temat > Egenskaper > Utseende, ändra färgschema.  :ph34r:

Då kommer den här rutan upp.. när jag tryckt på egenskaper alltså

EDIT: haha, jag högerklickade där nere.. sen testade jag att klicka på skrivbordet istället, då hittade jag det :P

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kommer den här rutan upp.. när jag tryckt på egenskaper alltså

EDIT: haha, jag högerklickade där nere.. sen testade jag att klicka på skrivbordet istället, då hittade jag det :wacko:

Jepp, vafan sa jag temat för? Skrivbordet skareva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tar printscreen när man kollar på film så blir det ju bara svart när man öppnar i paint.. men man kan ju stänga av NÅNTING så att det blir bild på de man printat... men jag vet inte vad det är man ska stänga av, nån som vet vad det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran DVD-brännare har alltid varit mysko ett ganska bra tag nu.

Om jag tittar på på våran dator så är det en 16X brännare när det gäller DVD+R skivor och 40x när det är CD-R skivor.

Men när jag bränner så DVD skivor så ligger hastigheten på ca 1,4x och CD-R skivor vet jag inte riktigt men det går också snigel slött.

Jag har testat olika skivor och kört brännarprogramen Nero, Sonic, DVD Decrypter och Alcohol 120% men hastigheten vill vara lika seg.

Någon som vet vad datorns fel är? Är det någn jättemystisk inställning jag har missat? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag gjort nåt så att ZIP filer öppnas med winRAR, jag vill ju att ZIP filer öppnat med winZIP, nån som vet hur jag ändrar? :wub:

Brukar vara så att senast installerade programmet "är först på plats".

Så du kan ju testa installera om WinZIP.

Är dock inte säker, men funkade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag gjort nåt så att ZIP filer öppnas med winRAR, jag vill ju att ZIP filer öppnat med winZIP, nån som vet hur jag ändrar? :wub:

Om du har en .zip fil liggandes så kan du högerklicka på den och välja "öppna med...". Om inte winZIP finns med på listan som kommer upp så klicka på Bläddra och se om du hittar den någonstans. När du hittat den bockar du i rutan en bit nedanför där det står "Använd som standard för dessa filer", något sånt står det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Internet Explorer så kommer den sidan som man senast besökt längst upp i "Adressfältslistan", men i Firefox så kommer adresserna i den ordning som man besökte dem från början. Vet inte hur jag ska föklara men hoppas ni förstår.

Kan man göra någon inställning så att det blir som i IE fast i Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag har spelat ett spel på datorn (Vanligt spel som typ gta) och sen avslutar det så blir datorn hur seg som helst...allt laggar och sen så blir det bra efter en stund...vad beror det på?

För att gta tar upp minne då du använder det och vid avstäning måste allt minne tas bort. Det gör att minnet får fullt upp, därmet blir datorn seg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...