Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Hmmm funderar på att köpa en ny dumburk.

En bra speldator och det ska fungera fint utan lagg på dessa spel

Half Life2

Postal2

Delta Force blackhawk Down

World of Warcraft

Silkroad

Priset säger jag inte nånting om just nu, runt vad ska vi säga 5-6000 kanske, kanske lite för lite pengar fast vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan t.o.m komma att kosta mindre. Vad har du för specs nu?

Pentium III 800mhz

Nvidia Gforce2 32mb

256mb RAM

Om du/ni behöver veta mer om datorn säg till, men det som jag tycker är lite roligt det är att jag har kunnat köra alla spelen, men det laggar som faan.

aja

edit: har funderingar på att köpa nya saker till den här datorn istället för att köpa en helt ny, men det är ju bara det att jag tror det nästan kommer bli lite för dyrt ändå, för det är ju somsagt lite grejer jag måste ha

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle behöva en ny processor, nytt grafikkort och mer RAM.

Grafikkort tycker jag du ska ta geforce 6600 256 mb, sen kanske lägga till 512 mer ram och en ny proccessor.

Det var nått sånt liknande jag hade tänkt mig.

BTW jag kanske kan få lite rabat på dator grejer, min granne har ett eget dator företag, köpte min dator för (tro det eller ej) 1000 kr där.

Men många har sagt att om jag ska höja RAM minnet och CPU storleken så måste jag ha ett nytt moderkort så jag vet inte riktigt, jag ska kolla med grannen och se hur mycket han ska ha för allting så får vi se :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nått sånt liknande jag hade tänkt mig.

BTW jag kanske kan få lite rabat på dator grejer, min granne har ett eget dator företag, köpte min dator för (tro det eller ej) 1000 kr där.

Men många har sagt att om jag ska höja RAM minnet och CPU storleken så måste jag ha ett nytt moderkort så jag vet inte riktigt, jag ska kolla med grannen och se hur mycket han ska ha för allting så får vi se :huh:

Jopp nytt moderkort skulle nog vara på sin plats. Vet du om dina ram-minne är av DDR eller SDRAM? Om det är av det senare skulle jag rekomendera att du skippar dina gamla minnen helt och hållet och köper ett par nya DDR.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jopp nytt moderkort skulle nog vara på sin plats. Vet du om dina ram-minne är av DDR eller SDRAM? Om det är av det senare skulle jag rekomendera att du skippar dina gamla minnen helt och hållet och köper ett par nya DDR.

Ehm... vet inte riktigt, hur kan jag kolla upp det? (inte så väldans inne på sånt här :"> )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hjälpte tyvärr inte, om man högerklickar på filen så kommer inte de vanliga alternativen upp. De som går att välja är:

Avspelning

Lägg till i synkronoseringslistan

Lägg till i bränningslistan

Lägg till i uppspelningslistan

Lägg till i spelningslista

Spela upp i Media Player

Öppna med...

Skicka till >

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis formaterat om datorn men nu behöver jag ladda ner Java. Fast filen går inte att komma åt på Javas hemsida, utan man ska komma tillbaka senare. Har provat på download.com men de skickar mig bara vidare till Javas hemsida. Finns det något annat ställe jag kan ladda ner det på? Har inte tid att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har en ny dartor

IntelPentium 4 3,20MHZ

Geforce 6800 256MB

250GB Hårddisk

1Gig RAM

Om jag ska spela de nyaste spelem måste jag då ha en AMD Athlon 64? Eller räcker den jag har :)

Den du har ska nog räcka ett tag till.

AMD Athlon 64 är inte så mycket snabbare ändå (förutom dom allra nyaste).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag skulle byta hade jag inte tänkt mig dyrare än AMD Athon 3700 eller AMD Athlon 3500 är det inte så stor skilnad då eller?

Skillnaden är att AMD Athon 3700 inte finns.

Men däremot finns det AMD Athlon 3700 :shifty:

[seriöst]Den är väl nyare och lite bättre än AMD Athlon 3500[/seriöst]

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag skulle byta hade jag inte tänkt mig dyrare än AMD Athon 3700 eller AMD Athlon 3500 är det inte så stor skilnad då eller?

Skillnaden är 0,5 mb i l2cache. Detta gör storskillnad (t.ex. därför jag valde AMD4400+ (2mb) framför amd4600+ (1mb) och därförtycker jag att du ska gå med en AMD3700+.

Om du har ont på pengar så välj en AMD 3500+ - den ät tillräckligt bra för alla spel.

EDIT: om du byter processor så måste du även byta moderkort.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ju ny dator i fredags.. och nu har ju det vanliga blå.. öh... skinnet.. eller vad man ska säga.... hur gör jag så jag får det här istället? (se bild)

Vadå? Att temat är grått, eller att ikonerna ligger brevid Start- knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...