ZcruweN Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Hmmm funderar på att köpa en ny dumburk. En bra speldator och det ska fungera fint utan lagg på dessa spel Half Life2 Postal2 Delta Force blackhawk Down World of Warcraft Silkroad Priset säger jag inte nånting om just nu, runt vad ska vi säga 5-6000 kanske, kanske lite för lite pengar fast vad vet jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Kan t.o.m komma att kosta mindre. Vad har du för specs nu? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 (redigerad) Kan t.o.m komma att kosta mindre. Vad har du för specs nu? Pentium III 800mhz Nvidia Gforce2 32mb 256mb RAM Om du/ni behöver veta mer om datorn säg till, men det som jag tycker är lite roligt det är att jag har kunnat köra alla spelen, men det laggar som faan. aja edit: har funderingar på att köpa nya saker till den här datorn istället för att köpa en helt ny, men det är ju bara det att jag tror det nästan kommer bli lite för dyrt ändå, för det är ju somsagt lite grejer jag måste ha Redigerad 4 mars, 2006 av ZcruweN Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Du skulle behöva en ny processor, nytt grafikkort och mer RAM. Grafikkort tycker jag du ska ta geforce 6600 256 mb, sen kanske lägga till 512 mer ram och en ny proccessor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Du skulle behöva en ny processor, nytt grafikkort och mer RAM. Grafikkort tycker jag du ska ta geforce 6600 256 mb, sen kanske lägga till 512 mer ram och en ny proccessor. Det var nått sånt liknande jag hade tänkt mig. BTW jag kanske kan få lite rabat på dator grejer, min granne har ett eget dator företag, köpte min dator för (tro det eller ej) 1000 kr där. Men många har sagt att om jag ska höja RAM minnet och CPU storleken så måste jag ha ett nytt moderkort så jag vet inte riktigt, jag ska kolla med grannen och se hur mycket han ska ha för allting så får vi se Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Det var nått sånt liknande jag hade tänkt mig. BTW jag kanske kan få lite rabat på dator grejer, min granne har ett eget dator företag, köpte min dator för (tro det eller ej) 1000 kr där. Men många har sagt att om jag ska höja RAM minnet och CPU storleken så måste jag ha ett nytt moderkort så jag vet inte riktigt, jag ska kolla med grannen och se hur mycket han ska ha för allting så får vi se Jopp nytt moderkort skulle nog vara på sin plats. Vet du om dina ram-minne är av DDR eller SDRAM? Om det är av det senare skulle jag rekomendera att du skippar dina gamla minnen helt och hållet och köper ett par nya DDR. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Jopp nytt moderkort skulle nog vara på sin plats. Vet du om dina ram-minne är av DDR eller SDRAM? Om det är av det senare skulle jag rekomendera att du skippar dina gamla minnen helt och hållet och köper ett par nya DDR. Ehm... vet inte riktigt, hur kan jag kolla upp det? (inte så väldans inne på sånt här :"> ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Jag har två MPEG-filer som jag inte kan få bort. Jag kan varken titta på dom, flytta dom eller ta bort dom. Hur ska jag göra för att få bort dessa meningslösa filerna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Ladda hem Unlocker. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Det hjälpte tyvärr inte, om man högerklickar på filen så kommer inte de vanliga alternativen upp. De som går att välja är: Avspelning Lägg till i synkronoseringslistan Lägg till i bränningslistan Lägg till i uppspelningslistan Lägg till i spelningslista Spela upp i Media Player Öppna med... Skicka till > Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Starta om i felsäkert läge, brukar vara F8 om Du kör med Windows XP. (Tryck F8 vid uppstart utav Windows) BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Har precis formaterat om datorn men nu behöver jag ladda ner Java. Fast filen går inte att komma åt på Javas hemsida, utan man ska komma tillbaka senare. Har provat på download.com men de skickar mig bara vidare till Javas hemsida. Finns det något annat ställe jag kan ladda ner det på? Har inte tid att vänta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Hej jag har en ny dartor IntelPentium 4 3,20MHZ Geforce 6800 256MB 250GB Hårddisk 1Gig RAM Om jag ska spela de nyaste spelem måste jag då ha en AMD Athlon 64? Eller räcker den jag har Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Hej jag har en ny dartor IntelPentium 4 3,20MHZ Geforce 6800 256MB 250GB Hårddisk 1Gig RAM Om jag ska spela de nyaste spelem måste jag då ha en AMD Athlon 64? Eller räcker den jag har Den du har ska nog räcka ett tag till. AMD Athlon 64 är inte så mycket snabbare ändå (förutom dom allra nyaste). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Om jag skulle byta hade jag inte tänkt mig dyrare än AMD Athon 3700 eller AMD Athlon 3500 är det inte så stor skilnad då eller? Redigerad 5 mars, 2006 av darkfejs Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Om jag skulle byta hade jag inte tänkt mig dyrare än AMD Athon 3700 eller AMD Athlon 3500 är det inte så stor skilnad då eller? Skillnaden är att AMD Athon 3700 inte finns. Men däremot finns det AMD Athlon 3700 [seriöst]Den är väl nyare och lite bättre än AMD Athlon 3500[/seriöst] Redigerad 5 mars, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Om jag skulle byta hade jag inte tänkt mig dyrare än AMD Athon 3700 eller AMD Athlon 3500 är det inte så stor skilnad då eller? Skillnaden är 0,5 mb i l2cache. Detta gör storskillnad (t.ex. därför jag valde AMD4400+ (2mb) framför amd4600+ (1mb) och därförtycker jag att du ska gå med en AMD3700+. Om du har ont på pengar så välj en AMD 3500+ - den ät tillräckligt bra för alla spel. EDIT: om du byter processor så måste du även byta moderkort. Redigerad 5 mars, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Fick ju ny dator i fredags.. och nu har ju det vanliga blå.. öh... skinnet.. eller vad man ska säga.... hur gör jag så jag får det här istället? (se bild) Redigerad 5 mars, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Fick ju ny dator i fredags.. och nu har ju det vanliga blå.. öh... skinnet.. eller vad man ska säga.... hur gör jag så jag får det här istället? (se bild) Vadå? Att temat är grått, eller att ikonerna ligger brevid Start- knappen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Vadå? Att temat är grått, eller att ikonerna ligger brevid Start- knappen? Ja, att det blir grått Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts