Cortez Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Jag fick idag lov att formatera om datorn, igen. Men nu har det blivit så att när jag bläddrar neråt på en internetsida så flimrar bilden till hela tiden. Det är inget fel på internetuppkoplingen så vad kan det vara för fel? För låg HZ? ^^ Höj den i inställningarna. Redigerad 28 februari, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Jag fick idag lov att formatera om datorn, igen. Men nu har det blivit så att när jag bläddrar neråt på en internetsida så flimrar bilden till hela tiden. Det är inget fel på internetuppkoplingen så vad kan det vara för fel? Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. 100% säker på att det är felet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. 100% säker på att det är felet. Jag är 99% säker att det är uppdateringsfrekvensen som är för låg som Cortez sa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Jag är 99% säker att det är uppdateringsfrekvensen som är för låg som Cortez sa. Kan det också vara. Men det var i alla fall så för mig när jag inte hade drivrutiner till mitt grafikkort. Jag kanske inte skulle skrivit "uppdatera", utan "skaffa". De saknas ju helt efter en omformatering. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Kan det också vara. Men det var i alla fall så för mig när jag inte hade drivrutiner till mitt grafikkort. Jag kanske inte skulle skrivit "uppdatera", utan "skaffa". De saknas ju helt efter en omformatering. Det kan ju också ha berott på att frekvensen automatiskt ställdes in på den lägsta efter omformateringen. Fast det är möjligt att man måste installera drivrutinerna innan det går att höja frekvensen. Detta är en gammal dator. Jag vet inte precis hur gammal, men hårddisken är från 1994, så den har några år på nacken. Då undrar jag; är detta ett PCI-kort? Färgen på slotten den sitter i är ju svart Det där ser ut som en ISA-slot som var föregångaren till PCI. ISA är lite längre än PCI och svarta till färgen. Här ser man skillnaden: http://www.ultimatepcrepair.com/files/oldslot.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Kan det också vara. Men det var i alla fall så för mig när jag inte hade drivrutiner till mitt grafikkort. Jag kanske inte skulle skrivit "uppdatera", utan "skaffa". De saknas ju helt efter en omformatering. Tihi. Jag fick lite hjärnsläpp. Jag hade faktiskt den skivan i och installerade alla drivrutinerna när jag skrev inlägget. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Tihi. Jag fick lite hjärnsläpp. Jag hade faktiskt den skivan i och installerade alla drivrutinerna när jag skrev inlägget. Och hur gick det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Är att öppna chassisidan och sätta en vanlig bordsfläkt där som blåser ett bra alternativ till kylning? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Jag undrar än sak som säkert många i denna värld gör >Borde inte GeForce 7800GT vara 512mb? Mitt är 256 mb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Det finns med 512 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Jag undrar än sak som säkert många i denna värld gör >Borde inte GeForce 7800GT vara 512mb? Mitt är 256 mb Det finns med 512mb med. Edit: Vet nån varför jag får upp det här hela tiden när jag försöker skappa ny? Redigerad 28 februari, 2006 av Glockalnet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Vad exakt e det för skillnad om man har 256 L er 512? E de typ laggfriare med bättre texturer och effekter? @Glockalnet: Brandmur? Redigerad 28 februari, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Och hur gick det? Som en kork i vattnet, det flyter utan problem. Annan fråga, ungefär vilket GeForce är ett ATI Radeon X600 likvärdigt med? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Nu har jag problem igen. Datorn hänger sig inte längre ytan jag får Bluescreen sen startas datorn om :'( Ganska irriterande... Men jag Formaterade båda hårddiskarna och lade in XP på nytt men det händer ändå! Kan någon hjälpa mig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Nu har jag problem igen. Datorn hänger sig inte längre ytan jag får Bluescreen sen startas datorn om :'( Ganska irriterande... Men jag Formaterade båda hårddiskarna och lade in XP på nytt men det händer ändå! Kan någon hjälpa mig? Jag hade faktiskt precis samma problem och det var anledningen till att jag formaterade om. Men för mig fungerade det efter formateringen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Edit: Vet nån varför jag får upp det här hela tiden när jag försöker skappa ny? Ingen aning men vilket spel är det ifrån? I lol: Det är ingen större skillnad bara att det ena kortet har dubbelt så mycket minne. Det är viktigare att ha en snabb GPU (och det har 7800GT) än mycket minne för att få bra prestanda och i dagsläget är 512 mb overkill. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Ingen aning men vilket spel är det ifrån? I lol: Det är ingen större skillnad bara att det ena kortet har dubbelt så mycket minne. Det är viktigare att ha en snabb GPU (och det har 7800GT) än mycket minne för att få bra prestanda och i dagsläget är 512 mb overkill. Tack arvid Och svaret på det där med Glockalnet är att Brandmuren förhindrar Trafik till Battlefield 2s server Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2006 (redigerad) Är att öppna chassisidan och sätta en vanlig bordsfläkt där som blåser ett bra alternativ till kylning? Ja, så länge du inte har några djur som kan käka upp komponenter och/eller småbarn som kan skada sig. @I lol - I framtiden kan du vara säker på att 512mb kommer att behövas. Dock är nästan alla 7800GT med "bara" 256mb. Så det är inget "sämre" 7800GT du fått eller så.. Och sopm arvid sa så har prestandan med GPUn och minneshastigheter att göra - och inte (direkt) med minnesmängd. Och idag är nästan 512mb inte overkill, då det redan finns spel som behöver så mkt minne för att kunna spela maxxat. T.ex. FEAR, Doom3 och Quake4 "kräver" alla 512mb om man kör på högsta. Men som många vet så går det att spela spelen maxxat även på 256mb, då "hackandet" knappt märks. Ett annat exempel på ett spel som gillar minne är BF2. Har man 512mb textur-minne så behövs inte 2gb RAM-minne för stutter-fritt spelande. T.ex. Obvilion som "snart" släpps har som MINIMUM 128mb, =low-texturer (antar jag då minimum systemkrav ofta innebär låga inställningar). Jag tror inte att texturinställningen "very high" då kommer vara lämpad för 256mb... Redigerad 1 mars, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FishShit Skrivet 1 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2006 (redigerad) Jag vill köpa en ny dator men vill inte beställa från internet. Det finns några affärer nära mig som jag kan köpa en dator på. Datorn får max kosta 10000kr E det någon som vet vilken dator som jag ska köpa..? http://www.elgiganten.se http://www.siba.se http://www.onoff.com/se http://www.midat.se Redigerad 1 mars, 2006 av FishShit Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2006 (redigerad) Jag fick reda på förut att om man har ett problem att datorn startas om, så kan det vara fläkten som blir VARM Redigerad 1 mars, 2006 av Martin-123 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts