Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Ok, med flera fläktar ska det inte vara några problem.. Hmm.. när började det här hända? Har du ändrat något som är värt att nämna? Installerat något nyligen? Annars kan du göra de vanliga; 1. installera om/uppdatera moderkortdrivrutiner. 2. installera om/uppdatera grafikkortsdrivrutiner. Nee, Inget speciellt, Formaterade datorn för ca 1 vecka sedan. Lade in windows på nytt. Så det inte skulleKrångla men nu gör det det ändå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Är det normalt att 48 processer startar när man loggar in på ett konto? Och att det kommer up 5 st svchost.exe? 5st Svhost är normalt. Att 48 processer startar betyder att du installerat en MASSA program som alla tar onödigt mycket RAM från din dator. Jag såg t.ex. att du hade java på "jusched.exe". Alla dessa processer tar som sagt ram. Jag själv har runt 20 när jag just startat datorn. Det du kan göra är att stata msconfig: start - kör - skriv "msconfig". Där kan du leka lite i "tjänster" och "autostart". I tjänster markerar du "dölj alla microsoft tjänster". Och alla du tycker är "onödiga", dvs de som inte behöver starta med datorn - kan du stänga av. Samma sak i autostart. Ex. på "onödiga" är msn, divx, quicktime, java och sådanna program. Om du tänker efter, dessa behöver inte starta med datorn, utan det räcker väl med att du klickar på en ikon när du behöver programmet? Ex. på "nödvändiga" är ATi och nVidia tjänster, antivirus program etc. Som du märker så är dessa saker sånt som du vill ha på för att datorn ska fungera optimalt/skyddat. Om du inte vet exakt vad en tjänst gör - rör inte den. Du kan ALLTID söka på processnamnet i google - och oftast får man svar direkt. @Martin: Testa med att installera drivrutinerna. Vet du inte vad jag pratar om så antar jag direkt att detta är felet. Ge mig de nmnet på ditt grafikkort (t.ex. Nvidia Geforce 6200, eller ATi Radeon 9600). Och sen namnet på moderkortet - detta är mycket svårare att klura ut, leta upp någon manual som du fått med datorn. Redigerad 28 februari, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) @Martin: Testa med att installera drivrutinerna. Vet du inte vad jag pratar om så antar jag direkt att detta är felet. Ge mig de nmnet på ditt grafikkort (t.ex. Nvidia Geforce 6200, eller ATi Radeon 9600). Och sen namnet på moderkortet - detta är mycket svårare att klura ut, leta upp någon manual som du fått med datorn. Nja, Jag har lagt in dom som var på skivan. Men det kanske har kommit nya. Delarna: "EPoX EP-8NPA-SLI,nForce4 SLI,Socket-754" och "XFX GeForce 6800XT"... Vill du hjälpa med drivrutiner? Redigerad 28 februari, 2006 av Martin-123 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Fick upp den här rutan precis nu, och det står att jag har virus eller spyware ller nåt, men detta spyfalcon är ju inget jag installerat, utan det kom upp nu i start menyn att nåt nytt program installerats, och det var spyfalcon... är detta bara nåt skit eller har jag virus? HJÄÄÄÄÄLP, nån får gärna svara FOOOORT den här gula fula lilla rutan kommer också upp.. typp 3 gånger i minuten.. irriterande Redigerad 28 februari, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Fick upp den här rutan precis nu, och det står att jag har virus, men detta spyfalcon är ju inget jag installerat, utan det kom upp nu i start menyn att nåt nytt program installerats, och det var spyfalcon... är detta bara nåt skit eller har jag virus? HJÄÄÄÄÄLP, nån får gärna svara FOOOORT Du kanske har installerat ett program där detta program ingick? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Du kanske har installerat ett program där detta program ingick? Inte installerat nåt, bara goldwave och det är väll ett riktigt program och inget lurt? nån som vet om det här spyfalcon är nåt riktigt? det kom liksom precis upp att jag installerat det och att min dator är infekterad har sökt med adaware och den hittar inge spyware alls.... Redigerad 28 februari, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Please follow these steps: 1. Download the smitRem tool and unpack its files into a chosen folder. 2. Download the KillBox utility. 3. Open the C:\Program Files\SpyFalcon directory and run the uninst.exe file. This will remove the SpyFalcon program (but not the associated parasite) from your computer. 4. Use HijackThis scan to fix the following entries: O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing) O4 - HKLM\..\RunServices: [Patches Value] WinGamed.exe 5. Now reboot your system into Safe Mode. This step is very important! 6. Run the smitRem tool (execute the RunThis.bat file). 7. Use KillBox to delete the following files: C:\WINDOWS\System32\dxmpp.dll C:\WINDOWS\System32\wingamed.exe 8. After you get done, restart your computer, run another HijackThis scan and post a fresh log here. Kan detta hjälpa dig tro? Eller denna: http://www.remove-spyfalcon.com/ Redigerad 28 februari, 2006 av Martin-123 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Please follow these steps: 1. Download the smitRem tool and unpack its files into a chosen folder. 2. Download the KillBox utility. 3. Open the C:\Program Files\SpyFalcon directory and run the uninst.exe file. This will remove the SpyFalcon program (but not the associated parasite) from your computer. 4. Use HijackThis scan to fix the following entries: O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing) O4 - HKLM\..\RunServices: [Patches Value] WinGamed.exe 5. Now reboot your system into Safe Mode. This step is very important! 6. Run the smitRem tool (execute the RunThis.bat file). 7. Use KillBox to delete the following files: C:\WINDOWS\System32\dxmpp.dll C:\WINDOWS\System32\wingamed.exe 8. After you get done, restart your computer, run another HijackThis scan and post a fresh log here. Kan detta hjälpa dig tro? Eller denna: http://www.remove-spyfalcon.com/ Haha, nej jag fattar INGENTING om datorer så det där fattar jag inget av Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Haha, nej jag fattar INGENTING om datorer så det där fattar jag inget av Men det står ju steg för steg hur man gör. Och på Denna länk står det att det kan installeras utan att använderen vill! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Men det står ju steg för steg hur man gör. Och på Denna länk står det att det kan installeras utan att använderen vill! Vad är safemode då? Och hur gör jag för att starta i det? 1. Download XoftSpy Remove SpyFalcon 2. Scan your system with XoftSpy and remove all the infections it finds. 3. Reboot your PC. 4. Immediately scan your system a second time with XoftSpy removing any remaining infections. SpyFalcon and its trojans should now be completely removed and your system should operate normally. så står det på den där sidan du länkade till.. räcker det med att jag gör det? det står ju att spycalon och trojanerna ska vara borta då.. måste jag göra det där andra långa som du skrev? Redigerad 28 februari, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Vad är safemode då? Och hur gör jag för att starta i det? Jag vet inte riktigt. Men jag tror du startar om datorn och i starten så står det massa bokstäver typ till setup bios mm. Tryck på TAB för att gå in i setupen, sen tror jag man kan ändra till safemode där. Så här: Windows XP If Windows XP is the only operating system installed on your computer, booting into Safe Mode with these instructions. * If the computer is running, shut down Windows, and then turn off the power * Wait 30 seconds, and then turn the computer on. * Start tapping the F8 key. The Windows Advanced Options Menu appears. If you begin tapping the F8 key too soon, some computers display a "keyboard error" message. To resolve this, restart the computer and try again. * Ensure that the Safe mode option is selected. * Press Enter. The computer then begins to start in Safe mode. * When you are finished with all troubleshooting, close all programs and restart the computer as you normally would. To use the System Configuration Utility method * Close all open programs. * Click Start, Run and type MSCONFIG in the box and click OK * The System Configuration Utility appears, On the BOOT.INI tab, Check the "/SAFEBOOT" option, and then click OK and Restart your computer when prompted. * The computer restarts in Safe mode. * Perform the troubleshooting steps for which you are using Safe Mode. When you are finished with troubleshooting in Safe mode, open MSCONFIG again, on the BOOT.INI tab, uncheck "/SAFEBOOT" and click OK to restart your computer Redigerad 28 februari, 2006 av Martin-123 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Vad är safemode då? Och hur gör jag för att starta i det? 1. Download XoftSpy Remove SpyFalcon 2. Scan your system with XoftSpy and remove all the infections it finds. 3. Reboot your PC. 4. Immediately scan your system a second time with XoftSpy removing any remaining infections. SpyFalcon and its trojans should now be completely removed and your system should operate normally. så står det på den där sidan du länkade till.. räcker det med att jag gör det? det står ju att spycalon och trojanerna ska vara borta då.. måste jag göra det där andra långa som du skrev? Nej det är väl två alternativ. Men jag gissar på att den första är bäst Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Nu har jag kört det där XoftSpy.. den hittade 107 saker.. en del saker låg i en spyfalcon mapp... men en del andra saker gjorde inte det, tänk så är det nåt man måste ha för att datorn sak fungera eller nåt... är det säkert att ta bort allt som den hittade? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Nu har jag kört det där XoftSpy.. den hittade 107 saker.. en del saker låg i en spyfalcon mapp... men en del andra saker gjorde inte det, tänk så är det nåt man måste ha för att datorn sak fungera eller nåt... är det säkert att ta bort allt som den hittade? Om det ligger nåt som inte är spyfalcon i WINDOWS mappen så radera ej det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Om det ligger nåt som inte är spyfalcon i WINDOWS mappen så radera ej det. Nu när jag skulle trycka på "remove" så står det att man måste köpa det.. va fan.. äh nu skiter jag i det här spywaregrejset Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 'Safe mode' är 'felsäkert läge'... tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Nja, Jag har lagt in dom som var på skivan. Men det kanske har kommit nya. Delarna: "EPoX EP-8NPA-SLI,nForce4 SLI,Socket-754" och "XFX GeForce 6800XT"... Vill du hjälpa med drivrutiner? . http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Graphics driver - Geforce and TNT2 - Windows xp/2000. Detta är drivrutiner för grafikkort. Moderkorts drivrutiner finns också på den sidan, men jag vet inte vilken av de olika alternativen som du ska ha. Om jag skulle gissa så är det Nforce 4 AMD edition du ska ha. Men om du installerat drivrutinerna till moderkort från CD så borde det inte vara några problem - då moderkortsdrivrutiner är något man inte måste uppdatera hela tiden (har man allra senaste moderkortet så kan det resultera i bättre prestanda). Läs dock på skivan om det står att det är för moderkortet du har. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Mitt mushjul är knäppt, Det hackar sig neråt, Finns det någonstans där man kan ställa om till Mjuk Rullning istället? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Vad kan man göra för att sänka ljudet på fläktarna? Så fort jag exempelvis öppnar en sida, varvar fläkten och det hörs vida. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Jag fick idag lov att formatera om datorn, igen. Men nu har det blivit så att när jag bläddrar neråt på en internetsida så flimrar bilden till hela tiden. Det är inget fel på internetuppkoplingen så vad kan det vara för fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts