Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vadå mitt servicepack har blockerat programmet eftersom den inte känner till utgivaren? Vad är servicepack? jag kan INGENTING om datorer :D

Om du inte ens vet vad du har installerat på din dator så börjar man ju undra.

Servicepack är ett säkerhetsprogram till windows, den har blockerat det filen du försöker öppna eftersom den inte känner till den som givit ut filen.

Blockerat = den stoppar den från att användas, när jag får upp den rutan brukar jag kunna välja att den ska sluta blockera saker ifrån den utgivaren, men så var visst inte ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte ens vet vad du har installerat på din dator så börjar man ju undra.

Servicepack är ett säkerhetsprogram till windows, den har blockerat det filen du försöker öppna eftersom den inte känner till den som givit ut filen.

Blockerat = den stoppar den från att användas, när jag får upp den rutan brukar jag kunna välja att den ska sluta blockera saker ifrån den utgivaren, men så var visst inte ditt fall.

Inte MIN dator.. det är familjens.. iofs bara jag som använder den :D

men.. öh.. så det där kan vara nåt virus eller nåt som försöker busa med min dator men nånting blockar det? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte MIN dator.. det är familjens.. iofs bara jag som använder den :D

men.. öh.. så det där kan vara nåt virus eller nåt som försöker busa med min dator men nånting blockar det? :D

Nej, det behöver inte vara virus, mitt servicepack blockerade cs och steam och alla de där normala sakerna, bara en säkerhetsåtgärd, man kan välja att den ska häva blockeringen.

Varför den häver blockeringen på din fil är för att den inte känner till utgivaren.

Utgivaren = den som gjort och givit ut filen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du behöver hjälp med... vad?? om du inte behöver HJÄLP med nåt, så var det ju väldigt onödigt att posta det här.. då detta är datorHJÄLPS-tråden

Varför skällde du inte ut mig som berättade om min mus? Ibland vill man bara berätta om något, vart ska man skriva det? I Vardagssnack räknas det som spam. Lite allmänt kan man väl få skriva om datorer utan att behöva skapa en ny tråd. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C säger:

Jo - det är såhär..

Min pappa kom hem från jobbet för nån vecka sedan med en sprillans ny extern hårddisk. Den var av märket Canyon och rymde 200gb. Den funkade väldans bra och jag la genast över alla mina filmer och spel för att sedan formatera datorn. Det har funkat bra med att spela och se på film men på senaste tid har det börjat hända lite skumma saker.

När jag lyssnar på musik från HDn och laddar ner till HDn så hakar skiten upp sig och själva 'lampan' på hårddisken börjar blinka som tusan.

När jag lyssnar på musik från HDn och kollar runt i den så hakar sig skiten..

När jag enbart lyssnar musik från den och ägnar mig åt annat i windows så hakar sig explorer.exe och jag får boota skiten (då jag inte kan avsluta explorer.exe av någon anledning)

Vad fan kan vara problemet? Den har ju funkat bra fram tills nu!

Hjälp honom, för min skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ju en datorhjälpstråd, då kan man ju inte bara börja skriva om vad man har och så.. tänk så skulle alla börja skriva här om vilken musmatta dom har.. eller vilken knapp på tangentbordet dom tycker är snyggast..

Var ska man skriva det då? Ingenting slår förövrigt Pause Break, amatörer. Fnys.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...