Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu behöver lilla söta Matteus hjälp igen. Jag har tyvärr fått in ett helsikes virus på min dator som gör allt segare och att det inte går att komma ut på internet, jag skriver just nu från våran andra dator. Jag har försökt med både Norton och med Ad-Aware, som hittade en hel del skit och nu flyter datorn på lite bättre. Min brandvägg kopplades ifrån och när jag försöker slå på den igen så kommer meddelandet "Brandväggen kunde inte startas p.g.a okänd orsak". Jag har försökt allt möjligt men får inte igång det, ibland stannar datorn helt så man måste starta om den, med våld.

Hjälp!

*Edit* Näver majnd!

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ett litet nytt "hjälp mig".

Jag kollade precis min systeminformation och där står det "Sammanlagt fysiskt minne 1024 MB" (RAM aight?) men sedan står det under "Tillgängligt fysiskt minne 535,73 MB". Vad kan de vara som slukar mitt RAM?

Ett tips är att öppna aktivitetshanteraren och kolla vad som tar så mycket minne..

post-22-1140685387_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla ni som har Google Earth. Skulle ni kunna hjälpa mig?.

När jag öppnar Google Earth så säger den att den inte kunde hitta bilder som finns i den här mappen: C:\Documents and settings\*USER*\Application Data\Google\GoogleEarth\.

Skulle någon kunna ladda upp bilderna som finns i mappen "\GoogleEarth\" i kanske ZIP format?... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man för blocka vissa Internet-adresser, så att de inte går att besöka?

Öppna hosts som ligger i WINDOWS/System 32/drivers/etc och öppna med anteckningar. Där får du peka adressen mot localhost istället.

I klarspråk (om din localhost är 127.0.0.1):

127.0.0.1 domän.eller.ip.du.vill.blockera.com

alltså såhär:

127.0.0.1 www.playahead.com

Vi testade dock detta skolan (och ja, jag har tillgång till alla konton) men det gav ingen effekt konstigt nog, tror det var något skumt med localhost.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte kolla på film i Firefox!

Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp.

Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller)

Vad är fel? :ermm:

Hmm.. testa detta:

Gå in i Firefox och tryck på Verktyg>Inställningar...>Filhämtningar> och tryck på "Visa & redigera filtyper"...

Sen letar du upp WMP och väljer att du ska öppna den med FireFox...

Eller så laddar du hem en WMP fil och går in på egenskaper och ändrar så att du öppnar med FireFox...

:teehee:

Det kanske inte kan funka men det är värt ett försök...

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp.

Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller)

Jag löste samma problem för mig genom att skapa en ny profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick samma problem när jag använde adblock.

Tog bort det och allt funkade fin fint

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...