Corleone Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Hur gör man för blocka vissa Internet-adresser, så att de inte går att besöka? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 När jag ska "öppna" mitt media player så jag kan byta spelningslista eller lägga till låtar i spelningslistan komer in det "upp". Fattar ni? Alltså det öpnnar sig inte. Det funkar att lyssna men jag vill kunna byta spelningslista snabbt och sånt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Hur gör man för blocka vissa Internet-adresser, så att de inte går att besöka? Vilken webbläsare använder du? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 (redigerad) Nu behöver lilla söta Matteus hjälp igen. Jag har tyvärr fått in ett helsikes virus på min dator som gör allt segare och att det inte går att komma ut på internet, jag skriver just nu från våran andra dator. Jag har försökt med både Norton och med Ad-Aware, som hittade en hel del skit och nu flyter datorn på lite bättre. Min brandvägg kopplades ifrån och när jag försöker slå på den igen så kommer meddelandet "Brandväggen kunde inte startas p.g.a okänd orsak". Jag har försökt allt möjligt men får inte igång det, ibland stannar datorn helt så man måste starta om den, med våld. Hjälp! *Edit* Näver majnd! Redigerad 22 februari, 2006 av Matteus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Hur gör man för blocka vissa Internet-adresser, så att de inte går att besöka? Googla lite och försök få reda på vad hosts-filen är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Okej, ett litet nytt "hjälp mig". Jag kollade precis min systeminformation och där står det "Sammanlagt fysiskt minne 1024 MB" (RAM aight?) men sedan står det under "Tillgängligt fysiskt minne 535,73 MB". Vad kan de vara som slukar mitt RAM? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Ganska normalt. Jag har 1GB. Är uppe just nu i 579MB använt, 48 processer. De som brukar ta mycket ram är winamp, MSN, torrentprogram och så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Okej, ett litet nytt "hjälp mig". Jag kollade precis min systeminformation och där står det "Sammanlagt fysiskt minne 1024 MB" (RAM aight?) men sedan står det under "Tillgängligt fysiskt minne 535,73 MB". Vad kan de vara som slukar mitt RAM? Ett tips är att öppna aktivitetshanteraren och kolla vad som tar så mycket minne.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Alla ni som har Google Earth. Skulle ni kunna hjälpa mig?. När jag öppnar Google Earth så säger den att den inte kunde hitta bilder som finns i den här mappen: C:\Documents and settings\*USER*\Application Data\Google\GoogleEarth\. Skulle någon kunna ladda upp bilderna som finns i mappen "\GoogleEarth\" i kanske ZIP format?... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Ganska normalt. Jag har 1GB. Är uppe just nu i 579MB använt, 48 processer. De som brukar ta mycket ram är winamp, MSN, torrentprogram och så. Jag har 34 processer, 365 RAM användt, men datorn segar som aldrig förr i alla fall... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Hur gör man för blocka vissa Internet-adresser, så att de inte går att besöka? Öppna hosts som ligger i WINDOWS/System 32/drivers/etc och öppna med anteckningar. Där får du peka adressen mot localhost istället. I klarspråk (om din localhost är 127.0.0.1): 127.0.0.1 domän.eller.ip.du.vill.blockera.com alltså såhär: 127.0.0.1 www.playahead.com Vi testade dock detta skolan (och ja, jag har tillgång till alla konton) men det gav ingen effekt konstigt nog, tror det var något skumt med localhost. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Jag fick det här meddelandet för några minuter sen. http://img232.imageshack.us/img232/4411/error9uj.jpg men det verkar vara fixat nu. Men vet någon vad felet är? ifall det händer igen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Jag fick det här meddelandet för några minuter sen. http://img232.imageshack.us/img232/4411/error9uj.jpg men det verkar vara fixat nu. Men vet någon vad felet är? ifall det händer igen. Står högst upp.. "To many connection to bla bla" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Jag sitter och pillar med audicity, men ljudet i programmet funkar inte. I andra program funkar det, men inte där... Vad göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Jag kan inte kolla på film i Firefox! Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp. Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller) Vad är fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 (redigerad) Jag kan inte kolla på film i Firefox! Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp. Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller) Vad är fel? Hmm.. testa detta: Gå in i Firefox och tryck på Verktyg>Inställningar...>Filhämtningar> och tryck på "Visa & redigera filtyper"... Sen letar du upp WMP och väljer att du ska öppna den med FireFox... Eller så laddar du hem en WMP fil och går in på egenskaper och ändrar så att du öppnar med FireFox... Det kanske inte kan funka men det är värt ett försök... Redigerad 23 februari, 2006 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Jag kan inte kolla på film i Firefox! Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp. Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller) Vad är fel? Jag löste samma problem för mig genom att skapa en ny profil. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 (redigerad) Jag kan inte kolla på film i Firefox! Alla WMP sidor (typ, dumpalink.com eller liknande) så kommer skiten inte upp. sidan laddar klart men spelaren dyker inte upp. Funkar dock klockrent i IE. (men IE i sig hänger sig av andra anledningar, så kan inte kolla där heller) Vad är fel? Fick samma problem när jag använde adblock. Tog bort det och allt funkade fin fint Redigerad 23 februari, 2006 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Hur ändrar jag min invisionfree adress så att den blir www.xxxxxxxx.webb.se ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2006 Hur ändrar jag min invisionfree adress så att den blir www.xxxxxxxx.webb.se ? http://www.webb.se/subdomaen.asp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts