Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska åtminstone försöka fatta mig kort...

Mitt LAN fungerar inte. Den ena datorn säger ingenting, men den andra visar ett felmeddelande om "begränsad eller ingen anslutning". När jag trycker reparera kommer ännu ett upp om att nätverket inte kunde erhålla nån IP-adress. Jag fick tipset om att resetta routern men det har jag gjort ca 10 gånger nu.

En stor nackdel med att jag gjorde det är att jag nu inte kan komma åt routerns inställningar, där jag bla öppnar portar för olika program.

Hjälp mig! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt operativsystem är på ryska och när jag försöker installera spel så står det bara massa frågetecken och ibland att det saknas nån hjälpfil eller nåt :)

fattar noll...

Spel som funkar: Call of duty, GTA:VC, Mafia, Rally trophy, SimCity 4 och CS:CZ (alla grafikinställningar på fullt)

Spel som inte går att installera: Battlefield 1942, Europa universials, Empire earth och Hearts of iron

Vad kan det bero på? :ph34r:

*EDIT* Min data uppfyller alla systemkraven för de icke fungerande spelen

*EDIT2* Min dators hårdvara: Intel Celeron 900 Mhz, nVida GeForece2 MX2, Directx 9.c, DVD-rom, 13 Gb hårdisk (8.7 Gb ledigt).

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lolz.

Nya grafikkortet hjälpte inte. Enligt en snubbe (...) så kan det vara något med statisk elektricitet någonstans i datorn. Förmodligen har någon del av processorn blivit vajkalle, men jag har då ingen aning.

Om det nu skulle råka vara så att en del fått sig en kyss, går det att fixa själv på något händigt sätt eller måste jag byta ut den delen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FY FAN!

Jävla webhallenhelvete!

Jag beställde ett nytt grafikkort för bra längesen, fick ett mail för tvådagar sen:

Webhallen <jimmie.andersson@webhallen.com> till mig

Tyvärr har "725245" du beställde utgått och din order kommer att

annulleras.

Jag beklagar att vi ej kunde leverera din beställning.

--

Med vänlig hälsning,

Jimmie Andersson

Varför skickar dom det till mig nu och inte för 2veckor sen!?

Grafikkortet var ett Ati radeon X1800XL, för typ 3800kr.

Vet ni nånstans jag kan fåtag på samma kort för samma peng, ungefär!?

Var det 256 mb? Här är 256mb till ett billigt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...