Cortez Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Det är så att från och med imorron så har vi höjt vårt bredband från 0.5 till 2.0. Jag och brorsan har varsin dator och det är nästan en total omöjlighet när till exempel en av oss vill spela cs och den andre sitter och tankar, eftersom den som tankar hela tiden använder mest bredband. Datorerna är kopplad med en router, och jag undrar finns det något sett att begränsa så att varje dator max kan använa 1.0mbit? Netlimiter kan strypa internet så att det inte kan tanka snabbare än en viss fart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Netlimiter kan strypa internet så att det inte kan tanka snabbare än en viss fart. Jo, jag laddade hem det men går det "strypa" hela internet? För så som jag förstår det så kan man bara strypa olika program osv.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Jo, jag laddade hem det men går det "strypa" hela internet? För så som jag förstår det så kan man bara strypa olika program osv.. Du kan nog strypa hela..om du går längst upp i listan över program så står det "All" tror jag, om jag kommer ihåg rätt! Har inte programmet längre Kolla! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Du kan nog strypa hela..om du går längst upp i listan över program så står det "All" tror jag, om jag kommer ihåg rätt! Har inte programmet längre Kolla! Tack så mycket! Hittade nu! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 (redigerad) Fick lite problem med att bränna en bootbarskiva.. brände som bootbar skiva, men när man bootar kommer det upp massor med text sen avslutades det typ med "[DR_DOS] A:\>", och skriver man dir får man inte speciellt mycket.. om vi säger det så. Är den här guiden korrekt för att göra en bootbar skiva? http://www.bay-wolf.com/burnimage6.htm ^^ Om man har en bootbar .iso fil eller .bin säger vi... är det bara bränna den då? Om filen inte är bootbar, då måste man ha en diskett va? Redigerad 14 februari, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ibland när jag går in på någon hemsida (ingen speciel) så börjar SOAD's sugar att spelas. Varför? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ok, jag har testat att installera SildRoad, men får bara upp det här meddelandet. Någon som vet vad jag ska göra åt det ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ibland när jag går in på någon hemsida (ingen speciel) så börjar SOAD's sugar att spelas. Varför? Haha, så blev det för mig när jag connectade till en server på CS, KISS börjades spela. Jag rs:a datorn 4-5 gånger sen var allt ok ;> Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2006 Ok, jag har testat att installera SildRoad, men får bara upp det här meddelandet. Någon som vet vad jag ska göra åt det ? Ser ut som du öppnat en genväg med felaktig adress till EXE- filen. Kan också vara så att du använt olovliga (ÅÄÖ) tecken i mappnamnet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Min dator är död, jag vet inte vad jag ska göra, kan jag få hjälp? Jag bor i Skönningared med telefonnummer 0303-338383 . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Ser ut som du öppnat en genväg med felaktig adress till EXE- filen. Kan också vara så att du använt olovliga (ÅÄÖ) tecken i mappnamnet. Men installationsfilen ligger i den sistnämda mappen. Den innan alla frågetecken. "Simpas grejjer" Annars är det C:>Mina dokument>Simpas grejjer. Där ligger den så det kan inte vara otillåtna ÅÄÖ, har också försökt läadda hem den till skrivbordet och starta, funkar inte då heller. Nej, filen jag trycker på är en installationsfil, ingen genväg. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 När jag skickar/tar emot saker på MSN så går det SEEEEEEEEEGT!!!! sen har jag testat att tanka från olika sidor och då ligger jag i fullt.. bara i msn det går segt, nån som vet vad som krånglar?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Msn i sig är segt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 När jag skickar/tar emot saker på MSN så går det SEEEEEEEEEGT!!!! sen har jag testat att tanka från olika sidor och då ligger jag i fullt.. bara i msn det går segt, nån som vet vad som krånglar?? Många som har det problemet. Tryck på "Tryck här om du upplever långsam överföring". Du kan också testa att stänga av brandväggen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Många som har det problemet. Tryck på "Tryck här om du upplever långsam överföring". Du kan också testa att stänga av brandväggen. Det sist änmda tror jag nog inte han ska göra Fast, kanske under an kort tid isf. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Msn i sig är segt Jo, ja vet det bruakar gå segt i msn... men nu går det typ bara 1-10kb/s och så står det typ "klicka här om du upplever bla bla nånting" men jag fattar ingenting om datorer så jag ska inte krångla med sånt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Är denna dator bra och klarar av BF2 på högsta grafiken? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA1 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 (redigerad) Jag hatar Zonealarm. Skiten blockerar varenda jävla cookie som försöker slå sig till ro på datorn, och det retar skiten ur mig. Jag hoppades att ZA skulle sluta med det när Pro-trialen tog slut, men inte fan... Någon som vet om det går att haxxa sig in och ställa in själv huruvida cookies ska tillåtas eller inte? Edit Nevermind, löste det. Blidde galen och avinstallerade skiten, och laddade ner på nytt. Redigerad 15 februari, 2006 av Topp3 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Är denna dator bra och klarar av BF2 på högsta grafiken? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA1 Ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2006 Är denna dator bra och klarar av BF2 på högsta grafiken? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA1 Ganska enkelt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts