Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du kanske inte öppnade programmet du fick när du installerade drivrutinerna från CD?... man kanske ska liksom öppna programmet och ställa in det... :blink:

Utan CD:

Du kopplar in Tangentbordet och den ställs inte till DEFAULT.

Du installerar CD:

Du kopplar in tangentbordet och installerar. Tangentbordets kontroller ställs in efter CD:ns inställningar (du kan inte använda den). Du öppnar programmet och ställer in.

Detta är hypotes... jag har aldrig provat de :P

Gjorde det, men man kunde inte ställa in det så noggrant, typ massa knappar var fel hur jag än ställde inte de ;) Ajja.. Det funkar bra nu utan att behöva fixxa med drivisar så jag är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min AA har försvunnit

Här har jag 6 samples

Jag har försökt allt. Vad är det för fel?

och varför är skuggorna så crap när jag har allt på högsta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ens kompis dator krånglar.. så här sa hon till mig:

när man spelar spel, tom lätta spel bara på internet, så stängs datorn av efter ett tag. vad kan det bero på?

det blir bara så om hon spelar spel, inte om hon sitter på msn eller lyssnar på musik eller nåt... nån som vet vad som är fel??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min AA har försvunnit

Här har jag 6 samples

Jag har försökt allt. Vad är det för fel?

och varför är skuggorna så crap när jag har allt på högsta?

Har du kollat att du inte har tvingat någon AA i catalyst control panel? Installera om nya drivrutiner - 6.2 är nyaste och de innehåller fixes för BF.

@AntiClimax: Vilken då? Du länkar inte till någon specific.

@Brodd: Be henne installera om/uppdatera hennes grafikkortsdrivrutiner. Om inte det hjälper - så får hon öppna sidan av datorn för att låta fräsh luft komma in / alternativt lägga en bordsfläkt som blåser in i datorn - allt detta för att se om värme är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oops,

JME Extreme Gamer A3500/1024MB/200GB HD/7800GT

Pris: 11 000

Datormodell:

JME Extreme Gamer

CPU:

AMD Athlon 64, 3500+, Socket 939

Chipset:

NVidia nForce4

Minne:

1024 MB PC3200/400MHz, Dual Channel (2x512)

Hårddisk:

200 GB,7200rpm, 8 MB cache, SerialATA

Grafikkort:

nnVidia GeForce 7800GT 256MB PCI Express™ TV-Out/DVI HDTV

Optisk enhet:

DVD Brännare NEC 3520 16x DVD+R/-R, 6x DVD+RW/-RW

Diskettenhet:

Ingår ej

Nätverkskort:

Inbyggt Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit

Modem:

Tillval för 295 kr

Ljudkort:

Inbyggt 7.1-kanals ljudkort

Högtalare:

Logitech® S3-30 2.1subwoofer + 2 sateliter, 10 watt RMS

Låda/Chassi:

ATX Miditorn Enlight 4107, 4x 5,25/ 1x 3,5" externa / 4x 3,5" interna

Nätdel:

350W PFC 120mm fläkt, Low Noice

Tangentbord:

Logitech® InternetPro tangentbord

Mus:

Logitech® Wheel Mouse Optical Pro

Portar framsida:

2x USB 2.0, 1x Line-out, 1x Mic-in

Portarbaksida:

1x Seriell, 1xParallell, 2xUSB 2.0, 1x SPDIF-ingång, 1x SPDIF-utgång, 1x Line-out, 1x Line.in, 1xMic-in, LAN, PS/2 Tgb, PS/2 Mus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ens kompis dator krånglar.. så här sa hon till mig:

när man spelar spel, tom lätta spel bara på internet, så stängs datorn av efter ett tag. vad kan det bero på?

det blir bara så om hon spelar spel, inte om hon sitter på msn eller lyssnar på musik eller nåt... nån som vet vad som är fel??

Hade de problemet innan.. Lösning = Ta bort sidorna på datorn för att senare skaffa ny kylning.

AntiClimax: Give me!11!11oneone

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat att du inte har tvingat någon AA i catalyst control panel? Installera om nya drivrutiner - 6.2 är nyaste och de innehåller fixes för BF.

@AntiClimax: Vilken då? Du länkar inte till någon specific.

@Brodd: Be henne installera om/uppdatera hennes grafikkortsdrivrutiner. Om inte det hjälper - så får hon öppna sidan av datorn för att låta fräsh luft komma in / alternativt lägga en bordsfläkt som blåser in i datorn - allt detta för att se om värme är problemet.

Jo, jag hade satt AA och AF på högsta, får väll se om det är bättre nu.

Fan om man gör något på Catalyst så CPasej spelen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oops,

JME Extreme Gamer A3500/1024MB/200GB HD/7800GT

Pris: 11 000

Väldigt fin dator.

Processorn är väldigt snabb. Grafikkortet är ännu snabbare. 1gb RAM räcker mer än väl idag, men under 2006 kanske det blir till att du får uppgradera till 2gb. Priset är också bra.

Du kommer INTE att kunna spela ALLA spel på HÖGSTA. Det är i princip bara de allra bästa grafikkorten som klarar av. Du kommer dock lätt kunna spela spel på HÖGA inställningar.

Ta detta inte på fel sätt - ditt 7800GT kommer att klara av FEAR (det

mest krävande spel på marknaden) med allt maxxat (utom softshadows som måste vara OFF, annars dör ditt kort) och spela underbart med 60fps i 1280X1024. Dock är detta utan "anti aliasing" och "anastropic filtrering" - båda som du måste stänga av i spelet (om du inte vill sänka upplösning), tillsammans med softshadows, för att få underbar grafik och prestanda.

I Battlefield 2 och Half-life 2 kan du höja inställningarna hur mycket du än vill - du kommer itne få mindre än 80fps ändå. Dessa spel är ingen match för den datorn.

@.:Gurkan:.: Det är väldigt vanligt att spel "cp:ar" sig när man tvingar ting i catalyst. Det bästa är att inte tvinga något alls när inställingarna finns i spel. Om ett spel saknar AA, tvinga då AA i catalyst - spela spelet - och efteråt tar du bort AA i catalyst. Detta tar tid/är lite jobbigt men är bästa sättet för att undvika problem i spel.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte vara nån medbrottsling men... du ser mappen "Crack"?... tryck på den och kopiera Innehållet i mappen och klistra in den i Vice CIty mappen som finns i program.

Killen ville ha hjälp, så jag erbjuder hjälp. Inget annat.

Man ska inte säga Nej till en person i nöd.

:( Tack så mycket :wub: Nu startade spelet och så, men dom visar den här filmen i början och så, alltså efter Rockstar North loggan har kommit fram, men sen efter den står det "Inert your GTA Vice city disk och press esc to cancel" Någon som har en lösning? ^_^

(lösningen är alltså inte att sätta i skivan, så försök inte vara roliga eller nåt)

Tack på förhand :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt fin dator.

Processorn är väldigt snabb. Grafikkortet är ännu snabbare. 1gb RAM räcker mer än väl idag, men under 2006 kanske det blir till att du får uppgradera till 2gb. Priset är också bra.

Du kommer INTE att kunna spela ALLA spel på HÖGSTA. Det är i princip bara de allra bästa grafikkorten som klarar av. Du kommer dock lätt kunna spela spel på HÖGA inställningar.

Ta detta inte på fel sätt - ditt 7800GT kommer att klara av FEAR (det

mest krävande spel på marknaden) med allt maxxat (utom softshadows som måste vara OFF, annars dör ditt kort) och spela underbart med 60fps i 1280X1024. Dock är detta utan "anti aliasing" och "anastropic filtrering" - båda som du måste stänga av i spelet (om du inte vill sänka upplösning), tillsammans med softshadows, för att få underbar grafik och prestanda.

I Battlefield 2 och Half-life 2 kan du höja inställningarna hur mycket du än vill - du kommer itne få mindre än 80fps ändå. Dessa spel är ingen match för den datorn.

@.:Gurkan:.: Det är väldigt vanligt att spel "cp:ar" sig när man tvingar ting i catalyst. Det bästa är att inte tvinga något alls när inställingarna finns i spel. Om ett spel saknar AA, tvinga då AA i catalyst - spela spelet - och efteråt tar du bort AA i catalyst. Detta tar tid/är lite jobbigt men är bästa sättet för att undvika problem i spel.

Du kan dina saker, tack!

Men tycker ni att jag ska vänta med datorköpet tills Windows Vista kommit ut?

Edit: Vad är firewire och behöver man det?

Redigerad av AntiClimax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan dina saker, tack!

Men tycker ni att jag ska vänta med dator köpet tills Windows Vista kommit ut?

Beror på vad du har för dator just nu. Om det är en gammalt med ett geforce3/4 kort - så nej, väntan är inte värt det. Om du tänker efter, varför är alla så sugna på att köra windows vista på maxxad grafik? Jag vet att mitt kort garanterat klarar av vista på max-grafik, men jag kan tänka mig att jag kommer att köra på "lägsta". Varför?

Jo, men varför vill man köra windows på max grafik? Vem bryr sig om hur ikoner ser ut? Hur många tycker egentligen om windows egna skins? Jag byter alltid VS till något mera simpelt/snyggt (IMO).

Är det ändå inte viktigare med bra prestanda i spel? Är det inte bättre att ha grym grafik i spel och kass i vista? Enligt mig, självklart - spelen är där grafiken bör finnas. Att sedan windows vista ser ut som XP på ens dator (ett 7800GT BÖR kunna köra vista på max ändå) - ja... vem bryr sig?

Firewire är, tror jag, som USB2 typ. Du använder det till att överföra filer från hårdvara som skickar genom firewire. Det är mycket snabbare än USB2 har jag för mig. Dock är det ingenting man måste ha - de flesta saker använder sig utav USB2.

Men jag är väldigt osäker på detta så vänta på svar från någon annan.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vad du har för dator just nu. Om det är en gammalt med ett geforce3/4 kort - så nej, väntan är inte värt det. Om du tänker efter, varför är alla så sugna på att köra windows vista på maxxad grafik? Jag vet att mitt kort garanterat klarar av vista på max-grafik, men jag kan tänka mig att jag kommer att köra på "lägsta". Varför?

Jo, men varför vill man köra windows på max grafik? Vem bryr sig om hur ikoner ser ut? Hur många tycker egentligen om windows egna skins? Jag byter alltid VS till något mera simpelt/snyggt (IMO).

Är det ändå inte viktigare med bra prestanda i spel? Är det inte bättre att ha grym grafik i spel och kass i vista? Enligt mig, självklart - spelen är där grafiken bör finnas. Att sedan windows vista ser ut som XP på ens dator (ett 7800GT BÖR kunna köra vista på max ändå) - ja... vem bryr sig?

Firewire är, tror jag, som USB2 typ. Du använder det till att överföra filer från hårdvara som skickar genom firewire. Det är mycket snabbare än USB2 har jag för mig. Dock är det ingenting man måste ha - de flesta saker använder sig utav USB2.

Men jag är väldigt osäker på detta så vänta på svar från någon annan.

Okej, så har jag också tänkt.

Hur många ms behöver man för att skärmen ska vara bra att spela med?

Redigerad av AntiClimax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.

http://webhallen.com/list.php?avd=3&konsol...e=8&chr=&sort=1

Där finns en massa - bara att titta igenom.

Kolla efter dessa:

låg responstid (ofta mätt i ms).

Upplösning - de måste klara minst 1280X1024.

http://webhallen.com/prod.php?id=54484 kanske?

Så man ska alltså kolla på skärmar med lite ms? Trodde det skulle vara mycet ms! ^_^

/ 7h3 1337 n00b

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...