Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Nej ffs! Det där är bara olika typer av USB-anslutningar, USB och USB 2.0 ser exakt lika ut. Men det brukar om inte annat stå när du ansluter en enhet om det är ett höghastighetsnav eller inte.

När det kommer till datorer är jag faktiskt ganska "efterbliven". Så om jag fattat det rätt kan jag alltså koppla in något som funkar med USB 2.0 i ett vanligt USB-uttag och enda skillnaden är antingen ingen eller att det går segare att föra över något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min gamla dator har 512mb ram, 200GB hårddisk utrymme, RADEON 9600 series osv.. Inget "jätte bra" precis.. Men jag kan icke spela spel som Wow, Half-Life 2 och Sounter-Strike Source men jag KAN spela Bf2.. ? Undrar om det är ngt allvaligt fel på datorn? Har installerat om moderkortet nyligen men det har inte hjälpt..

Vad ska jag göra? Formentera om hela skiten?

Jag har även en teori att jag har "råkat" tagit bort viktiga/dolda mappar och program i windows mappen..

Hmm, nu tyckes jag har "löst" problemet.

Och problemet sitter i hårddisk D.. Jag testade att installera F.E.A.R på hårddisk C (som förut låg i hårddisk D) och det fungerar utmärkt nu.. Min andra hårddisk verkar vara fientlig mot just spel.? Vad fan händer här? ^_^

Men jag minns ngn gång när jag gjorde så att man kunde se alla dolda filer och mappar, var inne och rotade i D: och hittade ett par konstiga mappar som jag genast tog bort.. Kan detta vara roten till mitt problem?

Hur återgärdar jag problemet? (w00t)

Enormt tacksam för svar.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skulle vilja bränna en kopia av en original köpt WIN XP skiva för att inte skrap a originalet liksom, vad är det man ska tänka på när man bränner så det går att boota via skivan? Nåt speciellt? Förklara gärna grundligt. :P

Spelar ingen roll att Du har köpt Windows XP, det Du äger är en licens för användning på en dator. Du har således inte rätt att kopiera Windows eftersom Du inte äger programmet i sig, utan bara en licens.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Feb 7 2006, 06:47] Spelar ingen roll att Du har köpt Windows XP, det Du äger är en licens för användning på en dator. Du har således inte rätt att kopiera Windows eftersom Du inte äger programmet i sig, utan bara en licens.

BOT

Jag ska bara andvända det på en och samma dator. Formatering is the shit. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Feb 7 2006, 12:17] Det spelar ingen roll så vitt Jag vet, Det Du äger är en licens, inte programmet.

Därför får Du inte ens göra en (backup)kopia överhuvudtaget.

BOT

Och eftersom många tycker detta är sjukt dåligt (samma sak gäller för spel som man måste köpa två hela kopier av för att spela på LAN?!) så tycker jag inte att han (eller någon annan) ska bry sig. Folk har backup:at skivor i evigheter - en dyr product som windows xp vill man inte betala för mer än en gång.

Cortez, jag tror inte det finns något alls att tänka på, förutom att göra en exakt kopia. Om du vill kan du skapa en "uppdaterad" XP-skiva, med SP2 redan förinstallerat på din kopia.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=295

Här finns en guide att följa - tror att den är grundlig nog för dig.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har formaterat en Win 98, men märkte efter formateringen att jag inte har någon Win 98 diskett. När jag startar datorn så kommer det upp en text där det står "Insert BOOT diskett in A:". Jag har gått in i BIOS och ställt in BOOT på CDROM (Jag har Win 98 cd:n), men utan framgång...

Hur och vad ska jag göra?

Alex need help!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har formaterat en Win 98, men märkte efter formateringen att jag inte har någon Win 98 diskett. När jag startar datorn så kommer det upp en text där det står "Insert BOOT diskett in A:". Jag har gått in i BIOS och ställt in BOOT på CDROM (Jag har Win 98 cd:n), men utan framgång...

Hur och vad ska jag göra?

Alex need help!

Mjum

http://www.bootdisk.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjöhö? Vad ska jag göra om jag laddar hem en sån då? Jag får ju inte ens igång datorn...jag kommer bara till den där svarta rutan med den vita texten..:ermm:

Du skriver väll på en dator nu?

Ladda ner, tryck in en diskett, skapa en bootdiskett, tryck in i den andra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...