aKi Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Är den lite varm maybe? Uppdatera bioset, antagligen visar den fel nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Kan också vara speedfan. Mina temperaturer stämde inte alls. Något låt på "-128C"... kyler jag sönder mina delar? Testa att ladda ned config för erat moderkort till Speedfan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Är det nån som vet hur man bränner över 2 mappar och en mdf fil på samma dvd, Vilket program kan man använda? Det skulle vara extra bra om det gick att göra med alcohol 120%. Redigerad 4 februari, 2006 av Crille_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Edit: Emil.. Ja det är varmt^^ Testa att öppna ena sidan av datorn och se om den kyls ner.. Du ser där nere till vänster där det står Speed01-03.. höj till 100% Men då låter ju datorn förjävligt :'( Pain To ThE MaX: hur gör jag det då? Redigerad 4 februari, 2006 av _EmiL_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 En AMD 64 3500+ ska motsvara en Intel P4 3.5 ghz enligt AMD. Vilket går över din väns CPU. Lika mycket minne. Grafikkortet är det jämt imellan, men x800gt ska ta 6800 har jag för mig. Någon som håller med? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Någon som håller med? Pain to the max håller med, bara att han quotade fel person. Och jag tycker han verkar kunnig inom det här området. =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Jag håller med, Men en fråga bara, Är en AMD Athlon64 3000+ = 3ghz? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 2Ghz.. Men som Cortez sa En AMD 64 3500+ ska motsvara en Intel P4 3.5 ghz enligt AMD. Vilket går över din väns CPU. Lika mycket minne. Grafikkortet är det jämt imellan, men x800gt ska ta 6800 har jag för mig. Så motsvarar den en 3Ghz från intel. Fast sen så är den en 64bit processor så då blir den väll ännu bättre? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 http://img367.imageshack.us/img367/4162/loliopi6ik.jpg Ser det normalt ut här? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Hej jag har just nu en dator med ett adsl modem inkopplat asså till huvuddatorn. Och jag har tänkt sätta upp en hosting server på en lite äldre och sämre dator så jag slipper ha min nya dator på jämt.Men nu undrar jag för det första vilken sladd ska jag koppla ihop datorrna med en ftp kabel, eller en utp kabel.För det andra vilken av datorerna ska jag koppla in adsl modemet till kan man koppla in det till den gamla skruttiga datorn och sedan koppla ihop den med den huvuddatorn. För jag vill ha mitt bredband på båda. Hjälp önskas Några stavfel kan finnas. Edit: Jag gjorde en liten bild på hur jag hade tänkt det. Edit2: Ja jag har sökt på google men kom inte fram till mycket. Redigerad 4 februari, 2006 av kalle.b Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Men då låter ju datorn förjävligt :'( Pain To ThE MaX: hur gör jag det då? Du _FÅR INTE_ stänga av fläktarna pga av ljudnivån. Din dator _BEHÖVER_ kylas ner. Ställ upp de till 100% eller i närheten av 100% innan du förstör ditt grafikkort eller annan hårdvara. För att fixa config: 1. Starta speedfan. 2. gå till fliken "info" 3. klicka på "get config". 4. registrera dig (klicka på länken), tar 30s max. 5. "Verkställ" ditt account (gå till din mail och klicka på länken i det mail du fått). 6. Klicka på "get config" igen. 7. Klicka på länken som finns i rutan. 8. Välj: Show only existing configurations (501 motherboards are currently supported) 9. välj märke på moderkort, och sedan model. Notera att alla moderkort inte finns. Speciellt nyare modeller saknas. T.ex. min ASUS A8R-MVP saknar config, och därmed kan jag inte använda speedfan för att mäta temps. 10. Klicka dig vidare till dess att du får en lista på olika configs. Välj en, och du kommer få ett nummer. T.ex. "Enter SpeedFan, then go to the INFO tab, press GET CONFIG and enter 72702 when queried for the ticket number." Det betyder då att du ska skriva in 72702 under "ticket" i "get config" rutan. Hoppas det hjälper. Och ang. CPU/processorer: Ghz betyder ingenting (nästan) längre. NI måste sluta tänka på antal Ghz. Det stämmer helt enkelt inte längre. Exempelvis så är min 4400+ = 2.2ghz. Låter ju lite halv-kasst. Men det funkar inte så. Min cpu är den tredje snabbaste CPUn som finns ute. Varför? Jo... bara FX60 och AMD 4800+ har allt min processor har. Exempelvis så saknar AMDX2 4600+ 1mb cache. Det spelar ingen roll att AMDX2 4600+ är på 2.4 ghz, utan 2mb cache (som 4400+ har) så räcker de 200mhz inte för vara snabbare än 4400+. Intel har mycket högre frekvenser än AMD, exempelvis så finns 3.8ghz intel-processorer ute (tror jag?). 3.8... det är 1.6ghz snabbare än min processor. Men i spel så är min lååååångt före. En AMD 3500+ är även den snabbare än intels snabbaste (i spel... och det är allt vi bryr oss om, eller hur?). http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...pu-games_3.html Vad vi ser är hur en AMD64 3200+ hamnar på samma resultat som en p4 på 3.73 ghz. Ändå ser vi en X2 3800+ ligga efter bägge (knappt). Hur kommer det sig? Jo.. AMDX2 3800+ är en tvåkärnig processor (som t.ex. 4400+ och FX60, inte FX57 som är enkärnig). Nu kollar vi vad som händer när man spelar ett spel som är optimerat för tvåkärniga processorer: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...pu-games_5.html Vi ser att AMDX2 3800+ får nytt liv och är nu klart snabbare än AMD64 3500+. 4400+ klarar inte av att ta 4600+ då detta spel verkar gilla ghz mer än cache-minne. Men skillnaden mellan dessa är inte värd den extra summa pengar som 4600+ kostar. Hur som helst ser vi intels 3.73 ghz processor få stryk av AMD64 3500+. AMD64 3200+ är inte alls långt efter. Redigerad 4 februari, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Hur många procent har processorn i ett spel då? Detta är Sikorka's kompis som undrar Redigerad 4 februari, 2006 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Hur många procent har processorn i ett spel då? Det är olika för olika spel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Min fläkt(?) låter ganska mycket...finns det något sätt att få den att låta mindre? edit: Kan man se hur varm datorn är på nått vis? Redigerad 5 februari, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Min fläkt(?) låter ganska mycket...finns det något sätt att få den att låta mindre? edit: Kan man se hur varm datorn är på nått vis? Speedfan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 (redigerad) Min fläkt(?) låter ganska mycket...finns det något sätt att få den att låta mindre? edit: Kan man se hur varm datorn är på nått vis? Du kan ju stoppa in en penna i den. Jag gjorde det på vår förra P3:a och det funkade ok, men vi var tvugna att kapa den gula sladden för annars stod den och pep. Varför kopplade vi inte bara ur den? Höhö. Nej men vi satt och meckade lite, den skulle skrotas. Men tempen steg faktiskt inte nämnvärt under de timmarna den fick så på (dock obelastad) Redigerad 5 februari, 2006 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Hur kan man kolla om man har USB 2.0 på datorn? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Hur kan man kolla om man har USB 2.0 på datorn? Utaget på USBn.... Tillhöger : USB 2.0, Tillvänster : USB 1.0 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Min fläkt(?) låter ganska mycket...finns det något sätt att få den att låta mindre? edit: Kan man se hur varm datorn är på nått vis? Var väldigt försiktig när du sänker hastigheten. Du vill inte förstöra någon hårdvara. Kolla först temps (ge oss en bild på speedfan) så kan folk berätta för dig om du kan dämpa hastigheterna en aning eller är tvungen att ha de på max. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2006 Utaget på USBn.... Tillhöger : USB 2.0, Tillvänster : USB 1.0 Nej ffs! Det där är bara olika typer av USB-anslutningar, USB och USB 2.0 ser exakt lika ut. Men det brukar om inte annat stå när du ansluter en enhet om det är ett höghastighetsnav eller inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts