Cortez Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Jag hade samma problem... Har du nVidia- kort? Nja, jag har ett ATI Radeon men jag frågar åt en annan, och han har nog ett nVidia kort. Redigerad 3 februari, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Nja, jag har ett ATI Radeon men jag frågar åt en annan, och han har nog ett nVidia kort. Okej. Here's the magic answer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Tryck på "Avancerad", och ställ in det såhär. Redigerad 3 februari, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Tryck på "Avancerad", och ställ in det såhär. Tack för informationen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Vad är det här för nått? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Min dator. Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ Ram Minne: Kingstone KVR 1GB DDR Moderkort: MSI KN8 Neo4 Grafikkort: ATI Radeon X800GT 256Mb DVD/RW: Samsung Writemaster Hårddrisk: Maxtor DimandMax10 200GB Bildskärm: 19" SAMSUNG Synkmaster 913n TFT En kompis dator. Processor: Intel® Pentium® 4 640 Processor med HT-teknik (3.2GHz, 800 FSB, 2MB Cache) Ram minne: 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne Hårddisk: 160GB Seriell ATA (7200rpm) hårddisk med 8MB DataBurst™ cache DVD/RW: 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM Ljudkort: Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Card, PCI w/Dolby Digital, 7.1 speaker surround Grafikkort: 256MB nVidia® GeForce® 6800 (DVI/VGA/TV-out) Grafikkort Har inte fått samma info om båda men vilken är "best" ?.. --- Min gamla dator har 512mb ram, 200GB hårddisk utrymme, RADEON 9600 series osv.. Inget "jätte bra" precis.. Men jag kan icke spela spel som Wow, Half-Life 2 och Sounter-Strike Source men jag KAN spela Bf2.. ? Undrar om det är ngt allvaligt fel på datorn? Har installerat om moderkortet nyligen men det har inte hjälpt.. Vad ska jag göra? Formentera om hela skiten? Jag har även en teori att jag har "råkat" tagit bort viktiga/dolda mappar och program i windows mappen.. Hjälp tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Vad är det här för nått? En väldigt dåligt skalad bild på några inställningar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 En väldigt dåligt skalad bild på några inställningar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Min dator. Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ Ram Minne: Kingstone KVR 1GB DDR Moderkort: MSI KN8 Neo4 Grafikkort: ATI Radeon X800GT 256Mb DVD/RW: Samsung Writemaster Hårddrisk: Maxtor DimandMax10 200GB Bildskärm: 19" SAMSUNG Synkmaster 913n TFT En kompis dator. Processor: Intel® Pentium® 4 640 Processor med HT-teknik (3.2GHz, 800 FSB, 2MB Cache) Ram minne: 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne Hårddisk: 160GB Seriell ATA (7200rpm) hårddisk med 8MB DataBurst™ cache DVD/RW: 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM Ljudkort: Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Card, PCI w/Dolby Digital, 7.1 speaker surround Grafikkort: 256MB nVidia® GeForce® 6800 (DVI/VGA/TV-out) Grafikkort Har inte fått samma info om båda men vilken är "best" ?.. Den första. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Den första är min! Men orsak?^ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) En AMD 64 3500+ ska motsvara en Intel P4 3.5 ghz enligt AMD. Vilket går över din väns CPU. Lika mycket minne. Grafikkortet är det jämt imellan, men x800gt ska ta 6800 har jag för mig. Redigerad 4 februari, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Vad är det här för nått? Först: AMD3500+ räcker för att ta vilken Intel-processor som helst. Grafikkorten är rätt jämna. Antar att han har just 6800 och INTE 6800GT/ULTRA, då dessa är mycket snabbare än ditt X800GT. Och raven; KLicka på "ändra". Sedan väljer du "Egen storlek". Sätt både minimum och maximum värde på 2048. Du slipper "hack" i spel när växlingsfilen ska ändra storlek. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Och raven; KLicka på "ändra". Sedan väljer du "Egen storlek". Sätt både minimum och maximum värde på 2048. Du slipper "hack" i spel när växlingsfilen ska ändra storlek. Hur får man fram det där Prestanda alternativ då? Redigerad 4 februari, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Är den lite varm maybe? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Hur får man fram "mätarna" som gör så man till exempel kan ändra färg manuellt i WMP? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Och raven; KLicka på "ändra". Sedan väljer du "Egen storlek". Sätt både minimum och maximum värde på 2048. Du slipper "hack" i spel när växlingsfilen ska ändra storlek. Om jag nu minns rätt från vår "Windows XP" kurs i skolan så är mer än 768mb onödligt.. Minns inte varför, men 768mb skulle vara det högsta Mitt minne kanske felar.. aKi! minns du nått? Edit: Emil.. Ja det är varmt^^ Testa att öppna ena sidan av datorn och se om den kyls ner.. Du ser där nere till vänster där det står Speed01-03.. höj till 100% Redigerad 4 februari, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Hur får man fram det där Prestanda alternativ då? Högerklicka på Den här datorn, välj egenskaper, sedan fliken Avancerat så finns Prestandaalternativ med där. @ kattälskaren: Menar du detta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 (redigerad) Om jag nu minns rätt från vår "Windows XP" kurs i skolan så är mer än 768mb onödligt.. Minns inte varför, men 768mb skulle vara det högsta Mitt minne kanske felar.. aKi! minns du nått? Are you kidding me? När jag hade 640mb ram, och spelade FEAR - flög användet av minne till ~1300. Nya program använder mer minne. Förr räckte 512 "långt". Idag är 512mb minimum. EDIT: inser att jag pratar ram-minne nu men samma sak gäller för växlingsfilen. Redigerad 4 februari, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 Are you kidding me? När jag hade 640mb ram, och spelade FEAR - flög användet av minne till ~1300. Nya program använder mer minne. Förr räckte 512 "långt". Idag är 512mb minimum. Mmkay då minns jag väll fel^^ Eller så var 768 den gamla max gränsen :"> Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 4 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2006 @ kattälskaren: Menar du detta? Japp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts