Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min dator.

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+

Ram Minne: Kingstone KVR 1GB DDR

Moderkort: MSI KN8 Neo4

Grafikkort: ATI Radeon X800GT 256Mb

DVD/RW: Samsung Writemaster

Hårddrisk: Maxtor DimandMax10 200GB

Bildskärm: 19" SAMSUNG Synkmaster 913n TFT

En kompis dator.

Processor: Intel® Pentium® 4 640 Processor med HT-teknik (3.2GHz, 800 FSB, 2MB Cache)

Ram minne: 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne

Hårddisk: 160GB Seriell ATA (7200rpm) hårddisk med 8MB DataBurst™ cache

DVD/RW: 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM

Ljudkort: Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Card, PCI w/Dolby Digital, 7.1 speaker surround

Grafikkort: 256MB nVidia® GeForce® 6800 (DVI/VGA/TV-out) Grafikkort

Har inte fått samma info om båda men vilken är "best" ?.. :wub:

---

Min gamla dator har 512mb ram, 200GB hårddisk utrymme, RADEON 9600 series osv.. Inget "jätte bra" precis.. Men jag kan icke spela spel som Wow, Half-Life 2 och Sounter-Strike Source men jag KAN spela Bf2.. ? Undrar om det är ngt allvaligt fel på datorn? Har installerat om moderkortet nyligen men det har inte hjälpt..

Vad ska jag göra? Formentera om hela skiten?

Jag har även en teori att jag har "råkat" tagit bort viktiga/dolda mappar och program i windows mappen..

Hjälp tack.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dator.

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+

Ram Minne: Kingstone KVR 1GB DDR

Moderkort: MSI KN8 Neo4

Grafikkort: ATI Radeon X800GT 256Mb

DVD/RW: Samsung Writemaster

Hårddrisk: Maxtor DimandMax10 200GB

Bildskärm: 19" SAMSUNG Synkmaster 913n TFT

En kompis dator.

Processor: Intel® Pentium® 4 640 Processor med HT-teknik (3.2GHz, 800 FSB, 2MB Cache)

Ram minne: 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne

Hårddisk: 160GB Seriell ATA (7200rpm) hårddisk med 8MB DataBurst™ cache

DVD/RW: 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM

Ljudkort: Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Card, PCI w/Dolby Digital, 7.1 speaker surround

Grafikkort: 256MB nVidia® GeForce® 6800 (DVI/VGA/TV-out) Grafikkort

Har inte fått samma info om båda men vilken är "best" ?..

Den första.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det här för nått?

Först: AMD3500+ räcker för att ta vilken Intel-processor som helst. Grafikkorten är rätt jämna. Antar att han har just 6800 och INTE 6800GT/ULTRA, då dessa är mycket snabbare än ditt X800GT.

Och raven; KLicka på "ändra". Sedan väljer du "Egen storlek". Sätt både minimum och maximum värde på 2048. Du slipper "hack" i spel när växlingsfilen ska ändra storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och raven; KLicka på "ändra". Sedan väljer du "Egen storlek". Sätt både minimum och maximum värde på 2048. Du slipper "hack" i spel när växlingsfilen ska ändra storlek.

Hur får man fram det där Prestanda alternativ då?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag nu minns rätt från vår "Windows XP" kurs i skolan så är mer än 768mb onödligt.. Minns inte varför, men 768mb skulle vara det högsta ^_^ Mitt minne kanske felar..

aKi! minns du nått? :wub:

Edit: Emil.. Ja det är varmt^^ Testa att öppna ena sidan av datorn och se om den kyls ner.. Du ser där nere till vänster där det står Speed01-03.. höj till 100%

post-22-1139045340_thumb.jpg

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag nu minns rätt från vår "Windows XP" kurs i skolan så är mer än 768mb onödligt.. Minns inte varför, men 768mb skulle vara det högsta ^_^ Mitt minne kanske felar..

aKi! minns du nått?  :wub:

Are you kidding me? När jag hade 640mb ram, och spelade FEAR - flög användet av minne till ~1300. Nya program använder mer minne. Förr räckte 512 "långt". Idag är 512mb minimum.

EDIT: inser att jag pratar ram-minne nu men samma sak gäller för växlingsfilen.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...