Pain To ThE MaX Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 (redigerad) Hjälp! Det verkar vara problem med min data nu. När jag har kört spel ett tag, säg kanske 10 - 20 min så startar datorn om sig eller så täcks hela skärmen med rutor och allt blir CP. Rutorna gör om färgerna till det negativa.. Nån som vet vad det är för fel? Har problem med alla spel och jag har aldrig haft det problemet förut Som jag tidigare sagt så har jag för mig att du haft symptom som starkt tyder på värme-problem. Testa att kyla ned datorn, t.ex. att öppna ena sidan i chassit. Att det alltid sker "ett tag" efter att du börjar spela får mig att tro att det är kylningen som sviker. Testa soim sagt ha en sida öppen, och om du kan, låt även en bordsfläkt blåsa in i chassit (ta på långsammaste farten till att börja med). Om detta hjälper måste du helt enkelt skaffa bättre kylning (t.ex. fler chassi fläktar). Ang. de där mapparna, de finns där och är "gömda" av en anledning, att ni inte ska finna dessa. Vore jag er skulle jag inte röra dessa, då avinstallation av program pajjas = nycklar blir kvar i registret när ni tar bort dessa program/spel, vilket i sin tur kan leda till problem när ni någon gång vill installera om programmet. Redigerad 31 januari, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Nu har jag en liten fråga här... Om jag vill att det ska gå snabbare, och inte hacka/lagga så mycket när jag spelar WoW eller nåt annat krävande, borde det funka bättre om jag skaffar mer RAM då? (Har 256). *host host* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Ja det funkar väll märkbart bättre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 [O][T],Jan 31 2006, 16:02] Du kan ta bort de mapparna såvida Du inte har tänkt att avinstallera någon update genom Windows Update. Ta INTE bort $hf_mig$ mappen. Den måste vara kvar. Du kan läsa mer här. BOT Okej, men man kan alltså ta bort dem utan att nått händer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Svar Ja BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 *host host* RAM hjälper att få bort "hack", "stuttering" och "hitching" (samma sak - olika namn). Du får inte mer fps (tänk hastighet) i spelen av mera ram, men däremot slipper du "hackande", dvs, datorn stannar inte upp i 0,5 sec för att ladda texturer, lika ofta som den gör med 256mb. Vad har du för dator? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Tjena! Fick mitt 7800GT idag, det funkar fintfint.. utom ett par saker: När jag spelar,vilken inställning som helst så ligger fps på 50-60 Och det tar en jäkla tid att ladda grejerna. Jag har en burk med 550w så det är inte det. Men kan det vara min hårddisk som är full av skräp och mög som gör det? För där har jag alla mina spel och jaa den borde formateras. så vad tror ni det är?så jag inte gör någonting i onödan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Tjena! Fick mitt 7800GT idag, det funkar fintfint.. utom ett par saker: När jag spelar,vilken inställning som helst så ligger fps på 50-60 Och det tar en jäkla tid att ladda grejerna. Jag har en burk med 550w så det är inte det. Men kan det vara min hårddisk som är full av skräp och mög som gör det? För där har jag alla mina spel och jaa den borde formateras. så vad tror ni det är?så jag inte gör någonting i onödan Alltså har du perfekt fps för ditt grafikkort. Om fps stannar just på 60 kan det bero på att "vsync" är på. Kolla i nvidias kontrollpanel (högerklicka - nvidia bildskärm, dra till prestanda och kvalite - visa avancerade inställningar - stäng av vsync) Testa att defragmentera hårddisken/hårddiskarna. start - program - tillbehör - systemverktyg - defragmenteraren. Defragmentera ALLA diskar. Att det tar tid att ladda spelen har inget med grafikkort/cpu att göra, utan med RAM och hårddisk. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Någon som kan ge länk till bra hårdiskar från 120gb och uppåt ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 (redigerad) Någon som kan rekomendrea några fina högtalare? Jag har hållt ett öga på Klipsch Pro GMX-2.1 som jag har sett i många nummer av SuperPlay.. http://www.datorbutiken.com/se/pics/big/klipprogmx.jpg Är dom helt okej? Har ngn ngt annat att rekomendra? Redigerad 2 februari, 2006 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Någon som kan ge länk till bra hårdiskar från 120gb och uppåt ? Se bara till att hårddisken har 8mb cache (eller 16mb, ännu bättre..) och 7200RPM (eller ännu bättre, 10000RPM) så har du en helt ok hårddisk. Har du S-ATA eller bara IDE? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 2 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2006 Se bara till att hårddisken har 8mb cache (eller 16mb, ännu bättre..) och 7200RPM (eller ännu bättre, 10000RPM) så har du en helt ok hårddisk. Har du S-ATA eller bara IDE? Hur kollar man vad man har ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) Varje gång jag startar datorn får jag: http://img318.imageshack.us/img318/4927/vafan9np.png Har tryckt "Ja" flera gånger men det händer inget. Någon som vet varför? Redigerad 3 februari, 2006 av Tossie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Hur kollar man vad man har ? Borde stå i moderkortets manual - den viktigaste boken om din dator. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 När jag startat datorn så kommer program upp utan att jag har tryckt på det! Hur får jag bort! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 När jag startat datorn så kommer program upp utan att jag har tryckt på det! Hur får jag bort! Start > kör > skriv in msconfig och tryck enter. Gå till fliken Autostart längst till höger och avbocka programmen du inte behöver. Kolla noggrant så du inte gör några dumma misstag, ta bara bort det du vet vad det är. Klicka OK och starta om! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 (redigerad) När jag startat datorn så kommer program upp utan att jag har tryckt på det! Hur får jag bort! Start>Kör>MSCONFIG>Tryck på fliken "Autostart">Unbocka som en galning. L'Edith. samool repliar snabbare än sin egen skugga. Redigerad 3 februari, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Vad är skit och vad är inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Jag vet att jag har läst om det här förut men jag har råkat glömma. =/ Vad är felet om man får svartvit bild om man överför bilden från datorn till TV:en men "vanliga" kanaler har färg? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2006 Jag vet att jag har läst om det här förut men jag har råkat glömma. =/ Vad är felet om man får svartvit bild om man överför bilden från datorn till TV:en men "vanliga" kanaler har färg? Jag hade samma problem... Har du nVidia- kort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts