Tiger Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Hmm... Är ATI Radeon X600 en bra Grafikkort? Inte särskilt bra, men tillräcklig bra till CS 1.6, vilket tex. BroDD verkar ha svårt att förstå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Var du seriös när du sa att ja kommer ha 100fps hela tiden? :S 2mbit har jag, borde väll inte få mycket ping på "riktiga" servrar då? EDIT: märker jag stor skillnad om jag skaffar 1gig i ramminne på cs istället för 512? OK, Counter strike 1.6 är ett antikt spel. Du köper en NY dator. Den nya datorn kommer att käka upp CS1.6 som du käkar upp skolmaten. Nej, till CS krävs inte ens 512 mb RAM. 256 skulle vara mer än tillräckligt för att få 100FPS. Datorn du kommer köpa klarar 100fps i CS vilken dag som helst (utom 30:de februari). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) OK, Counter strike 1.6 är ett antikt spel. Du köper en NY dator. Den nya datorn kommer att käka upp CS1.6 som du käkar upp skolmaten. Nej, till CS krävs inte ens 512 mb RAM. 256 skulle vara mer än tillräckligt för att få 100FPS. Datorn du kommer köpa klarar 100fps i CS vilken dag som helst (utom 30:de februari). VA?? alltså kommer 1.6 INTE funka på min dator, då jag inte äter mat i skolan åh fan så ja kommer få 100 fps helt säkert? gött, får datorn den här veckan nån gång när jag spelade 1.5 förut så hade jag runt 50-60 i ping med nåt skruttigt grafikkort och tpy.. 256 i ramminne tror jag... sen när jag testa 1.6 fick jag runt 600 ping på min egen server och kunde knappt spela.. inte på andra servrar heller Redigerad 30 januari, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Inte särskilt bra, men tillräcklig bra till CS 1.6, vilket tex. BroDD verkar ha svårt att förstå. Jag skulle nog inte vilja spela CS. Det är massa idioter. Man kan ju inte spela ordentligt. Skulle jag "råka" döda en team så skulle nån snubbe som heter "H4cX" säkert spamma chatten med massa "YOU FAG!!!!, NOOOOOBBBBB!!!" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Jag skulle nog inte vilja spela CS. Det är massa idioter. Man kan ju inte spela ordentligt. Skulle jag "råka" döda en team så skulle nån snubbe som heter "H4cX" säkert spamma chatten med massa "YOU FAG!!!!, NOOOOOBBBBB!!!" Då svarar du: "om du inte kan acceptera det faktum att vissa "n00bs" spelar online så kan du ju ta och sluta spela online, då sånna som jag ALLTID kommer att finnas, vare sig du vill det eller ej." Man blir ju så trött på sånna idioter som tror att de är bäst och vet allt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) Jag kollade runt i min dator och hittade dessa filer i Windows mappen...kan jag ta bort dessa utan att något händer? Jag såg att några tar upp över 300mb/st Edit: Sorry för så stor bild... Redigerad 30 januari, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Nu har det skett allvarliga saker med min broders hårddisk, förstår ni! Vi satt och tittade på film på hans dator när hårddisken genast började föra en massa konstiga ljud - ungefär som de enstaka klickljud den har för sig vid uppstart. Den enda skillnaden var att nu så klickade hårddisken hela tiden, ungefär tre gånger i sekunden. Därefter hängde sig explorer, och vi fick starta om datorn. Därefter fastnade skärmen på HP-screenen, som visas varje gång man startar datorn då den har ett sådant moderkort, och sedan stod det något i stil med att hårddisken boot-sekvens har ändrats. Vi gick då in i BIOS och pillade runt så att datorn BOOTAS från hårddisken, men utan resultat. Någon som vet vad felet kan vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Jag kollade runt i min dator och hittade dessa filer i Windows mappen...kan jag ta bort dessa utan att något händer? Jag såg att några tar upp över 300mb/st Edit: Sorry för så stor bild... Jag har också sånna där, och namnen på filerna tycker inte JAG låter som "riktiga" windows mappar, nån som vet vad det det är? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Nu har det skett allvarliga saker med min broders hårddisk, förstår ni! Vi satt och tittade på film på hans dator när hårddisken genast började föra en massa konstiga ljud - ungefär som de enstaka klickljud den har för sig vid uppstart. Den enda skillnaden var att nu så klickade hårddisken hela tiden, ungefär tre gånger i sekunden. Därefter hängde sig explorer, och vi fick starta om datorn. Därefter fastnade skärmen på HP-screenen, som visas varje gång man startar datorn då den har ett sådant moderkort, och sedan stod det något i stil med att hårddisken boot-sekvens har ändrats. Vi gick då in i BIOS och pillade runt så att datorn BOOTAS från hårddisken, men utan resultat. Någon som vet vad felet kan vara? Låter nästan som Blue Screen of Death Testa att boota med CD, stoppa i Windows- CD'n och installera om Windows, kanske. (CD'n som jag lånat, eller? ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Ta INTE bort dessa mappar! BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Nu har jag en liten fråga här... Om jag vill att det ska gå snabbare, och inte hacka/lagga så mycket när jag spelar WoW eller nåt annat krävande, borde det funka bättre om jag skaffar mer RAM då? (Har 256). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Låter nästan som Blue Screen of Death Testa att boota med CD, stoppa i Windows- CD'n och installera om Windows, kanske. (CD'n som jag lånat, eller? ) Det är just den det inte är... Skumt nog. XP:s vanliga BlueScreen har vi redan sett flera gånger, här kommer dock Prompt-fönstert (?) upp och visar hårddisken som sekundär Slave och att Boot:en har blivigt ändrad. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 [O][T],Jan 30 2006, 22:17] Ta INTE bort dessa mappar! BOT Varför ska man inte ta bort dom mapparna? vad tillhör dom? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 (redigerad) Hjälp! Det verkar vara problem med min data nu. När jag har kört spel ett tag, säg kanske 10 - 20 min så startar datorn om sig eller så täcks hela skärmen med rutor och allt blir CP. Rutorna gör om färgerna till det negativa.. Nån som vet vad det är för fel? Har problem med alla spel och jag har aldrig haft det problemet förut Redigerad 31 januari, 2006 av .:Gurkan:. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Hjälp! Det verkar vara problem med min data nu. När jag har kört spel ett tag, säg kanske 10 - 20 min så startar datorn om sig eller så täcks hela skärmen med rutor och allt blir CP. Rutorna gör om färgerna till det negativa.. Nån som vet vad det är för fel? Har problem med alla spel och jag har aldrig haft det problemet förut Loop problem kanske, isåfall så finns det inget att göra, kasta ut skiten genom närmaste fönster..för du kommer inte behöva det mer. Nej men, seriöst, jag vet inte vad det kan vara.. kanske nya graffe drivrutiner behövs? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Varför ska man inte ta bort dom mapparna? vad tillhör dom? Alla har sånna mappar. Ta inte bort dom bara. Jag skulle gissa på att dom är Temporära Uninstall mappar, men detta betyder inte att du ska ta bort. Men... vill du sabba datorn så kan du ta bort dom Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Varför ska man inte ta bort dom mapparna? vad tillhör dom? Du kan ta bort de mapparna såvida Du inte har tänkt att avinstallera någon update genom Windows Update. Ta INTE bort $hf_mig$ mappen. Den måste vara kvar. Du kan läsa mer här. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 BOT du kanske vet vad det är för fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Hjälp! Det verkar vara problem med min data nu. När jag har kört spel ett tag, säg kanske 10 - 20 min så startar datorn om sig eller så täcks hela skärmen med rutor och allt blir CP. Rutorna gör om färgerna till det negativa.. Nån som vet vad det är för fel? Har problem med alla spel och jag har aldrig haft det problemet förut Brukar oftast bero på värmeproblem på grafikortet. Jag har läst på andra forum som har råkat ut för samma problem som dig och boven i dramat har oftast varit för varmt grafikort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 BOT du kanske vet vad det är för fel? Kan vara som Mr.Dumbom säger. Men testa att uppdatera Dina drivrutiner till grafikkortet om Du inte gjort det redan. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts