Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

QUOTE (Godfather @ Aug 28 2005, 14:00)

Det blir ny dator nästa vecka...Skulle ha kommit innan helgen men posten han inte med det...

Comega Gamer 3000 PCI Express

En riktigt snabb dator anpassad för dagens krävande spel och program till bra pris. Framtidssäker, mycket snabb, tyst, och strömsnål tack vare AMD's 64 bitars processor.

Processor: AMD Athlon 64 3000+ Socket 939

Moderkort: Microstar K8N Neo4-F PCI Express

Internminne: 512 MB DDR Dual Channel

Hårddisk: 160 GB Maxtor SATA, 7200 rpm, 8 MB Cache

Grafikkort: nVidia Geforce 6600, 256 MB, DVI, TV-ut, PCI Express

DVD-Brännare: LiteOn 16X +/- Dual Layer

Ljudkort: Integrerat 7.1 surround

Nätverkskort: 10/100/1000 Mbit

Chassi: Enlight miditower med tyst 350W nätdel, Svart + silver.

Anslutningar: PS/2, 2xSeriell, 1xParallell, 6 st USB 2.0, VGA, LAN, TV-ut, DVI

PRIS: 6 400:- (5120:- + moms)

Låter det bra?

Låter okej.

Var ska du köpa den?. Jag kanske också kan köpa wink.gif (letar också efter en spel data för billigt pris) 

Kolla när han postade inlägget

Redigerad av Sir.Per
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har problem med java. När jag försöker starta en valfri java applikation totalhänger sig datorhelvetet så illa att musiken stannar och stundtals även muspekaren. har instalerat om javaskiten några gånger utan resultat. har senaste versionen från Sun. Nån som varit med om liknande problem eller har nån bra länk till äldre versioner av java?

Edit* Fixat! var nividias kantutgämning som bråkade

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räcker 512 i ramminne för cs? eller ska ja uppgradera till 1gig?

mitt grafikkort som jag ska få med, är ati x600 eller nåt sånt, räcker det för cs? hur bra är det kortet?

Pratar du om counter strike 1.6 så finns nog ingen dator (i butik) som inte klarar av CS.

Pratar du däremot om CS:S så vill du ha så mkt kraft som möjligt i datorn för att hålla fps uppe i de mest extrema stunderna. 1gig är nog vad jag rekommenderar för den vanliga gamern idag - men även det börjar bli för lite.

Sitter själv på 1gig, tillsammans med en annars rätt så high-end dator (AMDX2 4400+, X1800XT TOP 512mb) och ibland så "stuttrar" (spelet "hackar" i en halvsekund då och då, kan vara väldigt irriterande när man tävlar i counterstrike) spelet FEAR. Detta försvann när jag sänkte texturerna ett snäpp (vilket man kan tycka att jag inte ska behöva...). Kollade då runt på dess forum och hittade en massa personer som kommit fram till att deras stuttrande försvinner helt när de köpt till 1gig till. Spel kräver numera en massa minne, och i år lär väl första spelet som kräver 2gig för att fungera optimalt släppas.

Ett X600 klarar lätt både CS och CS:S. CS:S kommer sannolikt inte att köras med maxxade inställningar, men det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laddar ner CrashDay demo - Istallerar det - Startar - Ändrar alla inställning

Går ut ur Crashday för att ge min kompis min ip - Spelet hänger sig -

Stänger ner spelet - startar Spelet

Och så kommer det up en ruta =

http://img367.imageshack.us/img367/1263/lol1234vi.png

Jag trycker på ok och rutan stängs ner

Hjälp! :)

Testat att installera om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar du om counter strike 1.6 så finns nog ingen dator (i butik) som inte klarar av CS.

Pratar du däremot om CS:S så vill du ha så mkt kraft som möjligt i datorn för att hålla fps uppe i de mest extrema stunderna. 1gig är nog vad jag rekommenderar för den vanliga gamern idag - men även det börjar bli för lite.

Sitter själv på 1gig, tillsammans med en annars rätt så high-end dator (AMDX2 4400+, X1800XT TOP 512mb) och ibland så "stuttrar" (spelet "hackar" i en halvsekund då och då, kan vara väldigt irriterande när man tävlar i counterstrike) spelet FEAR. Detta försvann när jag sänkte texturerna ett snäpp (vilket man kan tycka att jag inte ska behöva...). Kollade då runt på dess forum och hittade en massa personer som kommit fram till att deras stuttrande försvinner helt när de köpt till 1gig till. Spel kräver numera en massa minne, och i år lär väl första spelet som kräver 2gig för att fungera optimalt släppas.

Ett X600 klarar lätt både CS och CS:S. CS:S kommer sannolikt inte att köras med maxxade inställningar, men det ska fungera.

1.6 snackar jag om :)

till 1.6 så räcker det väll med 1gig i ramminne??

så grafikkortet kommer funka till 1.6?

hur mycket fps och ping och allt sånt kommer jag ha?

BEHÖVER ju INTE ha 100fps och 1 i ping men kommer jag få hög fps? och lite lagg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till 1.6 så kan du skippa 1gig ram, 512 mb räcker väl.

Du kommer att ha 100fps aboslut hela tiden, pingen påverkas enbart av server och din internetuppkoppling.

Var du seriös när du sa att ja kommer ha 100fps hela tiden? :S

2mbit har jag, borde väll inte få mycket ping på "riktiga" servrar då?

EDIT: märker jag stor skillnad om jag skaffar 1gig i ramminne på cs istället för 512?

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...