Pain To ThE MaX Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Japp, än så länge finns inget (spel) på denna planet som drar mycket nytta av 2gb ram (dåligt optimerade spel, som bf2, räknar jag inte med). Din processor är helt underbar, mycket snabb processor. 1gb ram räcker mycket väl. Ditt grafikkort är också helt ok. Egentligen så behöver du inte uppgradera något alls. OM något, så checka in nytt grafikkort - men då måste du gå riktigt långt för att få nytta av det. Kolla in X1800XL-kort. Väldigt bra prestanda (ibland bättre än 7800GTX) men så mycket billigare. Om de är för dyra, checka in 7800GT. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 (redigerad) Okej, tack för alla svaren! Vill bara ha någon livlina så att jag vet var jag sak köpa när jag verkligen behöver det! -- Ett till problem, Wtf, varför är det sådär? Varför syns inte dom där andra menyerna när man trycker Ctrl+Alt+Del? =( Otroligt störande. Hur fixar man tillbaka till normalt? Edit: Tackar! , Tar bort bilden så slipper sajten bära på den.. Redigerad 27 januari, 2006 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Ett till problem, Wtf, varför är det sådär? Varför syns inte dom där andra menyerna när man trycker Ctrl+Alt+Del? =( Otroligt störande. Hur fixar man tillbaka till normalt? Det är bara att dubbelklicka någonstans på den där "ramen" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Dubbelklicka i det omringade området Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
filip Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 http://www.netgiganten.se/product_info.php...&products_id=29 Är denna dator värd 6000:-? (Jag har lagt till dubbelt minne och 6600GT lite längre ner på sidan) och är komponenterna osv bra? Är det någon som vet om netgiganten är ett bra ställe? Finns det någon annan dator som är lika bra/bättre i samma prisklass någonstans? MVH Filip Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Jag får inte länken att fungera, testa igen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Det har blivit nåt konstigt i FF där man skriver gtasajten.com och så, så här ska det ju inte se ut det är riktigt störande, jag bara öppnade FF så såg det ut så här... nån som vet hur man får tillbaka normala? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Högerklicka någonstans (typ bredvid Hjälp), och se om Du har en bock för Navigeringsfältet. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Högerklicka - anpassa - välj standard utseende. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 (redigerad) Gjort båda dom där sakerna, men det funkar inte vad irriterad ja blir, nåt annat jag kan göra? typ nånting i inställningar eller nånting? jag kollade där, men jag hittade inget, men jag suger på datorer EDIT: fick det att funka nu:D avinstallerade det skinnet jag hade, och installerade om det, fast det ville inte funka då, så jag avinstallerade det och installerade om det, och då funkade de:) Redigerad 28 januari, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Hur får man sin dator att bli tyst, har tröttnat på att ha snabb dator bryr mig inte längre vill bara att bög burken ska hålla käften. vill absolut inte betala mkt för de , om man typ kanske kan göra någon sorts hemgjort ljuddämpnings skit av tidningpapper eller ngt så länka gärna de tackar för alla svar , om jag nu får ngt ....... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Oftast är det fläktar som låter i datorn. Om du har en amd-processor så kan du testa använda "cool and quite"-funktionen som finns i BIOS. Jag rekommenderar inte den här inställningen för gamers - då den kan bugga spel. Sen kan du, om du har väldigt många fläktar, ta bort ett par eller två. Om du har fläktar med olika fart-nivåer så sänk dessa för lägre ljudnivå. Hårddiskar och cdrom enheter låter - kolla att de är HÅRT iskruvade. Ny kylning för grafikkort och CPU hjälper också. Mest hjälper nog ett nytt chassi. Mitt ANTEC P180 är tyst som fan, och då ska du veta att innuti ligger 7 eller mer fläktar, 2 hårddiskar, ett X1800XT TOP etc. För att veta att datorn är på måste man lägga örat mot frontpanelen med locket öppet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Cool and quiet klockar väl ner processorn om den är över 2 ghz? Hörde att nån forumit fick det problemet när han hade den på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Cool and quiet klockar väl ner processorn om den är över 2 ghz? Hörde att nån forumit fick det problemet när han hade den på. Den klockar ner cpun ja, då blir cpun kallare och cpu-fläkten behöver ej snurra lika mycket = tystare. Just därför rekommenderar jag ej detta normalt. Men han brydde ju inte sig om prestanda så.. Det är inte ett "problem", utan det är helt enkelt vad inställningen gör. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Min dator låter som fan. Jag hoppas att det är grafikkorts- fläkten, eftersom jag ska köpa nytt grafikkort. Jag har inte orkat se efter, då jag själv inte störs av ljudet. Men det känns inte lika 1337. Oh well, jag är inte som Zack i varje fall. Han strimlade en fluga i sin fläkt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Min dator låter som fan. Jag hoppas att det är grafikkorts- fläkten, eftersom jag ska köpa nytt grafikkort. Jag har inte orkat se efter, då jag själv inte störs av ljudet. Men det känns inte lika 1337. Oh well, jag är inte som Zack i varje fall. Han strimlade en fluga i sin fläkt. Haha, var det han som skrev på sweclockers? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2006 Hårddiskar och cdrom enheter låter - kolla att de är HÅRT iskruvade. Jag lyckades sänka ljudnivån på min dator med typ 50% genom att lossa skruvarna på mina hårddiskar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag lyckades sänka ljudnivån på min dator med typ 50% genom att lossa skruvarna på mina hårddiskar Skruvar man fast dom för hårt så går vibrationerna vidare till chassit och chassit börjar skaka, fast det beror på hur stabilt själva chassit är. sitter dom för löst så skrammlar dom runder lite smått. Man får hitta något ställe i mitten. Eller så köper man gummiploppar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Nu är det så att jag vill öppna Limewire, men min brandvägg har blockerat det. Hur ska jag "unblocka" det liksom? Jag har Norton Personal Firewall, om det skulle hjälpa. Behöver ni veta mer så får ni fråga, jag vet inte vad som är värt att nämnas. Tack på förhand! Igen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 (redigerad) Jag lyckades sänka ljudnivån på min dator med typ 50% genom att lossa skruvarna på mina hårddiskar Whops - jag har upplevt det motsatta. Min kompis hade en löst iskruvad hårddisk - som en borr lät den också. Vi rättade till det och trala - inge ljud från den mer. @Tweak - öppna brandväggen och kolla igenom de program som den blockat. Tillåt limewire. Jag tycker inte om Nortons antivirus/brandväggar för just den anledningen - de lägger sig alldelles för mycket. Vore jag du skulle jag byta till Zonealarm - aldrig någonsin haft problem med den brandväggen och dessutom tar den inte så mycket system resurser som Norton-prylar gör. Redigerad 29 januari, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts