Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Prova att söka på den här sidan: http://filext.com/

Tack. Jag har ett annat problem nu. Börjat spela The Chronicles of Riddick - Escape from Butcher Bay. Men jag har slutat spela eftersom ljudet hackar otroligt mycket. Det knastrar och det är praktiskt taget omöjligt att höra allt folk säger. Det är bara i det spelet jag har det ljudproblemet. Jag har klickat av alla "extra-grejer" i ljudinställningar inne i spelet, men det är samma sak.. men sämre kvalitet på ljudet. Spelet i sig hackar inte, men det knastrar när folk pratar.

Nån som vet vad problemet kan vara? Förresten har jag hört om det här med hårdvarueaccelration.. att man ska sänka det på ljudkortet kan hjälpa. Nån som vet var jag gör det?

Eller som har haft liknande problem och hur löste ni det? Eller finns det en känd ljudbugg med detta spel? Tacksam för all hjälp för jag gillar verkligen det lilla jag spelat av spelet hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Jag har ett annat problem nu. Börjat spela The Chronicles of Riddick - Escape from Butcher Bay. Men jag har slutat spela eftersom ljudet hackar otroligt mycket. Det knastrar och det är praktiskt taget omöjligt att höra allt folk säger. Det är bara i det spelet jag har det ljudproblemet. Jag har klickat av alla "extra-grejer" i ljudinställningar inne i spelet, men det är samma sak.. men sämre kvalitet på ljudet. Spelet i sig hackar inte, men det knastrar när folk pratar.

Nån som vet vad problemet kan vara? Förresten har jag hört om det här med hårdvarueaccelration.. att man ska sänka det på ljudkortet kan hjälpa. Nån som vet var jag gör det?

Eller som har haft liknande problem och hur löste ni det? Eller finns det en känd ljudbugg med detta spel? Tacksam för all hjälp för jag gillar verkligen det lilla jag spelat av spelet hittills.

Start - kör - skriv "dxdiag" (utan "-tecknen).

Gå till ljud (eller "ljud1" om du har flera).

Sänk ett snäpp i taget och testa. Riddick äger.. spelar också det nu (aldrig klarat av det förut) -_-

@emil: Den kostar vad den bör göra. Den butiken verkar envisas att använda grafikkortet geforce 6600LE (en budget version av vanliga geforce6600). Men, visst, helt ok dator för det priset - men förvänta dig inget 1280X1024 i spel som FEAR. 800X600 medium/low är nog vad den datorn klarar av i FEAR.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fear problems here!

Yes, I have problems with the game FEAR again. This is a grafic problem. Before I start, I just want to warn you guys about my english. It's not so good.

ANYWAY...

When I play Fear for like 20 minutes it's starting to pop up red- pink- yellow -blue dots. In a period of 1 sec the dots are poping up and sometimes the dots are there all the time , even when i quit the game the dots are still in windows...

Help me

This could very well be an heat issue. The thing is, FEAR is one of the most demanding games on the market today. So it might push you GPU so hard that its getting way to hot. You might want to try to play with one side of your computer slightly open at the very botton in order to get some cold air in while still maintaining air flow in the case. If this does help, youre likely to need better cooling for your computer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjahopps, nu har jag fått tillbaka min dator.. Det var fel på nätaggregatet så dom satte in ett nytt..

Har dock ett problem, hårdisken låter som en jet motor. Har testat att starta om datorn, kopplat ur/in den och även använt lite våld, men inget funkar. Den brukar låta så ibland, men bara dom första 10 sekunderna.. Några tipps eller är hårddisken slut? :lol: Den är bara typ 1 år gammal så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Start - kör - skriv "dxdiag" (utan "-tecknen).

Gå till ljud (eller "ljud1" om du har flera).

Sänk ett snäpp i taget och testa. Riddick äger.. spelar också det nu (aldrig klarat av det förut) :lol:

När jag kollade såg jag... och mindes att jag sänkt accelerationen själv tidigare. Jag höjde den till standardacceleration och sen funkade ljudet helt perfekt. Blev precis färdig med spelet. Grymt bra och roligt spel. Kan erkänna att jag blev lite skraj på vissa banor med de där fula varelserna.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man kollar på grafikkort så brukar det alltid stå namnet på de och sen efter 128 och 256 mb, finns det nåt högre eller är 256 det bästa?

räcker det med 512 i ramminne eller ska man skaffa 1024?

Grafikkort kan väl vara 512mb också :wub:

Klart 512mb recker, men 1024 är alltid bättre ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

512 till grafikkort finns, men jag har hört att inga spel utnyttjar så mycket minne på grafikkortet ännu. Och när de gör det så är antagligen ditt grafikkort så gammalt att det inte klarar att köra spel på höga upplösningar.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...