Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Har fixat problemet med flimret för tillfället..

Bytte sladd mellan datorn och skärmen. Den grova jäveln, elsladden. Jag har mina misstankar att jag någon gång under en flytt av datorn råkat blanda ihop de två, och att problemet började nån vecka efter det. Vettefan om det beror på det, men än så länge har flimret försvunnit.

Yay me. ^^

(Om någon sitter med topphemlig information, som t.ex., tja.. att det är superfarligt för datorn/skärmen att ha fel sladd, plz speak up. kthxbai ^^)

Ny sida, endast för mig... prrrr...

Nämen titta, nu kom det tillbaka. Jag börjar nästan bli lite purken på det hela.

Okej, nya drivrutiner till skärmen.. det verkar funka nu. Är det ens någon som bryr sig btw.? ^^

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu när jag ska använda i miccen så blir det och pipa som sjutton när jag sätter på mina högtalare, har jag satt i miccen i fel hål då, eller har jag inställningarna fel?

hur ska jag ha där i volymkontrollen?

EDIT: nu kan ja prata i msn o så, fast när ja nuddar miccen så hör jag det i mina högtalare, så ska det väll inte vara? eller? :S

det finns 2 hål jag kan sätta miccen i, vilket håll ska de vara, understa va? testade de övre men det ville inte funka alls då, men i de undre så funkar de fast de blir så där kosntigt som ja skrivit lite längre upp :)

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fixat problemet med flimret för tillfället..

Bytte sladd mellan datorn och skärmen. Den grova jäveln, elsladden. Jag har mina misstankar att jag någon gång under en flytt av datorn råkat blanda ihop de två, och att problemet började nån vecka efter det. Vettefan om det beror på det, men än så länge har flimret försvunnit.

Yay me. ^^

(Om någon sitter med topphemlig information, som t.ex., tja.. att det är superfarligt för datorn/skärmen att ha fel sladd, plz speak up. kthxbai ^^)

Ny sida, endast för mig... prrrr...

Nämen titta, nu kom det tillbaka. Jag börjar nästan bli lite purken på det hela.

Okej, nya drivrutiner till skärmen.. det verkar funka nu. Är det ens någon som bryr sig btw.? ^^

Jag bryr mig! Mycket fängslande historia!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när jag ska använda i miccen så blir det och pipa som sjutton när jag sätter på mina högtalare, har jag satt i miccen i fel hål då, eller har jag inställningarna fel?

hur ska jag ha där i volymkontrollen?

EDIT: nu kan ja prata i msn o så, fast när ja nuddar miccen så hör jag det i mina högtalare, så ska det väll inte vara? eller? :S

det finns 2 hål jag kan sätta miccen i, vilket håll ska de vara, understa va? testade de övre men det ville inte funka alls då, men i de undre så funkar de fast de blir så där kosntigt som ja skrivit lite längre upp :ph34r:

Se till att du har "ljud av" i kryssat under microfon. Program som ventrilo och teamspeak tar inte illa upp (om man har en hotkey) men jag vet inte hur det är med MSN messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fear problems here!

Yes, I have problems with the game FEAR again. This is a grafic problem. Before I start, I just want to warn you guys about my english. It's not so good.

ANYWAY...

When I play Fear for like 20 minutes it's starting to pop up red- pink- yellow -blue dots. In a period of 1 sec the dots are poping up and sometimes the dots are there all the time , even when i quit the game the dots are still in windows...

Help me

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fear problems here!

Yes, I have problems with the game FEAR again. This is a grafic problem. Before I start, I just want to warn you guys about my english. It's not so good.

ANYWAY...

When I play Fear for like 20 minutes it's starting to pop up red- pink- yellow -blue dots. In a period of 1 sec the dots are poping up and sometimes the dots are there all the time , even when i quit the game the dots are still in windows...

Help me

Varför skriver du på engelska ?

Det här är ett svenskt forum om du av någon anledning glömt bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skriver du på engelska ?

Det här är ett svenskt forum om du av någon anledning glömt bort det.

Han har väll copat det från en annan sida som han har skrivit på o så var han för lat för att skriva om det på svenska.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har tänkt o köpa en dator från pcproffs:Länk: http://www.pcproffs.se/

Datan är:

AMD A64 3500+ 1024MB PCI-E 512MB (Det e överskriften till datorn i hemsidan)

Då undrar jag:

1. Kan jag lita på den affären?? Hoppas någon vet och kan säga något om den..

2. Jag har tänkt o köpa till 17 tums skärmen som ni kan hitta i tillval..

Då är frågan ska jag köpa till något mer eller e datan redan bra??

Tack

// Bubba

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kan du inte kolla på hemsidan där ser du allt... ^_^

Det e typ:

CPU: AMD ATHLON 64 3500+ S939

MODERKORT: ASROCK 939S56-M 8CH SATA RAID PCI-E

MINNE: 1024 Mb DDR400 PC3200 ORIGINAL

MAXIMALT MINNE (MB): 4096

HÅRDDISK: DIAMONDMAX10 200GB SATA 7200RPM 8MB

DVD/CD: DVDRW NEC ND3540 16Xdual

GRAFIK: Geforce Nvidia 6600 512 Mb PCI-E DUAL DVI

-------------

CHIPSET: SIS 756

LJUDKORT: 8.1 Dolby Surround Stöd för 6st Högtalare

NÄTVERKSKORT: 10/100 TX ETHERNET

USB PORTAR: 8St USB 2.0

RAID CONTROLLER: RAID 0, 1, JBOD, SATA_HDD Hotplug

PCI KORTPLATSER: 2 St

PCI EXPRESS 16X KORTPLATSER: 1 St

PCI EXPRESS 1X KORTPLATSER: 1 St

AMR PLATSER: 1 St

PARALLELL PORTAR: 1 St

SATA CONNECTORS: 2 St

SERIELLA PORTAR: 1 St

PS/2 KONTAKTER: 2 St

KONTAKTER IN: Line, Mic,

KONTAKTER UT: Line

CHASSI: NZXT GUARDIAN GAMING CASE 400W SILENT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...