Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Jag väljer här nu mellan två datorer. Den ene har RAM-minne på 2048 MB och den andre har 512 MB DDR2 men sen har den förste en processor på 1,73 GHz och den andre har 3,0 GHz.

Iallafall här har ni de två: Sony HP Pavilion

Datorn hade jag tänkt använda till allt möjligt men jag vill att även de tuffaste spelen ska flyta på bra, de behöver inte maxas bara det flyter på och ser ba ut. Hoppas ni trogna forumiter kan hjälpa mig. :lol:

Edit, Oops. Siba länken funkade inte rikitgt. Men gå on på datorer->bärbara och sen ska det vara Sony VAIO:n.

Pavilion skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eh, filerna som ligger i "C:\Documents and Settings\NAMN\Lokala inställningar\Temp" är ju filer som man laddar ner, ex. en film, ett text dokument, ett litet program, installers eller linknande. Gör det något om man renar bort allt där? ^_^

Det finns många andra filer också, göra det något om jag rensar? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! En tusing av mormor! Nu ska jag uppgradera burken lite... Men jag kan inte bestämma mig för VAD jag ska uppgradera (av de här tre)

Jag har:

512 DDR

80GB

geForce 3 ti500

Grafikkort kommer jag köpa för ungefär en tusing, förr eller senare. Så skriv inte typ: "För en tusing får du inget bra grafikkort, köp inte det". För det räcker för mig. Jag skulle egentligen behållt det jag har nu, men det är inte mitt.

Jag kan också skita i att uppgradera något av det, och köpa en ny mus istället? Min gamla börjar bli riktigt sliten. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! En tusing av mormor! Nu ska jag uppgradera burken lite... Men jag kan inte bestämma mig för VAD jag ska uppgradera (av de här tre)

Jag har:

512 DDR

80GB

geForce 3 ti500

Grafikkort kommer jag köpa för ungefär en tusing, förr eller senare. Så skriv inte typ: "För en tusing får du inget bra grafikkort, köp inte det". För det räcker för mig. Jag skulle egentligen behållt det jag har nu, men det är inte mitt.

Jag kan också skita i att uppgradera något av det, och köpa en ny mus istället? Min gamla börjar bli riktigt sliten. >_<

Mer ram minne tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har:

512 DDR

80GB

geForce 3 ti500

Jag kan också skita i att uppgradera något av det, och köpa en ny mus istället? Min gamla börjar bli riktigt sliten. :angry:

Stoppa den under kudden och rör inte den tills du har ca 2800:- och köp en uppgraderings packet :wub:

Whaza! Har handlat lite på webhallen, för att rusta upp den gamla burken.

AMD Athlon 64 3500+ 2,2GHz / 640KB Socket 939 Rev E4 (Box) (90nm) (Venice) - HV 1 st á 2195 kr

Asus - Socket 939 - ATX K8T800 Pro (A8V) - Sata / Gblan / Raid - HV 1 st á 845 kr

Logitech QuickCam Chat (inkl. Headset) - HV 1 st á 219 kr (En av de billigaste :rolleyes: )

Samsung DDR 512MB PC3200 400MHz CL3 - HV 2 st á 419 kr (Totalt i burken med ny ram: 3x512)

Samsung Diskettstation (Floppy) 3,5'' - Svart - HV 1 st á 75 kr

Sony Intern IDE DVD±RW 16x - Svart (Dual Layer) (Bulk) - HV 2 st á 449 kr

Western Digital 250GB SATA Caviar (7200RPM / 8MB Cache / SATA) - HV 1 st á 969 kr (Totalt i burken med ny hdd: 1x250 1x200 1x120 ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har:

512 DDR

80GB

geForce 3 ti500

Jag kan också skita i att uppgradera något av det, och köpa en ny mus istället? Min gamla börjar bli riktigt sliten. :rolleyes:

En 200 gigare får du ju iaf för en tusing :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... Jag ska göra en combo, köpa både RAM och en Hårddisk för min tusing.

Det behöver inte vara något super, 512 RAM och 80GB hårddisk. Måste man ha likadan RAM för att köpa mer, eller?

Nu har jag börjat sålla ut... Men är DDR bättre än DDR2 eller?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!!

Jag har fått ett problem med min XP. När man startar den så kommer den inte förbi där det är den där xp symbolen och det gula strecket åker förbi, strecket åker förbi där i en evighet. Har fått stå på och ladda när jag var i skolan en gång (8-15.30) men den hade inte startat. Det enda sättet som jag har märkt är att formatera datorn. Men deta har hänt några gånger nu. Så jag har fått formatera datorn varannan vecka. Detta börjar bli lite jobbigt. Hållt på såhär i ca 2 och en halv månad nu. Vet någon vad det kan vara för fel?? Och vad kan jag göra åt det??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...