Matteus Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Ska du spela på den? För det priset är det en fin dator. Processorn skulle kanske varit AMD (för spel), men en pentium räcker gott och väl. 512 mb minne är väl gränsfall - idag bör man satsa på 1gb för att klara av de mer krävande spelen - men för priset är detta ändå bra. X600 är ett bra kort för att sitta i en bärbar. De flesta bärbara kör med inbyggt kort (suger). Se bara till att grafikkortet inte "lånar" minne från det riktiga RAM-minnet, för då är 512mb RAM verkligen inte tillräckligt. Ja jag har tänkt att, bland annat, spela på den. Datorn vi har hemma är ca 4-5 år gammal och funkar nästan inte med något längre. Så nu hade jag tänkt skaffa en egen bärbar dator till mitt rum som funkar att spela på. Mitt rum är litet så jag tänkte att en bra bärbar dator funkar mer än väl. Sen så kan jag få datorn några tusenlappar billigare genom att beställa den genom min fars företag så momsen räknas bort. Ni kanske har några andra tips på bra bärbara datorer? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Okej tack för hjälpen, jag tog bort CPUCool istället och då försvann det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Jag väljer här nu mellan två datorer. Den ene har RAM-minne på 2048 MB och den andre har 512 MB DDR2 men sen har den förste en processor på 1,73 GHz och den andre har 3,0 GHz. Iallafall här har ni de två: Sony HP Pavilion Datorn hade jag tänkt använda till allt möjligt men jag vill att även de tuffaste spelen ska flyta på bra, de behöver inte maxas bara det flyter på och ser ba ut. Hoppas ni trogna forumiter kan hjälpa mig. Edit, Oops. Siba länken funkade inte rikitgt. Men gå on på datorer->bärbara och sen ska det vara Sony VAIO:n. Redigerad 10 januari, 2006 av Matteus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Behöver hjälp med Opera... Adressfältet vägrar komma tillbaka. Ja, behöver fortfarande hjälp med det.. =/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Om jag ska ha en bra spel dator som även klarar spelen som kommer inom ett par månader räcker då detta * Processor: P4 3.6 GHz * Ram: 1024 MB Minne. * Hårdiskar: 2st 160 GB S-ATA * Grafikkort: GeForce 6800 GT 256mb DVI * ljudkort: SoundBlaster Audigy 2 (:!!! tacksam om du svarar snabbt (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Om jag ska ha en bra spel dator som även klarar spelen som kommer inom ett par månader räcker då detta * Processor: P4 3.6 GHz * Ram: 1024 MB Minne. * Hårdiskar: 2st 160 GB S-ATA * Grafikkort: GeForce 6800 GT 256mb DVI * ljudkort: SoundBlaster Audigy 2 (:!!! tacksam om du svarar snabbt (:!!! Jo då, Dom flesta nya spelen kommer gå felfritt, Men om det är en speldator tycker jag du borde satsa på en AMD processor Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 Om jag ska ha en bra spel dator som även klarar spelen som kommer inom ett par månader räcker då detta * Processor: P4 3.6 GHz * Ram: 1024 MB Minne. * Hårdiskar: 2st 160 GB S-ATA * Grafikkort: GeForce 6800 GT 256mb DVI * ljudkort: SoundBlaster Audigy 2 tacksam om du svarar snabbt Bara du inte betalar för mycket för den. Pentium processorer är riktigt kassa (jämfört med AMD dvs) när det gäller spel. Se här: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...pu-games_3.html En AMD 3200+ (1629 kr) räcker för att man ska ha en processor lika snabb som intels absoluta topp-processor, 3.73ghz (glöm det där om att AMD 3200+ = intel 3.2ghz.. existerar inte längre). Att AMDX2 3800+ (och resten av X2 processorerna) ligger så dåligt till är för att battlefield inte är optimerat för dual core (två kärnor, därav anmnet X2) och eftersom kärnorna är lägre klockade så lider prestandan av det. Minnet dugger gott och väl för de mest extrema spel som FEAR etc. Enda spel som skulle kunna tjäna lite på 2gb RAM är Battlefield 2. Grafikkortet är bra, om ett X850XT inte är så mycket dyrare - så välj X850XT. Fint ljudkort Men ja, de allra senaste spelen kommer att flyta på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Ja, behöver fortfarande hjälp med det.. =/ Testa tryck F11 Tack Ebeeto och Godfather (2 gånger). Ska fara till syrran i helg, kan hända att han sålt den men får in fler datorer innan helgen.. Så har man tur får man kanske en med bättre hårddisk för samma pris Redigerad 10 januari, 2006 av Wu Zi Mu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2006 (redigerad) Doh.. dubbelpost.. Redigerad 10 januari, 2006 av Wu Zi Mu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Jag her reda köpt datorn :"> men är det är väll inte helt ospelbart men den processonr?? annars kan jag ju köpa en AMD3500+. Men är det inte svårt att byta processor?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Jag her reda köpt datorn :"> men är det är väll inte helt ospelbart men den processonr?? annars kan jag ju köpa en AMD3500+. Men är det inte svårt att byta processor?? Ska du byta processor får du byta moderkort också. Inte särskilt svårt att byta en processor om man vet vad man gör. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Men på den andra frågan vill jag hälst ha ett svar och de e ganska snabbt :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Men på den andra frågan vill jag hälst ha ett svar och de e ganska snabbt :'( Om du redan köpt datorn ska du inte ens tänka på att byta processor. Det kostar mycket och du måste dessutom byta moderkort. Den processor du har duger bra! Processor spelar inte så stor roll som många tror i spel. Grafikkortet är det viktigaste och du har valt ett bra kort! Du har en riktigt bra dator. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Tack så hämskt mycket jag trodde ett dag att det var kört men jag litar på dig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Hur tar man bort saker man har sökt på, testat att rensa cookies och stuffs men det funakr inte. Andvänder IE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Hur tar man bort saker man har sökt på, testat att rensa cookies och stuffs men det funakr inte. Andvänder IE Cleanup ftw http://www.download.com/Cleanup-XP/3000-21...tml?tag=lst-0-5 Du kan också välja verktyg>internet-alternativ>ta bort cookies. Där kan du också rensa bort sidor om du vill. Men cleanup rensar allt sånt temporärt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Cleanup ftw http://www.download.com/Cleanup-XP/3000-21...tml?tag=lst-0-5 Du kan också välja verktyg>internet-alternativ>ta bort cookies. Där kan du också rensa bort sidor om du vill. Men cleanup rensar allt sånt temporärt. Tack! Najs program Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 11 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Har problem med MSN, när jag försöker logga in så får jag detta meddelande: http://img428.imageshack.us/img428/6060/mjeh4sw.gif Har kollat med MSN's Hjälpavsnitt, google, installerat om det.. Inget verkar funka, jag kan dock logga in med Webmessenger, Windows Messenger och Trillian. Så jag undrar om det är någon som har en lösning på detta, vill gärna använda det istället för Trillian. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Har problem med MSN, när jag försöker logga in så får jag detta meddelande: http://img428.imageshack.us/img428/6060/mjeh4sw.gif Har kollat med MSN's Hjälpavsnitt, google, installerat om det.. Inget verkar funka, jag kan dock logga in med Webmessenger, Windows Messenger och Trillian. Så jag undrar om det är någon som har en lösning på detta, vill gärna använda det istället för Trillian. Provat startat om din internetuppkoppling/datorn? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 11 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2006 Provat startat om din internetuppkoppling/datorn? Mjo, det har vart så i typ 3 veckor nu.. så det har jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts