Cortez Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Nu beter sig mitt ljudkort strange När jag skjuter med vapnen i Max Payne 2 hörs det inte mycket, men alla andra effekter har ljud i från sig Hur får jag det fixat?? Man spelar det på ps2. Har du kollat options? Typ Effects sound på högsta och allt annat på lägsta du har? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Man spelar det på ps2. Har du kollat options? Typ Effects sound på högsta och allt annat på lägsta du har? Ehmm..... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 För typ en vecka sen så dog datorn när jag lirade ett spel, ingen bluescreen eller nåt, precis som om strömmen hade gått.. Försökte starta datorn men inget hände. Har dragit ut sladdar och så med det funkar inte... Eftersom inget händer, vad är mest troligt, att nätaggregatet är paj? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) För typ en vecka sen så dog datorn när jag lirade ett spel, ingen bluescreen eller nåt, precis som om strömmen hade gått.. Försökte starta datorn men inget hände. Har dragit ut sladdar och så med det funkar inte... Eftersom inget händer, vad är mest troligt, att nätaggregatet är paj? Kanske Processorn? att t.ex. Grafikkortet dödat processorn BTW jag kan inte så mycket om datorer... Redigerad 7 januari, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Kanske Processorn? att t.ex. Grafikkortet dödat processorn BTW jag kan inte så mycket om datorer... Doh Men iaf så är det rätt så bra.. 5+ år gammal processor på 1.5ghz, nu måste jag ju skaffa en ny ^^ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) Doh Men iaf så är det rätt så bra.. 5+ år gammal processor på 1.5ghz, nu måste jag ju skaffa en ny ^^ Jag e ingen expert, men jag vet i alla fall att inget alls bör fungera om processorn är död.. du bör fråga en expert före du lyssnar på mig, annars får du ångra dig det kan ju också vara hårddisken.. GIZmo 1.5ghz Processor R.I.P. for a week ago Redigerad 7 januari, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 För typ en vecka sen så dog datorn när jag lirade ett spel, ingen bluescreen eller nåt, precis som om strömmen hade gått.. Försökte starta datorn men inget hände. Har dragit ut sladdar och så med det funkar inte... Eftersom inget händer, vad är mest troligt, att nätaggregatet är paj? Mest troligt (i ordning): -Moderkortet -Nätagget -Prollen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) Optisk mus? Han tipsar dig om att köpa en optisk mus utan kula=inget gnissel. Aha, ok. Aja tack för tipset(till the dude). Redigerad 7 januari, 2006 av Alpha Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Ehmm..... Vad har du för ljudkort? Kolla i ljudinställningarna om du har råkat ställa in på surround, då kan det bli så som du beskriver. Speciellt om du inte har ett surroundkort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Mest troligt (i ordning): -Moderkortet -Nätagget -Prollen Okaj. Danke.. Får se om jag lämna in datorn imörrn. En sak förresten, och jag kopplar in strömmen, tycker på strömbrytare, så kommer det in ström i systemet (kollar med en mätare).. Är det nån ledtråd till problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Då borde du kunna exkludera nätagget... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Vad har du för ljudkort? Kolla i ljudinställningarna om du har råkat ställa in på surround, då kan det bli så som du beskriver. Speciellt om du inte har ett surroundkort. Jag har ett Surround ljudkort Realtek AC97 Audio men tack i alla fall, jag konfigurerar om inställningen varje gång jag ska spela Maxp Payne 2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Jag har ett Surround ljudkort Realtek AC97 Audio men tack i alla fall, jag konfigurerar om inställningen varje gång jag ska spela Maxp Payne 2 Du har samma ljudkort som mig! Okej, Ibland syns det bara fliken Processorer i aktivitetshanteraren, Då får jag starta omd en typ 10 gånger innan alla andra flikar kommer, Vad kan felet vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Jag har ett litet ettrigt problem i NFS: Most Wanted. Jag sitter här med en 3gHz Pentium4:a, 512 mb ram och ett Radeon X600. Jag kan dra på ganska kraftigt med kräm i de flesta spel och det flyter fint. Men Need For Speed: Most Wanted vill inte fungera ordentligt. Problemet angår musen och tangentbordets responstid. När jag kör i 1024x768 med okej effekter och anti-aliasing på hackar inte spelet alls, men tangentbord och mus reagerar inte förrns kanske någon sekund efter att jag trycker på en tangent/knapp. Själva grafiken rullar på, men att spela ett racingspel med en sekunds responstid är som att pilla sig i näsan med tummen. Tangentbordet är trådlöst, men musen är för tillfället en pissig PS/2-kulmus, och de segar lika hårt båda två, så det har inte med trådlöshet att göra... Nu får jag spela i 640x480 med död mans inställningar för att kunna styra överhuvudtaget. Jag har redan patchat till version 1.3. Allt den patchen gjorde var att knulla upp mina sparfiler. Hjälp! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 (redigerad) Jag har ett litet ettrigt problem i NFS: Most Wanted. Jag sitter här med en 3gHz Pentium4:a, 512 mb ram och ett Radeon X600. Jag kan dra på ganska kraftigt med kräm i de flesta spel och det flyter fint. Men Need For Speed: Most Wanted vill inte fungera ordentligt. Problemet angår musen och tangentbordets responstid. När jag kör i 1024x768 med okej effekter och anti-aliasing på hackar inte spelet alls, men tangentbord och mus reagerar inte förrns kanske någon sekund efter att jag trycker på en tangent/knapp. Själva grafiken rullar på, men att spela ett racingspel med en sekunds responstid är som att pilla sig i näsan med tummen. Tangentbordet är trådlöst, men musen är för tillfället en pissig PS/2-kulmus, och de segar lika hårt båda två, så det har inte med trådlöshet att göra... Nu får jag spela i 640x480 med död mans inställningar för att kunna styra överhuvudtaget. Jag har redan patchat till version 1.3. Allt den patchen gjorde var att knulla upp mina sparfiler. Hjälp! Kollat musinställningarna? Och tangentbordsinställningarna? Kontrollpanelen --> Skrivare och annan maskinvara --->Mus/Tangentbord Redigerad 7 januari, 2006 av Godfather Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Kollat musinställningarna? Och tangentbordsinställningarna? Kontrollpanelen --> Skrivare och annan maskinvara --->Mus/Tangentbord Det är ju bara i Most Wanted som det skiter sig. Deus Ex 2 hade samma problem innan det blev patchat. Patchen ordnade det. NFS: MWs 1.3-patch ordnar ingenting. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 Ja, då har jag inten aning, Testa byta batterier i tangentbordet och rengör under musknapparna och kulan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 En HP Compaq 3.0 säger han att det är, inte för att det säger mig nått .. Mer exakt har den 60 GB Hårddisk, 512 Ram, och han ska ha 2800:- för den. Call of Duty 2 och Most Wanted funkar finfint med den. Värd? Kan även säga att det är syrrans kille, han har känt våran familj i nåra år, så han är pålitlig. Han har även ett specialbyggt grafikkort med fläkt som kostade 6000:-, fast han fick den för 3900:- eftersom att det var nån annan som beställt det, men köpte aldrig det. Och nu säljer han det för 3800:- Allting är ungefär 1 vecka gammalt.. Inget fel, han köpte bara en mega dator som är nästan en meter hög O.o Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 En HP Compaq 3.0 säger han att det är, inte för att det säger mig nått .. Mer exakt har den 60 GB Hårddisk, 512 Ram, och han ska ha 2800:- för den. Call of Duty 2 och Most Wanted funkar finfint med den. Värd? Kan även säga att det är syrrans kille, han har känt våran familj i nåra år, så han är pålitlig. Han har även ett specialbyggt grafikkort med fläkt som kostade 6000:-, fast han fick den för 3900:- eftersom att det var nån annan som beställt det, men köpte aldrig det. Och nu säljer han det för 3800:- Allting är ungefär 1 vecka gammalt.. Inget fel, han köpte bara en mega dator som är nästan en meter hög O.o Det verkar ju bra men du måste ha en till hårddisk Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 7 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2006 En HP Compaq 3.0 säger han att det är, inte för att det säger mig nått .. Mer exakt har den 60 GB Hårddisk, 512 Ram, och han ska ha 2800:- för den. Call of Duty 2 och Most Wanted funkar finfint med den. Värd? Kan även säga att det är syrrans kille, han har känt våran familj i nåra år, så han är pålitlig. Han har även ett specialbyggt grafikkort med fläkt som kostade 6000:-, fast han fick den för 3900:- eftersom att det var nån annan som beställt det, men köpte aldrig det. Och nu säljer han det för 3800:- Allting är ungefär 1 vecka gammalt.. Inget fel, han köpte bara en mega dator som är nästan en meter hög O.o Låter som att 2,800 är ett riktigt najs prajs. Som Godfather sade, så skulle det nog vara trevligt med en till hårddisk, dock. 60 gb är inte jätteroligt... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts