Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En fråga angående hur många memory slots man har ??

Någon som vet hur många ett nvidia nforce 3 har ?? står det på sisoftsandra..

O där står det att jag har 3 memory platser är detta riktigt eller kollar jag på fel sak?

Det står också att jag max kan ha 12gb...

Men om det nu är så att jag bara kan ha 3 st kan jag då ha 2x512 och en 1024??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga angående hur många memory slots man har ??

Någon som vet hur många ett nvidia nforce 3 har ?? står det på sisoftsandra..

O där står det att jag har 3 memory platser är detta riktigt eller kollar jag på fel sak?

Det står också att jag max kan ha 12gb...

Men om det nu är så att jag bara kan ha 3 st kan jag då ha 2x512 och en 1024??

Öppna och kolla, det syns direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna och kolla, det syns direkt.

Jo de e så att jag inte har någon skrivmejsel tillhands just nu :/ OCh ena skruven sitter ashårt och kan inte skruva på den med fingrarna :/. Tänkte bara om någon viste? Annars får jag dra o fixa en skruvmejsel eller något man kan använda som det iaf :wub: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
Jo de e så att jag inte har någon skrivmejsel tillhands just nu :/ OCh ena skruven sitter ashårt och kan inte skruva på den med fingrarna :/. Tänkte bara om någon viste? Annars får jag dra o fixa en skruvmejsel eller något man kan använda som det iaf :mellow: .

En kompis har ett nForce 3 och det har tre memory slots. Ingen garanti men det lutar nog åt att du har just 3 :wub:

"Men om det nu är så att jag bara kan ha 3 st kan jag då ha 2x512 och en 1024??"

Ja, men du kommer inte kunna köra de med T1 command (läs: sämre prestanda, ingen större prestanda förlust men ändå) eftersom du fyller alla slots. Skulle inte oroa mig för mycket. Bra att veta iaf :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa en ny hårddisk, hur vet man om man ska ha IDE eller SATA eller spelar det ingen roll? :wub::mellow:

Du måste se om din dator stöder S-ATA, vet inte exakt skillnaderna mellan S-ATA och IDE men jag tror att S-ATA har snabbare dataöverföring mellan moderkortet och hårddisken.

Om du inte vet kan det kanske vara bäst att köpa IDE eftersom att alla moderkort har stöd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa en ny hårddisk, hur vet man om man ska ha IDE eller SATA eller spelar det ingen roll? :wub::mellow:

Om du har en ny dator så tror jag den stödjer SATA hårddiskar. Äldre gör det inte. Men skillnaden är inte så stor mellan IDE och SATA, det viktigaste är att du kollar efter 7200RPM (eller högre) och 8mb cache (eller högre). Om sata stöds eller ej, borde stå i moderkortets manual.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man går in i BIOS (heter det så?, man trycker på F2 när datorn startas)

så kan man se massa isntällningar osv, och under "drives" så finns det S-ATA 0, S-ATA 1 osv och så kan man stänga av och på dom där. Datorn är ganska exakt 1 år gammal.

Isåfall kanske denna:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307913&cks=PRL

Edit: Det står i manualen hur man insallerar SATA hårddiskar så jag gissar på att det ska funka :mellow:

Edit 2: Vad är det för skillnad mella 3.5 och 2.5?

Redigerad av fabian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ominstallerat Windows två gånger nu, har dock inte formaterat, men efter varje ominstallation så ligger det kvar "Document & Settings" för de gamla användarna, finns det något sätt att ta bort dom mapparna? Vanliga högerklicka -> ta bort funkar inte, får detta meddelande:

post-22-1136576876_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...