Xogede Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 (redigerad) Hur får jag reda på mitt moderkort? Och om jag har AGP? System Specifications finns oftast på din datortillverkares hemsida. EDIT: Inte ny sida! *brister ut i hjärtskärande gråt* Redigerad 25 november, 2005 av Xogede Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Hur får jag reda på mitt moderkort? Och om jag har AGP? Lättast är att se vad du har för grafikkort. Om du har ett äldre grafikkort eller om du köpt datorn för ett långt tag sen (t.ex. ett år sen) så är det ganska stor chans att du har agp. Men om du kollar på manualerna du fått med så borde det stå ett namn på framsidan.. ge oss det så kanske vi kan lista ut det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Lättast är att se vad du har för grafikkort. Om du har ett äldre grafikkort eller om du köpt datorn för ett långt tag sen (t.ex. ett år sen) så är det ganska stor chans att du har agp. Men om du kollar på manualerna du fått med så borde det stå ett namn på framsidan.. ge oss det så kanske vi kan lista ut det Hmm, mitt grafikkort är intregrerat. Ocj min man på datorn, ehm. Vette fan. Är i skolan nu, men men. Det är gammalt. Ska försöka säga det mesta jag minns just nu. Processor Intel Celeron 1ghz Grafikkort Intel® 81825 DirectX 9.0c RAM 256 mb sdr. Intregrerat ljud också. Hmm.. manualerna har jag inte en aning om vart den är. :/ @Xodge: ska leta omrking. men datorn är så gammal, så den står nog inte med på intel.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Kan redan nu säga att du har AGP. Varför vill du veta vad du har för moderkort? Om du tänker köpa ett grafikkort - gör inte det. Bättre att bara köpa en nya dator. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Kan redan nu säga att du har AGP. Varför vill du veta vad du har för moderkort? Om du tänker köpa ett grafikkort - gör inte det. Bättre att bara köpa en nya dator. Ska få en ny dator (Gammal.), men den är sämst. Så tänkte ta det grafikkortet och sätta in i denna. BTW så spelar jag bara 1.6 & Diablo II. Så att grafikkortet suger, osv gör inget. Då dom här spelet inte är så bra grafikmässigt osv? Tror du det funkar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Ska få en ny dator (Gammal.), men den är sämst. Så tänkte ta det grafikkortet och sätta in i denna. BTW så spelar jag bara 1.6 & Diablo II. Så att grafikkortet suger, osv gör inget. Då dom här spelet inte är så bra grafikmässigt osv? Tror du det funkar? Japp.. det lär det göra Bara att stoppa in grafikkortet och installera rätt drivrutiner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Japp.. det lär det göra (:!!! Bara att stoppa in grafikkortet och installera rätt drivrutiner. Excellent.. tack så mycket. *puss på kinden* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Nu behöver jag hjälp. Jag hade tänkt föra över en liten film till min PSP. Jag kopplar som vanligt in PSP:n i USB uttaget och ska gå in i programmet som behövs för att föra över filerna. Men vad nu? "Please connect your PSP to the computer"..wtf? Går in på Den här datorn och ser att min PSP tydligen gills som "Enhet G:" när den egentligen bör vara "Enhet F:" men där står det "DVD-Enhet F:" och våran dator har inte ens DVD-läsare. Nån som vet/inte vet och som kan hjälpa lilla söta mig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 DaemonTools igång?!? (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 DaemonTools igång?!? (:!!! Shit, ja de hade jag faktiskt Men det hjälper ändå inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Shit, ja de hade jag faktiskt Men det hjälper ändå inte Är nåt mountat i daemon da? (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Är nåt mountat i daemon da? (:!!! Jag mountade The Movies för några dar sen... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Jag mountade The Movies för några dar sen... Men om du testar att högerklicka på D-Tools-ikonen som finns bredvid klockan, går in på "Virtual CD/DVD-ROM", väljer den device #(där # är ett nummer) som det står [F:], och i fliken som kommer upp väljer du "Set device parameters", och där hittar du "Drive Letter:", och väljer där vilken bokstav du vill ha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Men om du testar att högerklicka på D-Tools-ikonen som finns bredvid klockan, går in på "Virtual CD/DVD-ROM", väljer den device #(där # är ett nummer) som det står [F:], och i fliken som kommer upp väljer du "Set device parameters", och där hittar du "Drive Letter:", och väljer där vilken bokstav du vill ha. TACKAR!! *Puss på höger kind, puss på vänster kind o puss mitt på mun!* (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Nån som vet varför jag inte kan lyssna på MIDI låtar, kunde förut iaf.... (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Du kanske har råkat sänka ljudet på "SW Synth" eller nått (kolla bilden).. testa att höja Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Nopp (:!!! har fullt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Humm.. då vet jag inte (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 1. run "regedit"; 2. goto [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher]; 3. Set the value to either 0-Disable. 4. reboot. Startar datorn snabbare? Vad är det man igentligen ändrar? Kan datorn krasha? (:!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Startar datorn snabbare? Vad är det man igentligen ändrar? Kan datorn krasha? (:!!! Datorn startar snabbare för att windows skiter i att ladda in filer som ser till att program startar snabbare. Men efter att jag haft detta i ett lååångt tag så kan jag säga att program startar lika snabbt som förr, men att windows bootar flera sekunder snabbare (7-10s skulel jag gissa). Datorn kan inte krasha - nej. Detta ska vara HELT ofarligt! Du kan ju testa - om du inte gillar resultatet är det bara att ändra tillbaka Komihåg att följa instruktionerna bara, ta bort alla filer i prefetch mappen (ta INTE bort mappen). Sen ändrar du i registret och startar om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts