BroDD Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 1. Din bredbandsleratör medelar dig förhoppningsvis. 2. Om du inte får det ladda hem http://tptest.se/ och test Laddat ner det där nu, och körde ett test... Sen när det var klart kom såg det ut så här, kass som jag är så fattar jag inte vad som menas... Vad är det där TCF och UDP? Det står ju mellan 366 och 519 på sändning och 489 och 502 på mottaging.. vad menas? :"> Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Laddat ner det där nu, och körde ett test... Sen när det var klart kom såg det ut så här, kass som jag är så fattar jag inte vad som menas... Vad är det där TCF och UDP? Det står ju mellan 366 och 519 på sändning och 489 och 502 på mottaging.. vad menas? :"> 1 mbit ska ge 120 kb / s, så... det är bara att ta det x hur många mbit du ska ha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Mail från ''okända'' källor som jag inte känner till bryr jag mig oftast inte om. Men detta mail som jag fick kunde jag inte låta bli att kolla upp. Är detta program nedan bra? och är det säkert att ladda ner? Tänkte att fler kanske fått detta och vet vad det är, och om det innebär nån risk. Är döds rädd för virus. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Mail från ''okända'' källor som jag inte känner till bryr jag mig oftast inte om. Men detta mail som jag fick kunde jag inte låta bli att kolla upp. Är detta program nedan bra? och är det säkert att ladda ner? Tänkte att fler kanske fått detta och vet vad det är, och om det innebär nån risk. Är döds rädd för virus. Det är förmodligen samma "hemligheter" som finns på vissa tweak-sidor eller i bra tweakningsprogram, plus en del spyware. Jag säger låt bli. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Mail från ''okända'' källor som jag inte känner till bryr jag mig oftast inte om. Men detta mail som jag fick kunde jag inte låta bli att kolla upp. Är detta program nedan bra? och är det säkert att ladda ner? Tänkte att fler kanske fått detta och vet vad det är, och om det innebär nån risk. Är döds rädd för virus. Sådana program gör antingen/både 1) Stänger av datorns viktigaste funktioner (som typ ClipBook), vilket visserligen göra datorn snabbare, men till ett pris du antagligen inte vill betala (i ClipBook's fall att man inte kan kopiera). 2) Sabbar och slöar ner datorn mha 3^128k spyware. Det finns inget genväg till en snabbare dator, då skulle M$ ha tagit den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Då såå... raderar jag det där mailet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Det går att få en dator snabbare - men inte genom att använda program. Saker som t.ex. att stänga av windows XP:s "precache" kan speeda up tiden det tar att starta datorn rejält (gjorde det på min egen) men på kostnad att mina program/spel startar segare (teoretiskt, jag märker absolut ingen skillnad). Dessutom kan man stänga av tjänster för att öka säkerheten och figöra RAM-minne. Men sånt här gör inte dessa program. "Stänga av datorn snabbare" betyder säkert att du ändrar "waittokillapptime" i registret till 0 eller annat lågt nummer - då stängs alla program med en gång. Detta kan du göra lätt själv, men det är inte helt nödvändigt då datorn under användning inte blir ett dugg snabbare. M$ gör allt annat än att göra datorn snabbare. T.ex. vet alla att XP defaultar som bästa utseende och inte för bästa prestanda.. och det finns rätt mycket man kan göra föra att minska ram-användandet. Saker som alla kan göra: Tänkt på att alla Microsft ljud sparas i RAM-minnet? Hur ofta lyssnar ni på "windows logga in" musiken? Eller de irriterande "pip!" ljuden? Eller de skrämmande varningsljuden? Inte ofta eller hur... stäng av alla ljud i windows och spara RAM. (Detta är inget ge mig 30 extra fps i spel... M$ är itne dumma... SÅÅÅ mycket ram tar inte dessa ljud... men lite kan man iaf spara^^) Välj också jpeg/png bilder som bakgrund. En bmp bild på 5mb kommer alltid att ligga i RAM-minnet... slösa 5mb ram för en bakgrund? Ha inte många filer på skrivbordet!! Alla filer på skrivbordet sparas i RAM-en. Skrivbordet är som en öppen mapp. DEFRAGMENTERA OFTA! Start - program - tillbehör - systemverktyg - diskdefragmenteraren. Redigerad 24 november, 2005 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Det går att få en dator snabbare - men inte genom att använda program. Saker som t.ex. att stänga av windows XP:s "precache" kan speeda up tiden det tar att starta datorn rejält (gjorde det på min egen) men på kostnad att mina program/spel startar segare (teoretiskt, jag märker absolut ingen skillnad). Dessutom kan man stänga av tjänster för att öka säkerheten och figöra RAM-minne. Du menar prefetch. Och att rensa den gör inte datorn ett dugg snabbare. Bara en hel del långsammare. Så är det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Ha inte många filer på skrivbordet!! Alla filer på skrivbordet sparas i RAM-en. Skrivbordet är som en öppen mapp. Hehe.. /me kollar hur mycket utrymme jag använder på skrivbordet.. Humm.. 756mb.. Rensa? ^^ Hjälper de om man lägger dom i en mapp på skrivbordet? Eller läses det in också? :/ Edit: innan på min laptop så hade jag 6gig på skrivbordet.. Redigerad 24 november, 2005 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Du menar prefetch. Och att rensa den gör inte datorn ett dugg snabbare. Bara en hel del långsammare. Så är det. Prefetch ja. Och jag pratar inte om att rensa den. Utan att stänga av den helt. Att starta datorn kommer att gå snabbare. JA, SÅ är det. Jag har testat en massa gånger, testat olika prefetch, såsom bootonly och applicationonly - och det snababste alternativet var med Prefetch avstängt. Och skillnaden är rätt stor. När windows xp laddar (du ser "windows xp professional" och en blå sak som går från vänster till höger) så är skillnaden: med prefetch på: 7-9 varv innan rutan försvinner utan prefetch: 2.. precis två varv innan den försvinner. Jag har en AMD 1800+ och Geforce3. Jag har inte märkt att datorn är ett dugg långsammare. Bara att den nu startar så mycket snabbare. ...Varför säger du att datorn blir långsammare? Har du upplevt detta? Har du ens brytt dig om att testa de olika inställningarna? Eller sitter du bara och skriver en massa utan att egentligen ha en aning? Berätta, snälla, för att jag blev plötsligt väldigt nyfiken. @Gizmo: Rensa!!! Redigerad 24 november, 2005 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Prefetch ja. Och jag pratar inte om att rensa den. Utan att stänga av den helt. Att starta datorn kommer att gå snabbare. JA, SÅ är det. Jag har testat en massa gånger, testat olika prefetch, såsom bootonly och applicationonly - och det snababste alternativet var med Prefetch avstängt. Och skillnaden är rätt stor. När windows xp laddar (du ser "windows xp professional" och en blå sak som går från vänster till höger) så är skillnaden: med prefetch på: 7-9 varv innan rutan försvinner utan prefetch: 2.. precis två varv innan den försvinner. Jag har en AMD 1800+ och Geforce3. Jag har inte märkt att datorn är ett dugg långsammare. Bara att den nu startar så mycket snabbare. ...Varför säger du att datorn blir långsammare? Har du upplevt detta? Har du ens brytt dig om att testa de olika inställningarna? Eller sitter du bara och skriver en massa utan att egentligen ha en aning? Berätta, snälla, för att jag blev plötsligt väldigt nyfiken. @Gizmo: Rensa!!! Hur hittar man prefetch? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Hur hittar man prefetch? 1. run "regedit"; 2. goto [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher]; 3. Set the value to either 0-Disable. 4. reboot. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Hur hittar man prefetch? HÄR innan du stänger av det: gå till C:/windows/prefetch. I den mappen ska du markera ALLA filer... och ta bort. (var lugn.. ingenting kommer att hända) OM du inte skulle gilla resultatet - så ändra bara tillbaka från 0 till 3 och prefetch kommer att aktiveras - allt blir precis som förr Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) 1. run "regedit"; 2. goto [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher]; 3. Set the value to either 0-Disable. 4. reboot. Tack så mycket, reboot nu. Får se hur det funkar. tack ännu en gång. @Pain, thx 2 u med. Edit: Det funkade perfekt. Tack. Redigerad 24 november, 2005 av pKz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 DEFRAGMENTERA OFTA! Start - program - tillbehör - systemverktyg - diskdefragmenteraren. Exakt vad gör man när man defragmenterar?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Exakt vad gör man när man defragmenterar?? Flyttar filer och komprimerar dom tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Exakt vad gör man när man defragmenterar?? Om du har en fil så ligger inte den på ett o samma ställe på hårddisken, utan ligger utspridd.. Typ.. När man defragmenterar så flyttar den ihopp all data i en fil så att dom hamnar på samma ställe.. Då behöver alltså inte hårddisken gå igenom "hela" disken innan den har hela filen.. typ... n00bigt sagt.. pallar inte förklara precis.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Jag har två datorer.. och den ena(en dell) har ett problem.. den kan varken visa vidoes(de laddas aldrig) och kan inte installera macromedia flash 8.. nån som vet vad jag kan göra ? installations rutan för flash 8 kommer upp typ 2 gånger.. men sen händer ingenting.. och på videosarna så startar dom inte.. :S Redigerad 25 november, 2005 av Donkeey Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Jag har två datorer.. och den ena(en dell) har ett problem.. den kan varken visa vidoes(de laddas aldrig) och kan inte installera macromedia flash 8.. nån som vet vad jag kan göra ? .kan inte? mycket till förklaring! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Hur får jag reda på mitt moderkort? Och om jag har AGP? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts