Mathias Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Har problem med mikrofon, har testat två olika i datorn, dock får jag de inte att fungera. Jag har provat att sätta de både i uttaget på framsidan av chassit och där bak direkt in i ljudkortet. Som förövrigt är ett X-Fi XtremeMusic från creative. "Ljudet" är inte avstängt i kontrollpanel->ljud och inte heller i mjukvaran till kortet. Finns det något annat jag kan göra? Datorn fick jag 1-2 dagar innan julafton och sen dess har jag inte provat så det har aldrig funkat. Tack på förhand! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Har haft ett problem rätt länge. Så fort min andra hårddisk på 200 Gb arbetat rätt mycket, typ om man laddar ned något till den eller kör ett spel från den, har datorn en tendens att låsa sig helt och hållet. Hårddisken avger ett slags klick-ljud, sedan slutar allt på datorn att svara och den gröna datorn-läser-av-eller-skriver-på-hårddisken-lampan lyser för fullt. Jag testade att formetera hårddisken för att se om det gick bättre, men det gjorde det inte. Borde jag köpa en ny hårddisk, eller kan man på något vis lösa problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Har haft ett problem rätt länge. Så fort min andra hårddisk på 200 Gb arbetat rätt mycket, typ om man laddar ned något till den eller kör ett spel från den, har datorn en tendens att låsa sig helt och hållet. Hårddisken avger ett slags klick-ljud, sedan slutar allt på datorn att svara och den gröna datorn-läser-av-eller-skriver-på-hårddisken-lampan lyser för fullt. Jag testade att formetera hårddisken för att se om det gick bättre, men det gjorde det inte. Borde jag köpa en ny hårddisk, eller kan man på något vis lösa problemet? Låter som värmeproblem. Jag fick blåskärm med min nya hårddisk när jag gjorde något intensivt, då var dom precis bredvid varandra. Se om du har ledigt utrymme någon annanstans, eller sätt kanske en CD-spelare mellan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Mor ska köpa ny dator och fått en offert av deras datorsnubbe med följande prylar: AMD AM2 5200+ 4gb DDR2 667mhz ram 250gb SATA II hdd PCIe ATI X1950XT 512mb DDR4 22" Samsung 225WB Wide Vista Ultimate 64bit Hon ska använda datorn till Archicad10 till jobbet och jag lär ju lira en del. Min fråga är om det är bra/prisvärda prylar eller om något ska ersättas. Mina egna tankar är om AMD verkligen piskar Intels nya prollar? Vilken intelprocessor ska man ha annars? Är det något strul med 64 bitars Vista? Har hört att det var det förrut. Spanks. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Hon ska använda datorn till Archicad10 till jobbet och jag lär ju lira en del. Min fråga är om det är bra/prisvärda prylar eller om något ska ersättas. Mina egna tankar är om AMD verkligen piskar Intels nya prollar? Vilken intelprocessor ska man ha annars? Är det något strul med 64 bitars Vista? Har hört att det var det förrut. Spanks. Jag vet inte men enligt mycket kunnigt folk är Intels nya processorer bättre än AMDs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 (redigerad) Mor ska köpa ny dator och fått en offert av deras datorsnubbe med följande prylar: AMD AM2 5200+ 4gb DDR2 667mhz ram 250gb SATA II hdd PCIe ATI X1950XT 512mb DDR4 22" Samsung 225WB Wide Vista Ultimate 64bit Hon ska använda datorn till Archicad10 till jobbet och jag lär ju lira en del. Min fråga är om det är bra/prisvärda prylar eller om något ska ersättas. Mina egna tankar är om AMD verkligen piskar Intels nya prollar? Vilken intelprocessor ska man ha annars? Är det något strul med 64 bitars Vista? Har hört att det var det förrut. Spanks. Om jag inte minns helt fel så piskar just den AMD-processorn Intels 200kr dyrare processor (marginellt), men den drar samtidigt mer ström och Intels motsvarighet (har för mig E6600) går att överklocka till lite mer än 3ghz med orginalfläkt utan problem. Vista 64-bits ska inte ha så stora problem men kolla först så att tillverkarna har släppt 64-bits drivrutiner till allt som finns i datorn. Om hon behöver Ultimate vet jag inte riktigt. Kolla först om det är något i Ultimate som hon verkligen behöver, annars sparar man lite pengar på att ta t.ex. Business eller Home Premium. Redigerad 28 februari, 2007 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Jag surfar med Firefox, och vill att när jag klickar på en direktlänk till en .wmv film, att filmen ska börja spelas direkt i webbfönstret utan att jag måste ladda hem den först. Kan jag göra så att den börjar spela upp i t.e.x RealPlayer i ett Firefox-fönster? --- ^ I bet no-one understand Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Hej, är det någon som vet hur man laddar upp filmer som är över 10 minuter på Youtube? Jag vet att man kan göra det, men vet inte hur. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Hej, är det någon som vet hur man laddar upp filmer som är över 10 minuter på Youtube? Jag vet att man kan göra det, men vet inte hur. Du måste vara Director. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Du måste vara Director. Hur blir man det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Hur blir man det? http://www.google.com/support/youtube/bin/...amp;ctx=sibling Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 http://www.google.com/support/youtube/bin/...amp;ctx=sibling Det jag undrar är om det kostar något. För det står inget om det, men jag vill vara säker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Det jag undrar är om det kostar något. För det står inget om det, men jag vill vara säker. Varför inte bara testa? Kommer det inte upp att du ska skriva in konto nummer så är de chill.. är 100% säker på att det kostar nått.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Hur faen installerar jag Xvid? fattar ingenting och alla filer jag har laddat ner har inte ens något filnamnstillägg... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Hur faen installerar jag Xvid? fattar ingenting och alla filer jag har laddat ner har inte ens något filnamnstillägg... Använd VLC så ska det nog ordna sig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Hur faen installerar jag Xvid? fattar ingenting och alla filer jag har laddat ner har inte ens något filnamnstillägg... Du döljer förmodligen filnamnstillägg för kända filtyper, går att inaktivera på Mappalternativ. Men kan det vara ett RAR-arkiv du har framför dig? Isf måste du packa upp det med tex winrar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 (redigerad) Du döljer förmodligen filnamnstillägg för kända filtyper, går att inaktivera på Mappalternativ. Men kan det vara ett RAR-arkiv du har framför dig? Isf måste du packa upp det med tex winrar. Nej, jag har aktiverat det och det är en .zip fil, men när jag rar'at upp så vägrar den visa filnamnstillägg.. Och Kebab, jag ska använda xvid codec för att kunna komprimera med VirtualDub. Redigerad 2 mars, 2007 av MAFIA_KING Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Nej, jag har aktiverat det och det är en .zip fil, men när jag rar'at upp så vägrar den visa filnamnstillägg.. Och Kebab, jag ska använda xvid codec för att kunna komprimera med VirtualDub. Lät som att du ville spela upp XviD-filer. Om du vill installera encodern så får du hem ett zip-arkiv som du sa. I den finns det en .inf-fil (skapa en tom .ini eller .inf själv för att se hur ikonen ser ut om du inte ser några filnamnstillägg). Högerklicka på den och välj installera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Om jag väljer director så kanske mina andra clips raderas. Tror du det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Om jag väljer director så kanske mina andra clips raderas. Tror du det? Eftersom du skapar ett nytt konto, så nej Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts