ZcruweN Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Alrighty har ett litet problem, funderade på varför jag hade så lite utrymme kvar på C disken. Kollade runt lite och märkte det här http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/nja9czmjy2.JPG Kollade i mappen http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/c10eyagvbo.JPG och kollade med en kompis hur stort det var för han, här vart jag chockad http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/igw2jg3cnj.JPG Så nu undrar jag, varför är det så stort för mig, vad håller den här mappen ihop med (inte så insatt i just detta) Kan jag ta bort allt i mappen utan problem eller kan det vara ett virus som är i farten här? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Alrighty har ett litet problem, funderade på varför jag hade så lite utrymme kvar på C disken. Kollade runt lite och märkte det här http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/nja9czmjy2.JPG Kollade i mappen http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/c10eyagvbo.JPG och kollade med en kompis hur stort det var för han, här vart jag chockad http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/igw2jg3cnj.JPG Så nu undrar jag, varför är det så stort för mig, vad håller den här mappen ihop med (inte så insatt i just detta) Kan jag ta bort allt i mappen utan problem eller kan det vara ett virus som är i farten här? Jag tror att det kan vara ett mycket illasinnat virus som är i farten här, jag skulle råda dig att installera ett ordentligt antivirusprogram, Norton ska fungera mycket bra för oss som är lite nya på det här Värt ett försök iallafall! http://www.symantec.com/ Vad ska du göra? Det är inte mycket till spelmaskin direkt. Har inte så mycket pengar och jag ska främst lira wow på den, i vilketfall så klarar den wow bättre än min nuvarande dator, skulle vara najs att få mer än 5 fps i Orgrimmar Redigerad 26 februari, 2007 av ZalCiNoWa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Jag ska köpa http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321530 är det är bra val? thx Det är ju en kraftig uppdatering från ditt nuvarande system ^^ Jag tycker att du ska slå till. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Alrighty har ett litet problem, funderade på varför jag hade så lite utrymme kvar på C disken. Kollade runt lite och märkte det här Kollade i mappen och kollade med en kompis hur stort det var för han, här vart jag chockad Så nu undrar jag, varför är det så stort för mig, vad håller den här mappen ihop med (inte så insatt i just detta) Kan jag ta bort allt i mappen utan problem eller kan det vara ett virus som är i farten här? Temp och Temporary Internet Files mapparna kan tömmas utan större problem. Dock kan det vara snart att spara cookies och möjligtvis stora bilder på sidor du besöker dagligen (PALLA!!11) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Temp och Temporary Internet Files mapparna kan tömmas utan större problem. Dock kan det vara snart att spara cookies och möjligtvis stora bilder på sidor du besöker dagligen (PALLA!!11) Hmm så då är det helt säkert för mig att ta bort allt i Temp mappen då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Ser att du gör det felet ofta Jag gör mycket såna fel.. lite fel inkopplat i skallen.. råkade skriva innan Labtop när det stavas Laptop.. jaja.. Jag är på bättrings väg _________________________________________________ Nae, nu har jag 2 frågor.. 1. Snart ska jag köpa nytt moderkort, RAM och CPU fläkt.. Kan det kräva en starkare Nätagg?? 2. Varför har vissa nätagg SATA sladd? Det är väl moderkortet som SATA komponenter kopplas till? Redigerad 26 februari, 2007 av Alle090 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Jag är på bättrings väg _________________________________________________ 1. Snart ska jag köpa nytt modekort, RAM och CPU fläkt.. Men herregud Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 1. Snart ska jag köpa nytt moderkort, RAM och CPU fläkt.. Kan det kräva en starkare Nätagg?? 2. Varför har vissa nätagg SATA sladd? Det är väl moderkortet som SATA komponenter kopplas till? 1. Beror ju helt på vad du har för något nu men sannolikt, ja. 2. För att hårddiskarna behöver ström. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Hmm så då är det helt säkert för mig att ta bort allt i Temp mappen då? Tanka CCleaner, ganska användbart ifall man vill rensa datorn på skit. http://www.ccleaner.com/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Men herregud HAHAHA, se det är svårt för mig.. 1. Beror ju helt på vad du har för något nu men sannolikt, ja. 2. För att hårddiskarna behöver ström. 1. Ok, Jag har en intel pentium 4 D 2,8 Ghz socket 775. Kom på nu att jag behöver ändå ett nytt nätagg. Ny så kyler mitt nätagg min processor. Det suger hårt då både Hårddiskarna och processorn blir varma. Jag ska byta chassi, det ser ut som att jag behöver nästan ett uppgradering paket utan processor... 2. Men har SATA komponenter 2 uttag? hade för mig att typ SATA hårddiskar fick ström genom kabeln mellan moderkortet och HD:n? Redigerad 26 februari, 2007 av Alle090 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Ok, Jag har en intel pentium 4 D 2,8 Ghz socket 775. Ny så kyler mitt nätagg min processor. Jag ska byta chassi, det ser ut som att jag behöver nästan ett uppgradering paket utan processor... För det första, vad fan menar du med det andra Och varför ska du köpa nya delar till precis ALLT förutom din stenåldersprocessor, verkar helt dumt om du frågar mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Okej, är tillbaka med en till fråga om bränning. Om jag ska bränna cirka tre filmer på en dvd-skiva, och har separata undertext-filer till filmerna, hur ska jag bränna då för att textfilerna ska fungera då jag spelar upp? Använder Nero 6. Edit: Post 200 i denna tråden! Redigerad 26 februari, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 För det första, vad fan menar du med det andra Huh?? Och varför ska du köpa nya delar till precis ALLT förutom din stenåldersprocessor, verkar helt dumt om du frågar mig. Är det stor skillnad mellan Intel Pentium 4 Intel Pentium Core ?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Är det stor skillnad mellan Intel Pentium 4 Intel Pentium Core ?? Intel Pentium Core finns inte ens. Stor skillnad mellan Pentium 4 och Core 2 Duo? Både prestandamässigt och strömförsörjningsmässigt är det stor skillnad. Luras inte av klockfrekvensen på dom nya. Läs på ditt nuvarande hur många W ditt klarar och kolla på Power Supply Calculator hur mycket du behöver. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Huh?? Ny så kyler mitt nätagg min processor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Intel Pentium Core finns inte ens. Stor skillnad mellan Pentium 4 och Core 2 Duo? Både prestandamässigt och strömförsörjningsmässigt är det stor skillnad. Luras inte av klockfrekvensen på dom nya. Läs på ditt nuvarande hur många W ditt klarar och kolla på Power Supply Calculator hur mycket du behöver. Tack, Det blir nog en ny processor också då.. Men så du säger att en ny Intel Core 2 2,4Ghz är bättre än Intel Pentium 4 2,8 Ghz. Då både är dubbel kärnig ____________________________________________________________________ Mr_tobbe Alltså, mitt nätagg är inte längst bak i hörnet utan sitter ovan på processorn. Och då kyler mitt nätagg processorn med sin Otroligt feta fläkt. För min processor har ingen egen CPU fläkt Dåligt som fan... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Tack, Det blir nog en ny processor också då.. Men så du säger att en ny Intel Core 2 2,4Ghz är bättre än Intel Pentium 4 2,8 Ghz. Då både är dubbel kärnig ____________________________________________________________________ Mr_tobbe Alltså, mitt nätagg är inte längst bak i hörnet utan sitter ovan på processorn. Och då kyler mitt nätagg processorn med sin Otroligt feta fläkt. För min processor har ingen egen CPU fläkt Dåligt som fan... Det där låter HELT bisarrt då pentium 4-processorna är helt stört varma, MED fläkt. Jag ska även lära dig en sak. Hz(datorsammanhang, vanligtvis med prefix Mega eller Giga) anger klockfrekvensen, dvs hur många gånger processorn tar ett "steg" i beräkningarna. Gamla P4:or tog korta men många steg, nyare C2D tar lite långsammare men desto längre steg varje gång. I slutändan väger "längden på stegen" tyngre och C2D är snabbare än P4:or i allmänhet(kanske finns något exempel där det inte stämmer, men knappast särskilt vanligt) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Det där låter HELT bisarrt då pentium 4-processorna är helt stört varma, MED fläkt. Jag ska även lära dig en sak. Hz(datorsammanhang, vanligtvis med prefix Mega eller Giga) anger klockfrekvensen, dvs hur många gånger processorn tar ett "steg" i beräkningarna. Gamla P4:or tog korta men många steg, nyare C2D tar lite långsammare men desto längre steg varje gång. I slutändan väger "längden på stegen" tyngre och C2D är snabbare än P4:or i allmänhet(kanske finns något exempel där det inte stämmer, men knappast särskilt vanligt) Jo, jag håller med. Jag har en bords fläkt riktandes in nu.. suger.. Jag hade fått för mig att Intel P dubbel var lika bra som Intel C dubbel.. Jaja, tack. då är det ett helt uppgradering paket jag behöver... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Min nyinköpta K750i har ett minneskort (memorystick pro duo) för fillagring, och jag kan trycka ut det och stoppa in i antingen min buggiga minneskortsläsare eller min PSP för att ansluta till datorn, men helst skulle jag bara vilja trycka in USB-kabeln till telefonen utan att behöva pajja minneskortsluckan på telefonen. (Jag vet hur min syrras kortlucka ser ut, det är inget jag önskar... ) Problemet är att inget händer när jag trycker in kabeln till telefonen. Jag installerade PC Suite som sista alternativ eftersom jag vet att sån skit bara lägger sig i minnet hela tiden, precis som alla andra asjobbiga plugins och toolbars. Väl efter installation kan jag bara utforska telefonminnet, vilket jag inte har ett skit nytta av. Jag vill helt enkelt trycka in en USB-kabel till telefonen och därigenom utforska och redigera filer på mitt minneskort. Vad ska jag göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Min nyinköpta K750i har ett minneskort (memorystick pro duo) för fillagring, och jag kan trycka ut det och stoppa in i antingen min buggiga minneskortsläsare eller min PSP för att ansluta till datorn, men helst skulle jag bara vilja trycka in USB-kabeln till telefonen utan att behöva pajja minneskortsluckan på telefonen. (Jag vet hur min syrras kortlucka ser ut, det är inget jag önskar... ) Problemet är att inget händer när jag trycker in kabeln till telefonen. Jag installerade PC Suite som sista alternativ eftersom jag vet att sån skit bara lägger sig i minnet hela tiden, precis som alla andra asjobbiga plugins och toolbars. Väl efter installation kan jag bara utforska telefonminnet, vilket jag inte har ett skit nytta av. Jag vill helt enkelt trycka in en USB-kabel till telefonen och därigenom utforska och redigera filer på mitt minneskort. Vad ska jag göra? Såhär gjorde jag. Först stoppade jag i minneskortet i min k750i(fattar inte vad du snackar för skit om minnesluckor :/) Efter det stoppade jag in schladden som följde med först i min mobil och sen på baksidan av datorn. När jag gjort det kom det upp "Ny maskinvara upptäckt" och jag kunde sedan bläddra i mobilens och minneskortet direkt från "Den här datorn". Lycka till Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts