Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Om man bränner en dvd i 8x, hur lång tid bör det ta om filmen är 4.2gb stor?

Det är en vanlig rippad film som är i audio_ts och video_ts mappar.

Brände nyss en film till en kompis, och det tog 15 min, tycker det låter lite fort för att bränna i 8x. :rolleyes:

Tänk på att 8X är ganska segt för en CD men desto snabbare för en DVD.

Eftersom en DVD är ungefär 7 gånger större än en CD så motsvarar en DVD-bränning i 8x en CD-bränning i 56x.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänk på att 8X är ganska segt för en CD men desto snabbare för en DVD.

Eftersom en DVD är ungefär 7 gånger större än en CD så motsvarar en DVD-bränning i 8x en CD-bränning i 56x.

Hmm, låter logiskt. Men en kompis bränner i mer, typ 16x, och för han tog det en timme att bränna en 4gb film. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brände han i audio_ ts och video_ts mappar då? Annars kanske programmet måste göra om filmen och bygga menyer, om han gjorde så?

Hmm, har ingen aning om det. Mycket möjligt att han gjorde menyer och annat.

Jo, kom på en sak nu. Då jag brände en annan film, så gjorde jag meny. Då tog det betydligt längre tid.

---

Kan jag ta bort dessa utan problem? :rolleyes:

Massa skit som följde med datorn. Kan ni gissa vilket märke det är på den? >_<

post-6660-1172440502_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, har ingen aning om det. Mycket möjligt att han gjorde menyer och annat.

Jo, kom på en sak nu. Då jag brände en annan film, så gjorde jag meny. Då tog det betydligt längre tid.

---

Kan jag ta bort dessa utan problem? :rolleyes:

Massa skit som följde med datorn. Kan ni gissa vilket märke det är på den? ^_^

Tkr att du borde låta dom vara! :wub: Laptop?

Kan det vara toshiba?? >_<

Borde jag köpa en dyrare dator (Denna!) eller en billigare med 1 gb i ram och lite sämre processor? Hur mkt gör den extra gigabyten på ramminnet?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, har ingen aning om det. Mycket möjligt att han gjorde menyer och annat.

Jo, kom på en sak nu. Då jag brände en annan film, så gjorde jag meny. Då tog det betydligt längre tid.

---

Kan jag ta bort dessa utan problem? :rolleyes:

Massa skit som följde med datorn. Kan ni gissa vilket märke det är på den? >_<

Du ser ju själv vilka du kan ta bort.

Toshiba-handböcker kan du t.ex. ta bort om du inte behöver. Samma sak med disc creator o.s.v. Känn efter själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har ett problem med min Windows Media Player. Igår och idag när jag stängde av den så fortsate musiken spela :rolleyes: . Och jag har sånt där tangentbord där man kan byta låt o starta låt. Asså såna knappar. Så jag trycker på Play/stop knappen på tangentbordet då stoppas låten. Så när jag trycker på play då fortsätter den o spelar, Så när den fortsätter o spelar laddar upp jag upp WMP(WINDOWS MEDIA PLAYER) då ser jag den att den spelar. Då testar jag o stänga av den igen. men samma sak händer igen´fast jag har stängt av den >_<^_^ . Vad är felet. Kan ej vara Trojan för mitt AVG säger direckt till om jag har något fel i datan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har ett problem med min Windows Media Player. Igår och idag när jag stängde av den så fortsate musiken spela :rolleyes: . Och jag har sånt där tangentbord där man kan byta låt o starta låt. Asså såna knappar. Så jag trycker på Play/stop knappen på tangentbordet då stoppas låten. Så när jag trycker på play då fortsätter den o spelar, Så när den fortsätter o spelar laddar upp jag upp WMP(WINDOWS MEDIA PLAYER) då ser jag den att den spelar. Då testar jag o stänga av den igen. men samma sak händer igen´fast jag har stängt av den >_<^_^ . Vad är felet. Kan ej vara Trojan för mitt AVG säger direckt till om jag har något fel i datan.

Säger AVG till om det är fel på dig också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tänkt på det, men kanske en Sån Hära..

Som en kompis sa "Gratis är gott, men dyrast är bäst"..

Satsa på den den senaste du gav

Jag gissar på att du ska spela på den? :)

Men det är ju alltid ett bra tips att köpa en bra Processor och modekort..

Resten är ju skit enkelt att uppgradera..

Och man ska ju lita på vad andra har tyckt om produkten..

Doc. är jag inte den bästa på AMD... :mellow:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...