Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

"» Produkten har utgått. Du kan inte beställa denna."

Träligt

EDIT: Det var väl lite minne i den? 512mb och lagga runt i WoW, nej tack.

Wtf, det var inte ens den datorn jag skulle länka till xD

Kommer strax!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Åhå, den såg rolig ut. Får väl bli en sån till sommarn då, tackar. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker dela mappar mellan en bärbar dator och den här stationära i vårat nätverk här hemma.

Har kört "Guiden konfigurera nätverk" på båda datorer så att de är med i samma arbetsgrupp.

Jag kan se de delade mapparna från den bärbara datorn här men kan inte se några delade mappar på den bärbara. Vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försöker dela mappar mellan en bärbar dator och den här stationära i vårat nätverk här hemma.

Har kört "Guiden konfigurera nätverk" på båda datorer så att de är med i samma arbetsgrupp.

Jag kan se de delade mapparna från den bärbara datorn här men kan inte se några delade mappar på den bärbara. Vad är fel?

Aktiverat "Fil- och skrivardelning" på datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu verkar det som att anteckningarna vill bara muppa sig med mig. Kvittar vilken fil jag öppnar (.nfo, .php, .txt osv) så är det inte radbrytning där det ska vara, utan allt bara skrivs rakt ut.

Någon som har någon idé? :lol:

Även om det inte löser ditt problem för andra filer så ser NFO-filer mycket bättre ut i Damn NFO Viewer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Byt teckensnitt, dra igång automatisk radbrytning.

Inget hjälper.

Även om det inte löser ditt problem för andra filer så ser NFO-filer mycket bättre ut i Damn NFO Viewer.

Är ingen större skillnad mellan om man skulle använda anteckningar med terminal som font (när det fungerar förstås) än med Damn NFO Viewer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, tjenare. Har precis installerat Vista, men jag har lite problem. :rolleyes:

Jag försöker installera drivrutinera till grafikkortet då ett fönster ploppar fram med texten "setup will only run in administrator mode. Setup is aborting."

Jag stängde av mitt konto och aktiverade adminkontot så jag kommer in på det istället när jag startar datorn. Men det hjälper inte, samma fel kommer upp. :unsure:

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min CPU använder onödigt mycket kraft för att köra vanliga program som IE, Opera, WoW, Warcraft osv. Ibland står t. ex. Warcraft 3 på 100%. Detta har bara hållt på dom senaste veckorna. Någon som vet vad det kan bero på?

Sen kan man ju spekulera i varför du inte vill använda hela din datorkraft. Vill du hellre att det hackar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu köpt telefonsladdar för att kunna ansluta mina två datorer till nätverket. Men hur bär man sig år hur att det ska fungera för båda datorerna. Jag tänkt att låta den ena datorn ansluta till den andra datorn men det e ju endast den anslutna datorn som har internet. Måste jag installera om nätverket eller nåt liknande`? hjälp.

och en ytterligare fråga: Kan allt fungera utan att ha en Router?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu köpt telefonsladdar för att kunna ansluta mina två datorer till nätverket. Men hur bär man sig år hur att det ska fungera för båda datorerna. Jag tänkt att låta den ena datorn ansluta till den andra datorn men det e ju endast den anslutna datorn som har internet. Måste jag installera om nätverket eller nåt liknande`? hjälp.

och en ytterligare fråga: Kan allt fungera utan att ha en Router?

Köp en router.

Inga telefonsladdar, nätverkskabel ska det vara.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men ja mena nätverkskablar...jag har köpt korsade kablar..Är dessa som ma nska ha eller?

Korsade är om du ska ha mellan dator och dator. Vanlig är mellan modem och dator.

Om du absolut inte vill ha router så måste du koppla en vanlig nätverkskabel från modemet till ena datorn och sen kopplar du en korsad (tror jag att det är) mellan båda datorerna och ställer in internetdelning i Windows. Det gör att du måste ha två nätverkskort i ena datorn och att du kanske får högre ping och liknande på andra datorn plus att dom får samma IP-adress.

Det är enklare och egentligen bättre med router men om du vill pilla med att få internetdelning att funka så kan det funka det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...