Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu gick jag runt på Komplett igen.. satte ihop det hära. Något som inte funkar tillsammans?

Lådan är inte särskilt bra (ful imo), och det där moderkortet är inte mycket att hänga i granen egentligen (iallafall inte om du vill överklocka något), fast det funkar. Bara grafikkort som fattas... :mellow:

Edit: Juste, måste utfärda en varning för det där Hipernätagget då folk har haft problem med hög ljudnivå efter ungefär en veckas användning.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att skriva en bokrapport i Wordpad, där sparas det ju i .rtf-format.

Saken är den att jag ska lägga upp rapporten i min portfolio på nätet också, och där har jag allt i .pdf-format. Hur ska jag göra för att få denna rapport i .pdf?

Printa som PDF med CutePDF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag andvänder en router. Har ett problem med att jag alltid blir disconnectad från internet. Det varierar hur lång tid det går imellan från att jag får internet tills det disconnectas, men medelsnittet är väl runt 30 minuter. Jag får tillbaka internet genom att starta om routern eller starta om datorn. Inga lampor på routern släcks när jag disconnectas... som jag märkt.

Andvänder inte den senaste firmwaren för routern för tillfället, men äldre firmware borde inte ge problem som disconnecta en från internet varenda halvtimme. Det är ju lite irriterande. Om jag tar sladden direkt i nätverksutttaget på datorn utan att stoppa den i routern så funkar internet utan problem, så det borde inte vara fel på nätverkskortet. Någon som vet vad felet är?

Svar uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag andvänder en router. Har ett problem med att jag alltid blir disconnectad från internet. Det varierar hur lång tid det går imellan från att jag får internet tills det disconnectas, men medelsnittet är väl runt 30 minuter. Jag får tillbaka internet genom att starta om routern eller starta om datorn. Inga lampor på routern släcks när jag disconnectas... som jag märkt.

Andvänder inte den senaste firmwaren för routern för tillfället, men äldre firmware borde inte ge problem som disconnecta en från internet varenda halvtimme. Det är ju lite irriterande. Om jag tar sladden direkt i nätverksutttaget på datorn utan att stoppa den i routern så funkar internet utan problem, så det borde inte vara fel på nätverkskortet. Någon som vet vad felet är?

Svar uppskattas.

Min kompis hade exakt samma problem. Hittade inget sätt att lösa det, så han fick min gamla router och det verkar fungera bra nu.

Men det kanske går att fixa routern på något sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har scartsladd. Kan man byta den mot en kompositsladd?

Du kan nog få tag i nån slags adapter eller nåt liknande, du kan ju prova att gå in på teknikmagasinet och fråga runt lite ;)

Jag vet, kanske borde ha skrivit det.

Men jag vill iaf ha med en Intel Core 2 Duo, och det fanns bara till dom datorerna som kostade 9.495:- och 17.945:-

Det var därför jag frågade om någon kunde plocka ihop en bra dator för dom pengarna.

Kan prova iaf, lovar inget :/

lyckades fixa ihop nåt men lyckades inte spara det :rolleyes:

hoppas du får hjälp av någon annan

Redigerad av ZalCiNoWa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis hade exakt samma problem. Hittade inget sätt att lösa det, så han fick min gamla router och det verkar fungera bra nu.

Men det kanske går att fixa routern på något sett.

:'( Jag får hoppas på att det går.

Du har inte möjligtvis en D-link? Isåfall är problemet är den blir för varm. Har precis samma problem som dig, internet dör när det känner för det, routern blir för varm. Ganska vanligt problem med d-link router.

Japp, det är en D-Link. Hmm. Gäller det där åt båda hållen? Routern står vanligtvis i ett varmt rum, så jag testade att ställa den vid ett öppet fönster, och lät den stå där ett tag... disconnectad igen, kände på routern och den var kall. Kan det vara ett problem om den blir för kall också? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...