Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min dator går inte att sätta på.

Jag trycker på knappen då hörs det två signaler. Sen så efter det hörs det två till.

Men inget händer. Sen kollade jag på på det lilla lyset som är på skärmen. Då var det oranget. Det brukar vara grönt när den är på. Så jag stängde av och satte på skärmen men så vart den orange iallafall.

Men det låter som datorn är igång och arbetar.

Vad är fel? Help me!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min dator går inte att sätta på.

Jag trycker på knappen då hörs det två signaler. Sen så efter det hörs det två till.

Men inget händer. Sen kollade jag på på det lilla lyset som är på skärmen. Då var det oranget. Det brukar vara grönt när den är på. Så jag stängde av och satte på skärmen men så vart den orange iallafall.

Men det låter som datorn är igång och arbetar.

Vad är fel? Help me!

Vad har du för moderkort? Svårt att veta vad som är fel när man inte vet vad pipen står för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill kunna använda mitt headset på framsidan av datorn där det också finns ett ljud ut- och mikrofon-uttag. Det blir ljud om jag kopplar in headsetet bakom datorn, men inte på framsidan. Måste man aktivera nåt så att uttagen på framsidan funkar? Isåfall hur, och jag vill inte att det blir för krångligt, för jag använder högtalarna där bak när jag använder dem...

Du har säkert som jag, jag måste koppla en 2 st sladdar ttill 2 andra uttag. målar...

post-6197-1170101268_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, nu har jag problem! :) Det är så att jag skulle prova att göra en sak i den skaen som kommer upp när man skriver in IP adressen i webbläsaren. Men nu är det bara min dator som har internet! Min IP och alla andras är utbytt! Hur löser jag detta!? Det funkar inte att skriva IP i webbläsaren längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två väldigt irriterande problem.

1: Varför blir det så här när jag försöker ladda ner plug-ins och themes till Firefox?

Vet att dem fungerar för min kompis, men inte för mig.

Problem 1 löst.

2: Får sånt här error så gott som hela tiden, var ett rent häll i vete att lyckas komma in hit utan att få error.

Ibland skickas jag vidare in på DN och Beffo när jag trycker på tex Allmänt eller Spel, ja, vilka länkar som helst.

Det här började efter att jag gjorde en virusscan, kan det ha något med det att göra?

Väldigt tacksam för svar, kan knappt surfa längre (problem 2).

post-3900-1170262068_thumb.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med en fil som heter: ''svchost.exe''. Det kommer upp ett felmeddelande när jag kommer till ''välkommen'' när man startar datorn. Där står det att det inte går att hitta filen ''svchost.exe'' varken i windows-mappen eller i registret, men den syns på processer på Aktivitetshanteraren. Tack vare att den inte hittas har jag fått stora problem med interneten här. Vissa orsaker: Går segare att komma in på sidor, kan inte komma in på online-spel (tex bf2, när den ansluter till kontoservern så vill den aldrig bli klar) och så. Vad rekommenderar ni av dessa saker: Ominstallation, Systemåterställning, Kopiera filen från XP-skivan i dos och lägga in i windows-mappen, nåt annat eller inget alls?

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå!

Jag har problem med ett forum(invisionfree), Siana is no where to be found och jag behöver hjälp nu.

Till problemet, jag har aktiverat "report knappen" och allt är trevligt. Det står att reporten ska komma till root admins mail, men det gör den inte. Buhu och ledsamhet. Gärna hjälp med det eller hjälp med att fixa så reports kommer via PM till admins och/eller mods.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...