Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min brorsa planerar på att köpa en bärbar dator och ville att jag skulle kolla upp lite.

Framförallt om det här med trådlöst nätverk, hans kompis har en bärbar och har, vad jag har förstått, som ungefär som en "trådlös nätverkskabel", finns det något liknande eller måste man köpa en trådlös router för att man ska kunna surfa trådlöst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brorsa planerar på att köpa en bärbar dator och ville att jag skulle kolla upp lite.

Framförallt om det här med trådlöst nätverk, hans kompis har en bärbar och har, vad jag har förstått, som ungefär som en "trådlös nätverkskabel", finns det något liknande eller måste man köpa en trådlös router för att man ska kunna surfa trådlöst?

Tror man måste ha en Router för att surfa trådlöst.

Men man kan ju ha mer än 1 dator kopplad på det trådlösa. och dom mesta av dagens T-lösa Routrar har också kabel ingång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått ett stort problem med min dator (inte den jag sitter vid nu). I förrgår var datorn som vanligt men när jag startade datorn igår så blev jag tvungen att starta den från senaste fungerande inställningar. När jag loggar in får jag upp ett flertal felmeddelanden bla. "Daemon Tools, initialization error 0. This program requires at least windows 2000 with SPTD 1.28 or higher. Kernal debugger must be deactevated." , "Acer UPnP Media Server Service, Acer UPnP Media Server Service har stött på ett problem och måste avslutas" och "System Mechanic 6 Pro, Access violation at address 7C918FEA in module 'ntdll.dll'. Write of address 00000010". Hur problemen har uppstått har jag ingen aning om. Men datorn är jätteseg och internet till min dator har även slutat fungera, någon koppling? Jag har försökt virussöka datorn men det tar jättelång tid.

Någon som vet vad jag ska göra?

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tyvärr inte hjälpa någon av er ovanstående. Jag tyckte dock Ceones problem var väldigt lätt och jag viste precis men nej, jag hittar inte. Jag behöver iaf hjälp. Har ställt in lite egna fonts bla. på windows och skulle vilja veta hur man återställer allt. Det är alltså i Bildskärm -> Egenskaper -> Utseende -> Avancerat - ***** Där jag ändrat lite på utseendet. Och jag vill gärna ha tillbaka daz-vanliga utseende.

Hjälp? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått ett stort problem med min dator (inte den jag sitter vid nu). I förrgår var datorn som vanligt men när jag startade datorn igår så blev jag tvungen att starta den från senaste fungerande inställningar. När jag loggar in får jag upp ett flertal felmeddelanden bla. "Daemon Tools, initialization error 0. This program requires at least windows 2000 with SPTD 1.28 or higher. Kernal debugger must be deactevated." , "Acer UPnP Media Server Service, Acer UPnP Media Server Service har stött på ett problem och måste avslutas" och "System Mechanic 6 Pro, Access violation at address 7C918FEA in module 'ntdll.dll'. Write of address 00000010". Hur problemen har uppstått har jag ingen aning om. Men datorn är jätteseg och internet till min dator har även slutat fungera, någon koppling? Jag har försökt virussöka datorn men det tar jättelång tid.

Någon som vet vad jag ska göra?

Formatering fixade DaemonTools felet för mig iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ställt in lite egna fonts bla. på windows och skulle vilja veta hur man återställer allt. Det är alltså i Bildskärm -> Egenskaper -> Utseende -> Avancerat - ***** Där jag ändrat lite på utseendet. Och jag vill gärna ha tillbaka daz-vanliga utseende.

Hjälp? :)

Original fonterna är Tahoma

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara väldigt klad om någon kunde hjälpa mig med det här!

En släkting dumpade en dator här (Pentium4 2 Ghz, 512 mb RAM), alltså en helt okej surfdator. Vi har kopplat ihop dem i ett nätverk, och det funkar finfint, hittar den andra datorn och allt, "delade dokument" fungerar. Men ingen av datorerna har något internet. Jag är totallt oinsatt på sådant här, men är det något speciellt jag behöver göra för att kunna få internet på båda?

Skulle verkligen uppskatta hjälp. :(

Kebab, har du adsl? För på adsl modemet så är det bara en port som är till för datorer, andra är typ till nåt annat. Så om du inte har kabeln i första uttaget så ändra dit.

Japp, jag har adsl. Men på modemets baksida finns bara detta:

1 st ingång för telefonsladden

1 st strömförsörjnings-sladds-ingång

1 st nätverksport

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått en DVD-skiva med en film på som en polare vill att jag ska ladda upp på youtube, dock har jag ett litet problem med att när jag öppnar skivan finns det bara en mapp som heter "VIDEO_TS". Jag antar att det inte går att "konvertera" denna till en WMP-fil? Utan att jag måste ha filen innan den blev nedbränd på skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tyvärr inte hjälpa någon av er ovanstående. Jag tyckte dock Ceones problem var väldigt lätt och jag viste precis men nej, jag hittar inte. Jag behöver iaf hjälp. Har ställt in lite egna fonts bla. på windows och skulle vilja veta hur man återställer allt. Det är alltså i Bildskärm -> Egenskaper -> Utseende -> Avancerat - ***** Där jag ändrat lite på utseendet. Och jag vill gärna ha tillbaka daz-vanliga utseende.

Hjälp? :lol:

Är det inte bara att gå igenom kontrollpanelen-> Bildskärm-> Välja det tema som man hade från början eller köra originaltemat???

Har för mig att jag fick göra det när nåt sånt där program som ändrar allt la av.

Men det funkar ju att bara ändra allt till tahoma som någon här ovan sa :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telefonkabeln ska in i telefonjacket på ADSL modemet.

Sen ska en nätverkskabel gå från modemet till en hub/router.

Datorerna kopplas sen till routern, med eller utan kabel vad du nu har för router.

Hmm, det är exakt så jag har gjort. Är det något särskilt man måste ställa in i datorerna då? För nätverket funkar ju, bara att det inte blir något internet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...