Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kebab, har du adsl? För på adsl modemet så är det bara en port som är till för datorer, andra är typ till nåt annat. Så om du inte har kabeln i första uttaget så ändra dit.

Japp, jag har adsl. Men på modemets baksida finns bara detta:

1 st ingång för telefonsladden

1 st strömförsörjnings-sladds-ingång

1 st nätverksport

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go kväll!

Ja nu sitter jag här med en skiva från HP Invent i knät, jag antar att jag fick med den här skivan när jag köpte den här datorn för nåt år sen. På skivan står det: DVD+R 8x (4.7GB Data/120min video 1x/2.4x/4x/8x speed). Då är frågan, är detta en DVD-bränningskiva? Betyder det då att jag kan bränna ner mitt Prison Break-avsnitt jag just tankade? Och isåfall, hur gör jag? Vilka program krävs?

Svar, helst omgående...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go kväll!

Ja nu sitter jag här med en skiva från HP Invent i knät, jag antar att jag fick med den här skivan när jag köpte den här datorn för nåt år sen. På skivan står det: DVD+R 8x (4.7GB Data/120min video 1x/2.4x/4x/8x speed). Då är frågan, är detta en DVD-bränningskiva? Betyder det då att jag kan bränna ner mitt Prison Break-avsnitt jag just tankade? Och isåfall, hur gör jag? Vilka program krävs?

Svar, helst omgående...

Det låter som en skiva som du kan bränna på. Program som behövs är t.ex. Nero, ett bra program som kan göra mycket inom bränning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go kväll!

Ja nu sitter jag här med en skiva från HP Invent i knät, jag antar att jag fick med den här skivan när jag köpte den här datorn för nåt år sen. På skivan står det: DVD+R 8x (4.7GB Data/120min video 1x/2.4x/4x/8x speed). Då är frågan, är detta en DVD-bränningskiva? Betyder det då att jag kan bränna ner mitt Prison Break-avsnitt jag just tankade? Och isåfall, hur gör jag? Vilka program krävs?

Svar, helst omgående...

Huhmm inget piratkoppiering här inte :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 problem:

1. Jag har en gammal dator som jag försöker att fixa upp. Men nu är det så när jag startar datorn så lyser diskett-läsaren konstant. Vet nån om det kan bero på att den är "Fel" kopplad eller om det är moderkortet?

2. Jag har skaffa en GC emulator (Dolphin). Men nu när jag försöker köra ett spel så laggar det An*s. Vet nån vad det kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp med mIRC (nbs-irc)

En del kan skriva /uptime när de använder nbs-irc och få fram uptime och rekord, men när jag skriver det får jag bara fram uptime.

Någon som vet hur jag ska göra för att få fram rekordet?

Om vi säger såhär då.

Nån som har nått script, addon som bara visar uptime & record ?

Hittade ett, men det visade hundra olika saker (mirc-uptime, serveruptime bland annat) och så även han som hade gjort addonet..

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja koppla in min dator till TVn och kolla på film från min dator på den. Det är bara det att jag inte är säker på om jag har rätt utgångar på min dator. Jag har bara en som ser ut såhär:

intesvid6dd_835707_0.jpg

Men när jag går in i Windows Movie Maker och tar Fånga Video så finns detta:

instllningar22cr_835707_1.jpg

Jag kan bara välja S-Video där, och såvitt jag förstår så måste man ha ett S-Video-uttag. Och på den första bilden är det inte ett sånt, utan något annat, men det är väldigt likt ett S-Video-uttag... Någon som vet om jag kan eller inte kan se datorn på TVn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat komma massa konstiga filer och skit i min C:\. Och de ligger inte i windows. Men jag undrar vad det är, dem försvinner inte av virusscan. Hade liknande tidigare. Tog bort manuellt och vipps så fick jag "NLTRD (eller nått sånt) saknas" när jag skulle starta datorn. Har inte "lagat det" heller. Utan måste boota från en diskett med en liten fix nu. Men jag har funderat på att omfortmatera skiten, men vill ändå ha lite svar.

Det som är rött är ju det som normalt ska/brukar vara där. I C:\ mappen alltså.

post-5272-1169658551_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat komma massa konstiga filer och skit i min C:\. Och de ligger inte i windows. Men jag undrar vad det är, dem försvinner inte av virusscan. Hade liknande tidigare. Tog bort manuellt och vipps så fick jag "NLTRD (eller nått sånt) saknas" när jag skulle starta datorn. Har inte "lagat det" heller. Utan måste boota från en diskett med en liten fix nu. Men jag har funderat på att omfortmatera skiten, men vill ändå ha lite svar.

Det som är rött är ju det som normalt ska/brukar vara där. I C:\ mappen alltså.

Äh. Bara av kryss visa dolda filer så slipper du se dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat komma massa konstiga filer och skit i min C:\. Och de ligger inte i windows. Men jag undrar vad det är, dem försvinner inte av virusscan. Hade liknande tidigare. Tog bort manuellt och vipps så fick jag "NLTRD (eller nått sånt) saknas" när jag skulle starta datorn. Har inte "lagat det" heller. Utan måste boota från en diskett med en liten fix nu. Men jag har funderat på att omfortmatera skiten, men vill ändå ha lite svar.

Det som är rött är ju det som normalt ska/brukar vara där. I C:\ mappen alltså.

.sqm filerna är till Live Messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat komma massa konstiga filer och skit i min C:\. Och de ligger inte i windows. Men jag undrar vad det är, dem försvinner inte av virusscan. Hade liknande tidigare. Tog bort manuellt och vipps så fick jag "NLTRD (eller nått sånt) saknas" när jag skulle starta datorn. Har inte "lagat det" heller. Utan måste boota från en diskett med en liten fix nu. Men jag har funderat på att omfortmatera skiten, men vill ändå ha lite svar.

Det som är rött är ju det som normalt ska/brukar vara där. I C:\ mappen alltså.

Du kanske tog bort boot.ini?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska den ligga i Windows? Har ingen boot.ini fil där. Laddade ner en boot.ini från en sida jag hittat från google. Ska jag lägga in den i windows eller? AVG Antivirus har inte sagt till om något virus iaf.

Den ska ligga direkt i C:\. Den visas inte alltid, prova öppna den med cmd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...