Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Ok, kanske därför DC inte fungerar, kanske du borde fragmentera hårdisken, elr reebota den med en cd om du fick med det när du köpte datorn?

Det löser verkligen inga problem eftersom det bara segar ner datorn ännu mer.

Defragmentering hjälper egentligen inte heller mot sådana problem, det gör bara så att det går snabbare att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har ett allvarligt problem.

Datorn har börjat att bli för varm.

Det började att när jag kom hem så satte jag igång datorn. Allt lär fint. Men sen så började det lukta bränt.

Efter ett tag då jag känt att det var VARMT så stängde jag av burken och lär fläkten blåsa på lite. Nu när jag startade den med fläkten igång så håller sig tempen på en bra level och jag trodde det var frid och fröjd.

Men nu så gick jag in på en Flash sida och jag hör samtidigt att dator fläkten springer upp i hög varv.

Den har aldrig luktat innan eller blivit så varm.

Vad kan vara fel?

BTW: hur klockar man ner en dator?

har sökt på mitt mode kort men inte lyckats.

Om inte du börjar skriva moderkort, vilket var den grövsta av många felstavningar du råkade skriva, kommer jag att äta upp dig.

Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, men min brors dator har ett nätaggregat som slutat blåsa på sig själv och detta har resulterat i en väldigt varm dator. Det kan möjligtvis inte vara en fläkt som råkat lägga av inne i datorn? Jag förmodar att du faktiskt har fler än två fläktar?

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte du börjar skriva moderkort, vilket var den grövsta av många felstavningar du råkade skriva, kommer jag att äta upp dig.

Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, men min brors dator har ett nätaggregat som slutat blåsa på sig själv och detta har resulterat i en väldigt varm dator. Det kan möjligtvis inte vara en fläkt som råkat lägga av inne i datorn? Jag förmodar att du faktiskt har fler än två fläktar?

Jag såg fel stavningarna senare. Jag villa bara stänga av datorn så fort som möjligt och låte den vila.

Jag har kollat i dator och känt efter när den varit på. Alla fläkter (3 st) går på. En i nätaggregatet, och två inuti chassit. Ska köpa fler.

Min dator är vanligt vis väldigt varm det P.g.a ett väldigt trångt chassi och en intel Processor.

Men nu verkar den hålla sig på en bra nivå.

Det var nog som du påstott. En fläkt som hade hängt sig eller nåt.

Nu är det ett problem kvar. lukten verkar vilja hålla i sig trots vädrigen 24/7 i 2 dagar. (ett öppet fönster)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersöker ett program med samma funktion som dvdSanta, eftersom det inte vill erkänna min DVD-brännare. Vill helt enkelt kunna bränna en .avi-film med tillhörande undertexter, utan krångel. Om någon har en lösning på mitt problem med dvdSanta uppskattas det också. Brännaren är en NEC ND-3550A.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får inte virus av att gå in på en hemsida...om man inte kör IE6 och är dum i huvudet.

Mja, det kan man ju visst. Iofs använder jag just IE6, men jag är inte dum i huvudet. Jag hävdar, trots att jag inte har de ringaste kunskaper, att man kan få virus ner till datorn via antingen firefox, netscape eller IE, men det förhindras oftast av brandväggar. Och jo, IE6 är ju rätt osäkert.

Har ett jobbigt problem. Datorn hänger sig varje ungefär varje kvart, fast bara när jag spelar, annars kan den stå på hur länge som helst. :)

Dåligt minne? Antingen kör du för krävande spel, eller så har du för mycket igång. Det kan ju också vara att datorn är för varm, som någon/några sa.

Finns det något program som kan göra om WAV till MP3?

Isf, vilket? Eller kan nån tänka sig göra det om jag skickar ljudklippet?

Switch fixar alla ljudkonverteringar jag kan komma på både fram och tillbaka! Ett underbart program! Men den är trial. Även om det går att ordna :ermm:

Jag har ett problem med SA som inte dykt upp på ett tag, men det hände nyss igen. När R*-loggan sprayas upp i introt måste jag vänta tills det introt har spelats klart, annars sänks ljudvolymen ner jättemycket, så jag måste höja mina högtalare. Det är inte bara SA som får lågt ljud, även i windows och överallt annars också. Hur fixar man det, och hur undviker man det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har tips på hur man kan spara lite på ram-minnet? Alltså så att program och dylikt jobbar fortare.

Hittills har jag:

*Börjat använda Windows classic-skinet.

*Har inte igång mini-player till windows media player.

Några fler tips?

Gå in i Aktivitetshanteraren (ctrl+alt+del), sedan under Processer och stäng skit som inte behövs eller används. Sen kan du kolla under Autostart i Systemkonfigurationen (msconfig i Kör) och kryssa av sånt som inte behövs.

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, det kan man ju visst. Iofs använder jag just IE6, men jag är inte dum i huvudet. Jag hävdar, trots att jag inte har de ringaste kunskaper, att man kan få virus ner till datorn via antingen firefox, netscape eller IE, men det förhindras oftast av brandväggar. Och jo, IE6 är ju rätt osäkert.

Då hävdar jag att brandväggar inte stoppar virus från att installeras och att det måste vara ett oerhört stort opatchat hål som gör det möjligt att få ner virus i Firefox utan att ladda hem någonting. Det tar oftast mindre än en vecka för Mozilla att patcha stora säkerhetshål.

Man kan få virus av att ladda hem saker genom vilken webbläsare som helst men då är det ju inte webbläsarens fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte kunnat använda windows live messenger på nån vecka nu, när jag loggar in så hakar min dator upp sig efter ca 1 min. Testat runt lite nu och upptäckt att det endast är om jag loggar in med _min_ msn som det blir så. Har en alternativ adress som jag testade och den funkar utmärkt.

Vill gärna prova på andra klienter än just windows live messenger och undrar om det är någon ni kan rekomendera.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är inte det bra att ha?

Har för mig att Spsweeper var en fake prudukt.

Alltså. Laddar man hem demot så tar den med spyware (som då programmet hittar sen). För att ta bort dom måste man betala. Suger!!

personligen gillar jag Adaware SE bättre....

Även om inte jag har Live Protektion..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså jag trycker på 'Public hubs' på DC++ men ingen hubbjävel tittar fram. Det brukar ju stå en lång fin lista med massvis av hubbar.

Sedan när jag går runt på olika sidor som t.ex 'hublist.org' så funkar tamefan ingen. Vad är problemet egentligen?

Jag hade också det problemet för några veckor sen, hublist.org är tydligen nere men jag hittade en annan skitbra hublist, tyvärr kan jag inte få fram den för DC dampar :D

EDIT:

http://dc-resources.com/downloads/hublist.config.bz2

http://www.hublist.org/PublicHubList.config.bz2 Uses www.hublist.org

http://dc.selwerd.nl/hublist.bz2

http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config.bz2

http://www.neo-modus.com/PublicHubList.config

nån borde funka, gå in på inställningar och tryck på downloads och kopiera in nån "längre ner", jag har inte testat dom men nån borde funkar, annars har jag en bunt till på lager (w00t)

-----------------------------------

YouTube funkar inte för mig, den buffrar inte filmer eller nåt, den laddar och sen ger ff upp, och det har ju alltid gått förut :unsure:

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...