Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du måste öppna portar i din router.. Hjälp finns här. :)

Tack så jättemycket! ;)

Men nu till det obligatoriska problemet:

Jag har gjort allt som står där. Jag har till och med gjort "How to set up a static IP address on a Windows XP computer".

Så allt som behöver göras är gjort. MEN DET FUNKAR INTE! :'(

Edit: Eller jo! ;) JETTEKLAD!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp med en grej till Hitman Blood Money: Silent Assassin Videos:

Jag vill ha en 'dropdown menu' som kommer upp när man trycker på en länk. Alltså, när man trycker på en av länkarna så kommer man till en ny sida där det finns en YouTube-film, nu alltså. Men jag vill ha att man är kvar på samma sida, bara att sidan expanderar, så filmen kommer upp. Som 'show/hide' alltså. Jag kanske förklarar lite skumt men... försökte rita här:

klickklickkn9_830582_0.jpg

Någon som vet hur man gör? Isåfall skulle det vara jättesnällt att hjälpa mig. ;)

P.S. Som när man trycker på +/- på forumets startsida:

klickkkkkkkn9_830582_1.jpg

D.S.

:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsan har fixat en som ska fixa våran andra dator (cheer ;) ) och jag har tänkt uppgradera burken lite då, hur bra är den här processorn? www.komplett.se

Jag har den fast duel core på den här datorn och den är jävligt nice ;) , är den lika bra i single?

Sen vet ni nåt (hyfsat) billigt grafikkort (ska klara BF2 på hög) och det ska passa till det där moderkortet (IQ fiskmås = FreemaN :teehee: )

Har jag förstått rätt om att moderkortet är Pci-Express posivtivt? Moderkortet! Fråga 2: passar det här grafikkortet då? Presterar det bra på BF2? Vad jag förstog så prestera det bra i ett maxat HL2 Lost coast och det är väl ungefär lika krävande som BF2?! Grafikkortet!

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kör man ett spel som är uppackat såhär?

Allting var uppackat redan

Har du tankat ett spel så kommer du ju självklart inte få hjälp här. Tänk lite, för fan. :teehee:

Har ett litet lan nu med en kompis, och behöver hjälp med att dela filer med varandra.

Hur gör man? Då jag klickar på dela ut den här mappen så får inte han fram den. Vart ska han gå in för att hämta sakerna?

Ta egenskaper på "den här datorn" på din dator. Kolla vad datorn heter; om den heter RavenE så ska din kompis skriva in \\RavenE i valfritt adressfält. Då kommer han se de mappar du delat ut. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta egenskaper på "den här datorn" på din dator. Kolla vad datorn heter; om den heter RavenE så ska din kompis skriva in \\RavenE i valfritt adressfält. Då kommer han se de mappar du delat ut. :teehee:

Ska han bara skriva in \\*Namn*? Inte något annat, typ C:\blablabla\\*Namn*?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska han bara skriva in \\*Namn*? Inte något annat, typ C:\blablabla\\*Namn*?

Nej, snarare tvärtom isf.

\\Namn\c\spel\hejhopp\bild.jpg

Observera: Om du delat en hel disk, t.ex. C:\ eller D:\ (du kan även dela med dig av cd\dvd-läsare\brännare, sjukt bra om man vill spela nåt på dator 2 men skivan sitter i 1), så kan du inte dela med dig av mappen och döpa den till C:, den måste heta C. Kolon godkänns inte av nån anledning, och därför blir adressen \\Namn\C\spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, snarare tvärtom isf.

\\Namn\c\spel\hejhopp\bild.jpg

Observera: Om du delat en hel disk, t.ex. C:\ eller D:\ (du kan även dela med dig av cd\dvd-läsare\brännare, sjukt bra om man vill spela nåt på dator 2 men skivan sitter i 1), så kan du inte dela med dig av mappen och döpa den till C:, den måste heta C. Kolon godkänns inte av nån anledning, och därför blir adressen \\Namn\C\spel.

Men om han skriver in \\Namn\C\ visst kan han då utforska bland alla mina delade filer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om han skriver in \\Namn\C\ visst kan han då utforska bland alla mina delade filer?

Ja. Förutsatt att du delat hela C:\, annars kommer han bara se de specifika mappar du delat ut, ex:

\\RavenE ENTER

då visas:

Mina Dokument

Downloads

Spel

Annars, om du delat hela C:\ så kommer du se det här:

\\RavenE ENTER

C

och då kan man gå in i C för att se ett tjugotal mappar som ligger i din rotkatalog för C:\. Observera att C:\Program alltid är spärrad över nätverk, så den kommer du inte kunna komma in i.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis vill formatera och partionera upp sin dator (Packard Bell). Vi sätter i skivan, startar om. Nu ska ju texten "Tryck på valfri tangent för att starta från cd-skivan" komma upp, men det gör den inte.

Nu till frågan: Vilken knapp ska vi trycka på för att komma in i BIOS? Vi har provat alla "F"-knappar utan framgång. Även esc och vanliga bokstäver.

Vi ska försöka lite till, editerar om vi lyckas.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis vill formatera och partionera upp sin dator (Packard Bell). Vi sätter i skivan, startar om. Nu ska ju texten "Tryck på valfri tangent för att starta från cd-skivan" komma upp, men det gör den inte.

Nu till frågan: Vilken knapp ska vi trycka på för att komma in i BIOS? Vi har provat alla "F"-knappar utan framgång. Även esc och vanliga bokstäver.

Vi ska försöka lite till, editerar om vi lyckas.

Det brukar stå men det kan vara FX, ESC eller DEL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar stå men det kan vara FX, ESC eller DEL.

Mjo, vet att det brukar stå, men det gör inte det. Vi har provat esc och del också.

Well. På något vis kom vi in i bios (tror att det var mellanslag) men där kan vi inte ändra så att datorn ska startas upp från CD.

What to do?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, vet att det brukar stå, men det gör inte det. Vi har provat esc och del också.

Well. På något vis kom vi in i bios (tror att det var mellanslag) men där kan vi inte ändra så att datorn ska startas upp från CD.

What to do?

Ring supporten och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...