Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har problem med att bli aktiv på DC igen. Observera, igen. Jag vet hur man öppnar portar och fixar allt med router och brandvägg, men efter att vi spelat LANspel över jullovet har det buggat sig. Först funkade inte IPX-spel, därför installerade jag ett IPX-protokoll på det nedre nätverkskortet, det som inte har routern inkopplad. Inget hände, så jag googlade felmeddelandet och fick upp att jag skulle ändra IPX-protokollets inställningar till följande:

internt nätverksnummer: 00000000

Ramtyp: Ethernet 802.3

Nätverksnummer: 00000001

Då funkade spelet, men jag var tvungen att inaktivera/ändra IPX-protokollet hos det nätverkskort som ansluter till internet. Det gjorde inget eftersom webben fortfarande funkade. Sen nu, när jag inte längre ska spela, så ändrar jag tillbaka till alla ursprungsinställningar jag kan komma på, och portarna är likadana som förut eftersom jag inte ändrat dem alls.

Vad är fel? Jag kan tänka mig att det skulle hjälpa att avinstallera protokollet och installera igen med de siffror jag skrev upp innan alla ändringar gjordes, men risken är att allt kommer fucka sig och att jag inte ens kan ansluta till internet öht. Vad ska jag göra? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig brukar det bara vara att min interna ip-adress har ändrats så jag måste ändra inställningarna i routern, men det är säkert inte det..

Nix, jag tröttnade för länge sen på att ändra router-inställningar varje gång, så jag satte upp en lång lista som gjorde att 1410 öppnades för 192.168.1.60, 1411 öppnades för 192.168.1.61 och så vidare, så det är inte problemet :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis för en stund sen så hängde min Ipod upp sig. Ipoden frös men skärmen var igång. Men jag lyckades fixa den med hjälp av en Reset guide. Men nu är jag lite rädd att detta ska hända igen... Kan detta bero på den nya uppdateringen (1.1.1) ??? eller är det vanligt att sånt här kan hända någon gång?.

Jag undrar också om någon annan här har fått problem med sin Ipod(1.1.1)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet man om själva Grafikkortet har gått sönder? För jag har provat att ladda hem nya drivrutiner och installera om ATI men det funkar iallfall inte

Vad är det som är problemet?

*EDIT* Varför visas "Låten - Bandet" i WMP istället för tvärtom, som det gör i WinAmp, btw, finns det någon bra plug-in till WinAmp som visar vilka låtar jag lyssnar på i "personligt meddelande"-rutan?

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp, hjälp! Vissa av programmen på min dator slukar minne tills de kraschar. Först märkte jag det när jag skulle göra banor till hl2 i Hammer Editor, efter ett tag blev programmet skitsegt, sen krascha det. Så jag kollade på processer och såg att minnensanvändingen ökade stadigt hela tiden, men när jag minimerar programmet "töms" minnet och det börjar om från början igen. Har upptäckt att det är samma sak med trackmania editorn, ABC och linerider!! Det måste vara något som inte stämmer, linerider tex ska ju inte ta flera hundra mb i minne. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inget fungerande grafikkort :shifty: .

Han känner typ av att det sitter ett i men det funkar inte :D

*se bild*

Jag har typ alltid kunnat spela det spelet på hög men nu står det - på allt :S

Du har antagligen inga drivrutiner installerade förutom Microsofts egna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska in på aktivitets hanteraren så kommer de upp en ruta där de står "Aktivitetshanteraren har inaktiverats av adminstratören" men jag har bara ett andvändar konto på datorn och de är adminstratör :D

Så min fråga lyder; Hur aktiverar jag aktivitetshanteraren? (w00t)

Edit: Löste sig.

Gick in på start->regedit-> enter-> HKEY_CURRENT_USER\Software\M icrosoft\Windows\CurrentVers ion\Policies\System och tog bort alla filer :shifty:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...