Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Det går inte att fylla i de fälten för mig?

Eller jag kanske är helt fel, exakt vart ska man gå för att komma dit? (om det nu är fel)

Jag öppnade WinRAR, navigerade tilll mappen jag ville göra ett arkiv av, markerade filerna och högerklickade. Där finns add to archive eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

[O][T]' date=Jan 6 2007, 22:35' post='827173]

@A.A

Det är viktigt att du får bort den trojanen snarast!

Leta upp de filer jag skrev i tidigare inlägg och skriv upp i vilka mappar de ligger, starta sedan datorn i felsäkert läge för att ta bort mapp/fil

BOT

Håller på och forskar i detta.

Tack för infon, hade missat ditt första inlägg.

Hihi, jag har haft detta skitet på min dator över ett halvår. Enda som händer är att min mitt virusprogram går in och blockerar.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte bra, kolla om du har några filer som heter isamonitor och isamini och säg isåfall vilken mapp de ligger i.

Om du inte har dem så ta en dump på aktivetetshanteraren (Ctrl+Alt+Del) lista gärna processerna i bokstavsordning A-Ö och dra i fönstret så du får med alla processer.

BOT

Redigerad av [B][O][T]
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag testat några nya antivirusprogram, jag testa 4 st. och det sket sig helt och hållet, nu hittade jag Panda Antivirus-trail som jag får klara mig med tills vidare, och nu upptäckte jag att varken uTorrent eller AudioScrobbler funkar som det ska (uT klarar inte att visa klientlistan och AS visar inte infogrejen om vissa (hip-hop) band) kan Pandan ha blockerat dessa, och hur åtgärdar jag det? ;)

*EDIT* wtf? inga låtar har uppdaterats till mina "recent played" på last.fm heller :lol:

*EDIT2* Efter att ha tagit bort massa skit och bytt till Kaspersky funkar allt perfekt nu ^_^

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...och nu upptäckte jag att varken uTorrent eller AudioScrobbler funkar som det ska (uT klarar inte att visa klientlistan och AS visar inte infogrejen om vissa (hip-hop) band) kan Pandan ha blockerat dessa, och hur åtgärdar jag det? (w00t)

.w00t :) !11, det där antiviruset måste jag bara ha! Fyfan vad smidigt och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett annat problem, på min mammas bärbara dator går det inte att loga in på hotmail helt plötsligt. Jag har ingen anning om vad man ska göra åt det. Det går helt enkelt bara inte att loga in sen några dagar.

Alla tips uppskatas.

Redigerad av heat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat att din webbläasre inte blockerar cookies??

Hur mennar du?

Så vitt jag vet så ska den inte blockera några cookies.

En anan sak det står i ett hörn när in logningen sker att sidan ssl-säkrat vad det nu än är för så står det inte på min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara så att din mamma inte vill att du ska vara inne på hotmail och har gjort följande:

På de flesta skoldatorer kan man lösenordsskydda vissa hemsidor, till exempel msn, lunarstorm, helgon och aftonbladet. Om du vill spärra en sida gör du såhär: Tryck på "Verktyg" -> "Internet-alternativ..." -> "Innehåll" -> "Aktivera" -> "Godkända Platser". Nu skriver du in den webbplats du vill spärra och trycker på "Aldrig", när du har lagt till alla du vill spärra trycker du på fliken "Allmänt". Här bockar du i "Användare kan besöka platser som inte är klassificerade". Tryck på "OK" och fyll i ett lösenord.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en jobbig spärr på min dator som jag vill få bort. Saken är den att jag inte kan trycka in fler än 2 knappar åt gången, så när jag spelar Frets On Fire så kan jag aldrig trycka ner tre knappar om det så behövs, och det suger.

Någon som vet hur man får bort spärren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en jobbig spärr på min dator som jag vill få bort. Saken är den att jag inte kan trycka in fler än 2 knappar åt gången, så när jag spelar Frets On Fire så kan jag aldrig trycka ner tre knappar om det så behövs, och det suger.

Någon som vet hur man får bort spärren?

Det är ingen spärr, det är en begränsning.

Tror att det ska funka när du får din nya fina dator sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...