Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

X800XL har inte stöd för Shader 3.0. Satsa på ett kort som har stöd för det istället. Hur mycket kommer det X800XL du vill köpa att kosta? Prestanda mässigt är X800XL hur bra som helst och bör klara de flesta spel på MAX-inställningar. Men eftersom den saknar shader 3.0 så är grafiken itne lika fin som hos Geforce 6800GT (största rivalen).

Om du säger hur mycket du vill lägga ut på grafikkort så kan jag rekommendera ett bra kort med shader 3.0 :lol:

EDIT:

ATIs senaste generation (X18XX, t.ex. X1800XT) grafikkort stöder alla Shader 3.0. Förra generationen, (X8XX, t.ex X800XL) stöder Shader 2.0+, som är en uppdaterad version av 2.0. Detta slog aldrig igenom, den enda spel som har fullt stöd för det är Riddick som med 2.0+ visar bl.a. helt underbara softshadows.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

9600 XT..tror jag, för att Grfikkort som slutar på pro brukar vara dåliga i test.. :)

9800Pro är ju bättre än ett 9600XT! B) Däremot hade det varit så om det varit mellan 9600XT och 9600Pro eller 9800XT och 9800Pro så är XT-modellerna något bättre, men det går lätt att klocka själv från Pro till ett XT.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är denna bra ?? - http://www.smartpc.se/progamer.php?id=19

eller denna ist? - http://www.smartpc.se/progamer.php?id=17

Vilken e mest rekommenderad för om man ska köra spel

t.ex, BF2, CS, Call of duty 2 osv.. ? Vad mer måste jag köpa till isf?

Uppskattar tips om bättre datorer till ett bättre pris, har rätt stram budget.

Den sistnämnda är bäst :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@infinite: ladda ned sisoft sandra precis som gurgel gjort. Där får man se "PC3200", och det betyder att han ska köpa just sådanna minnen, alltså PC3200. Kolla efter vilken fart dina minnen har (t.ex. PC3200, PC2700 etc.), sen köper du av samma hastighet.

Jag hade då två stycken PC3200. Sedan så gick jag in på datorbutiken.se och kollade vad som fanns:

DDR

DDR 2

DDR ECC

DDR ECC/REG

Vad borde jag välja?

obs. minnena jag hade:

Memory Module

Manufacturer : Samsung

Model : M3 68L6523CUS-CCC

Serial Number : 02028C5F

Type : 512MB DDR-SDRAM

Technology : 8x(64Mx8)

Speed : PC3200U 3.0-3-3-8

Version : 1.0

Date of Manufacture : den 26 februari 2005

Set Timing @ 200MHz : 3.0-3-3-8

Set Timing @ 167MHz : 2.5-3-3-7

Redigerad av Infinite
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske någon här kan hjälpa mig.

Jag har köpt en ny hårddisk och nu har jag anslutit data och ström kabeln meen hur gör jag sen? Den kommer inte up när jag sätter på datorn och tryck på den här datorn.

Är det för att jag har satt någonting fel inne i datorn eller finns det något annat jag måste göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt en ny hårddisk och nu har jag anslutit data och ström kabeln meen hur gör jag sen? Den kommer inte up när jag sätter på datorn och tryck på den här datorn.

Är det för att jag har satt någonting fel inne i datorn eller finns det något annat jag måste göra?

Läst instruktionsboken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste skapa en partition på den (Z:, E:, L:, Du bestämmer)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...