Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet att nån har frågat det här tidigare i den här tråden, men orkar inte gå igenom den..

När jag går in i vänteläge på min dator (knapp på skrivbordet) så stängs ju mitt internet av ?

Hur gör man för att internet inte ska stängas av?

Varför skulle det vara på? Hårddiskarna stängs av så du kan inte göra något med internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag har för mig att nån pratade om det..

Säg om jag laddar ner nått, men vill att datorn ska vara tyst, eller inte dra mycket ström, typ när jag ska till skolan eller sova?

Sänk hastigheten på fläktarna (på egen risk). Inte så mycket mer du kan göra.

Det du såg om viloläge var antagligen att tillåta nätverkskortet att ta datorn ur viloläge vilket inte är det du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD fan är fel på mitt Rainbow Six Vegas!!!!

Fick det idag på julafton sen när jag ska sätta i skivan så installerades det.

Sen nu när jag ska spela så kommer jag bara fram till Loading sen står den där fina rutan där, sen så händer inget mer. SÅ får jag lov att tabba ur och knappt det går och så tar jag fram Aktivitetshanterarn och får stänga det därifrån. Där står det bara Rainbow Six Svarar inte.

Vad är fel?

Redigerad av _EmiL_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAD fan är fel på mitt Rainbow Six Vegas!!!!

Fick det idag på julafton sen när jag ska sätta i skivan så installerades det.

Sen nu när jag ska spela så kommer jag bara fram till Loading sen står den där fina rutan där, sen så händer inget mer. SÅ får jag lov att tabba ur och knappt det går och så tar jag fram Aktivitetshanterarn och får stänga det därifrån. Där står det bara Rainbow Six Svarar inte.

Vad är fel?

Drivrutiner till graffen, directX?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har en film på datorn som är i HD-kvalité, och kopplar då min dator till min HDTV med en VGA-kabel, kan jag då spela upp den filmen i vilket program som helst och då få se filmen i just HD-kvalité? Eller måste jag ha ett särskilt program eller vad som helst?

HD är, har jag för mig, enbart upplösningen på TV:n. Klarar det kort som du ansluter TV:n till att visa en bild i en sådan upplösning skall det gå bra, vare sig det är en VGA-kabel eller en sådan där DVI-kabel (som jag tror är detsamma som HDTV-kabel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HD är, har jag för mig, enbart upplösningen på TV:n. Klarar det kort som du ansluter TV:n till att visa en bild i en sådan upplösning skall det gå bra, vare sig det är en VGA-kabel eller en sådan där DVI-kabel (som jag tror är detsamma som HDTV-kabel)

Hmm, jag har ett Radeon X600. Funkar det? Är inte särskilt haj på sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag har ett Radeon X600. Funkar det? Är inte särskilt haj på sånt.

Det beror på vilken HD-kvalitet vi pratar om. Det är grafikkortsminnet som avgör hus hög upplösning den kan visa, och detta försämras givetvis ju fler skärmar du kopplar in. Jag vet inte vilken upplösning du vill ha, men jag tror verkligen inte att du kommer att få en vidare dålig bild med ditt nuvarande grafikkort. Det är ungefär samma sak som att koppla in en extra skärm, du kan rätt hög upplösning på båda.

Du kan ju alltid testa och kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något är fel med mitt msn. Jag skriver in lösen, loggar in, kommer till Online/offline-listan. Efter några sekunder kommer rutan med texten "Windows live messenger har stött på ett problem och måste avslutas" upp.

Jag har provat att installera om programet, men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, jag har fått en trådlös mus.

Och när jag trycker på hjulet nu så kommer inte en ny flik upp på firefox utan bara något som ser ut som ett förstoringsglas med ett + i linsen! Vad göra?

Det låter som att du har installerat musens programvara. Då borde du kunna ställa in det i programmet, att den inte ska göra något speciellt på mushjulet utan bara fungera som vanligt.

Annars kan det funka att bara avinstallera programmet eftersom musen inte ska behöva något speciellt program för att fungera (förutom snabbknappar och liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...